۰ نفر
۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۱

خانه ملت نوشت:

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس گفت: افزایش نشاط و موسیقی حلال و بها دادن به جلوه های هنری باید به جد مورد حمایت و ستایش در سال همنشینی فرهنگ و اقتصاد قرار بگیرد.
کمال الدین پیرمؤذن، عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان با تأکید بر فرمایشات پیامبر اکرم(ص) گفت: ایشان در احادیث خود اشاره داشته اند که بازی و بازیچه داشته باشید چرا که دوست ندارم اسلام به خشونت شناخته شود، همچنین آموزه های قرآنی نیز تأکید دارد که حلال خدا را حرام نکنیم.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: همه این موارد نشان می دهد افزایش نشاط و موسیقی حلال و بها دادن به جلوه های هنری باید به جد مورد حمایت و ستایش در سال همنشینی فرهنگ و اقتصاد قرار بگیرد.

او گفت: در تمام ممالک دنیا موسیقی خیابانی دیده می شود که بعضی از آنها سنتی و برخی دیگر برای کسب درآمد است که در هر صورت در عموم فرهنگ ها رواج دارد.

پیرمؤذن در ادامه به موسیقی در ایران اشاره کرد و گفت: در ایران اسلامی هم در برخی از شهرها موسیقی خیابانی یا تک نوازی با صدای همان نوازنده مشاهده می شود که من به نوبه خودم انتظام، انسجام و بها دادن به جلوه های هنری را در جایگاه های خاصی از متولیان فرهنگ، شهرداری و وزارت فرهنگ و ارشاد خواستارم.

او در ادامه با تأکید بر اینکه گروه های موسیقی خیابانی را نباید سرکوب کرد، گفت: حدیث داریم انسان را از هرچه منع کنی حریص می شود همچنین باید به فکر پیشرفت فرهنگ ریشه دار خودمان در عرصه موسیقی باشیم.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: می توان موسیقی خیابانی را در محله هایی که بدون سر و صداست در اختیار هنردوستان قرار داد و با تعریف جایگاه های مشخصی این جلوه های هنری را از طریق هنرمندانی که اکثرا به واسطه مشکلات مالی اقدام به این فعالیت می کنند، نمایش داد.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =