توصیه رهبرانقلاب به نمایندگان چه بود؟/ادب را رعایت کنید/تعامل با«بنا را برخیانت گذاشتن»بوجود نمی آید

امروز همزمان با آغاز چهارمین سال کار مجلس نهم رئیس و نمایندگان مجلس با رهبری دیدار داشتند.

به گزارش خبرآنلاین در این دیدار که بعد از حاشیه های پیش آمده چند روز قبل مجلس و مشاجره لفظی یکی از نمایندگان با محمدجواد ظریف و خائن خطاب کردن او انجام شد، رهبری توصیه های مهمی به نمایندگان مجلس داشتند. 

 اهم توصیه های رهبری به نمایندگان در ادامه می آید:

  • مراقب باشید، در این مدت، عامل انتخابات آخر سال بر گفتار و رفتار شما تأثیرگذار نباشد و معیار را فقط، حق قرار دهید.
  • توجه ویژه به برنامه ششم و مراقبت از دچار نشدن به آفتِ بی حوصلگی در سال آخر مسئولیت، در بررسی قانون این برنامه دومین توصیه بود.
  • دولت مسئولیت میانداری را در میان قوا و دستگاههای دیگر به عهده دارد و عملکرد موفق آن در حرکت سایر دستگاهها تأثیرگذار خواهد بود، بنابراین تعامل با دولت لازم و مظهر واقعی همدلی و هم زبانی است. تعامل با سوءظن و بنا را بر سازش، خیانت و سوءاستفاده طرف مقابل گذاشتن، بوجود نخواهد آمد ضمن آنکه حسن ظن به معنای خوش باوری و فریب خوردن نیز نیست.
  • مبنای نمایندگان و وزرا در تعامل، باید وظیفه قانونی و مصالح کشور باشد و نه گروکشی از یکدیگر.
  • برخورد محترمانه و همراه با ادب، با وزرا بخصوص در کمیسیونها یکی دیگر از ضروریات تعامل است. نه نمایندگان باید نگاه تحقیرآمیز و همراه با اهانت داشته باشند و نه دولت و وزرا، نگاه سلطنت مآبانه. در همه مراحل باید ادب رعایت شود.
  • توصیه چهارم رهبر انقلاب اسلامی به نمایندگان مجلس، موضوع اقتصاد مقاومتی بود. در کشور، در موضوع اقتصاد مقاومتی هم زبانی وجود دارد اما باید همدلی هم بوجود آید و از بُنِ دندان به اقتصاد مقاومتی باور پیدا کنیم.
  • توصیه دیگر حضرت آیت الله خامنه ای به نمایندگان پافشاری بر مواضع اصولی نظام بود. شاکله مجلس باید همواره بنای مرتفع مواضع اصولی نظام باشد و در این خصوص معیار فرمایشات امام بزرگوار (ره) و وصیت نامه ایشان است.
  • مسئولین و مذاکره کنندگان مشغول کار و تلاش سخت هستند، آنها باید بر مواضعی که اعلام شده است پافشاری کنند و امیدواریم بتوانند، مصلحت کشور و نظام را تأمین کنند.

 

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420381

برچسب‌ها