بلاتکلیفی استقلال همچنان ادامه ‌دارد.

خبرورزشی نوشت: نكته حائز اهميت در رابطه با استقلال، تجربه‌اي است كه اين تيم از تغيير همزمان مديرعامل و سرمربي طي 12 سال اخير دارد. رخدادي كه گاهي اوقات كاملاً با نتايج مطلوبي توأم شده و بعضي مواقع نيز همين مسئله باعث شده تا انواع بلايا بر سر آبي‌پوشان بيايد. از ناكامي در دربي گرفته تا رفتن به نيمه دوم جدول.
تركيب مثبت
در سال 1382 بود كه استقلال تغيير مديرعامل و سرمربي را در فاصله كمتر از يك ماه تجربه كرد. در بهار آن سال حسين قريب به جاي علي فتح‌ا...‌زاده صاحب منصب شد و امير قلعه‌نويي هم به آرزويش رسيد و سرمربي اين تيم شد. آبي‌پوشان پس از اين تحول روي غلتك افتادند و ماحصل سه فصل همكاري آنها، فتح ليگ برتر (يك‌ بار) و پايين نيامدن تيم از رتبه سوم بود.
بدبياري‌ها
استقلال در تابستان سال 1385 هم اين فضا را تجربه كرد اما اين بار ديگر همه چيز مانند قبل خوب پيش نرفت. قريب حاضر به تداوم همكاري نشد و قلعه‌نويي هم كه به تيم ملي رفته بود. به اين ترتيب مرفاوي ماند و استقلال بدون مديرعامل. تيم در آن فصل انواع شيوه‌هاي مديريتي و حواشي وابسته به آنها را تجربه كرد. از سرپرست موقت گرفته تا مديرعامل و... تازه فاجعه مديريتي عدم ارسال ليست به كنفدراسيون هم در همين فصل رخ داد تا بدبياري‌هاي مرفاوي تكميل شود. البته استقلال در فصل 86-85 دربي رفت را هم باخته بود و همه كاسه و كوزه‌ها سر صمد شكسته شد. استقلال در پايان آن فصل چهارم شد.
ماجراهاي فتح‌ا...‌زاده و حجازي
در بهار سال 1386 هم دوباره استقلال مديرعامل و سرمربي خودش را عوض شده ديد. حالا نوبت بازگشت فتح‌ا...‌زاده بود و پس از آن هم ناصر حجازي فقيد هدايت اين تيم را بر عهده گرفت. اين زوج به دلايل مختلف نتوانستند با هم خوب كار كنند و اوضاع با روي كار آمدن فيروز كريمي بدتر شد طوري كه استقلال در پايان فصل عنوان نازل سيزدهم را مال خود كرد.
ريسك مظلومي
فتح‌ا...‌زاده در تابستان سال 89 دوباره برگشت و اين بار پرويز مظلومي را به عنوان سرمربي انتخاب كرد. در آن مقطع ريسك گزينش مظلومي خيلي بالا بود اما اين مربي نتايج خوبي گرفت. اگرچه استقلال با او قهرمان ليگ برتر نشد اما جام حذفي را فتح كرد و 4 دربي را هم برد. (البته دربي معروف ايمون زايد هم در دوره او رقم خورد.)
آينده مبهم
استقلال حالا هم در آستانه اين تحولات قرار دارد و بايد منتظر ماند و ديد اين اتفاقات باعث پاره شدن نوار ناكامي اين تيم طي دو فصل قبل مي‌شود يا اينكه بر دامنه مشكلات خواهد افزود.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =