وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزایش میزان دفترچه های بیمه را ناشی از افزایش اشتغال دانست و گفت: ۷ هزار میلیارد تومان صرف بودجه عمرانی و ۲۵ هزار شغل در صنعت خودرو ایجاد کردیم و آماده ایجاد ۴۰۰ هزار شغل دیگر هستیم.

به گزارش تسنیم، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری در بیان عملکرد یکساله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه در طول یکسال گذشته با محدودیت‌ها و تنگناهایی مواجه شدیم گفت: زمانی که دولت را تحویل گرفتم موج بیکاری بسیار زیاد بود. یکی از موضوعات مهمی که اکنون مد نظر داریم تحت پوشش قرار دادن زنان سرپرست خانوار است و اکنون 200 هزار نفر از بین 2 میلیون زن سرپرست تحت پوشش قرار دارند.

او با تأکید بر اینکه در طول یکسال گذشته تمام کارها بر اساس کارشناسی، بنیادی و هدفمند انجام شد گفت: دولت برنامه های خود را در حوزه های وزارت خارجه، اقتصاد و رفاه مردم متمرکز کرده است. دولت روحانی سیاست رفاهی منسجمی دارد و در حال تهیه بسته سیاست رفاهی دولت هستیم.
ربیعی با بیان اینکه در گذشته در حوزه رفاهی پول هزینه کردیم اما سیاست رفاهی منسجم نداشتیم گفت: حتی به طور مشخص معلوم نبود چند نفر دفترچه بیمه درمانی دارند. مثلا اگر توزیع یارانه پولی از طریق سیاست رفاهی منسجم انجام می شد، بهتر بود.
او با تاکید بر اینکه سیاست رفاهی این دولت سیاست توانمند سازی جامعه است گفت: سیاست درمان هم مشخص ، هدفدار و اثر گذار و در زندگی مردم موثر بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بیان عملکرد سیاست‌های اشتغالی دولت گفت: در سه ماه اول آغاز به کار این دولت در این حوزه مطالعات زیادی انجام دادیم و برخی حوزه ها که دولت نمی توانست عملکرد خوبی داشته باشد بخش خصوصی وارد شد و در 5 ماه اول بیش از 7 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی ابلاغ کرد و این اشتغال زایی مستقیم را به همراه دارد.

او با تاکید براینکه در حوزه صنعت خودرو 25 هزار شغل ایجاد کردیم گفت: بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید 800 هزار بیمه شده اضافه شدند که از این تعداد حداقل 300 هزار بیمه شده جدید هستند و این نشان از افزایش اشتغال است. همچنین در زمینه بهبود فضای کسب و کار فعال شدیم و در این زمینه 2 مصوبه هیئت وزیران را گرفتیم و دو طرح مستقیم با جهت گیری منابع دولت را در شورای اشتغال اجرا کردیم.
ربیعی با بیان اینکه هر ساله بیکاری نهفته عقب مانده داریم و گرایش کار نیروی ایرانی به برخی مشاغل اندک است گفت: اگر بخواهیم به میزان یک درصد، رشد را در اشتغال افزایش دهیم نیاز به 7 درصد رشد اقتصادی داریم .کاهش نرخ رشد منفی اقتصادی پیشرفت خوبی دارد و امسال این رشد اقتصادی را مثبت خواهیم کرد .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاهش تورم را عامل اصلی ایجاد اشتغال دانست و گفت: آمادگی لازم برای ایجاد 400 هزار شغل را داریم . برای اجرای طرح « تکاپو» در حال مطالعه استان ها هستیم و برای اجرای این طرح و ایجاد اشتغال، 6 استان را مطالعه موردی کردیم و اکنون جواب گرفتیم مثلا در بخش کفش توانستیم ایجاد اشتغال کنیم و توانستیم مانع از بین رفتن 230 هزار شغل در معرض تعطیلی باشیم.

او با اشاره به اقدامات شورای عالی بیمه گفت:اکنون حدود 12 هزار میلیارد تومان منابع بیمه ای در خدمت بیمه است. حدود 6 میلیون نفر در بیمه سلامت ثبت نام کردند که بیشتر آنها حاشیه نشین های شهری بودند و حدود 5 میلیون نفر صاحب دفترچه شدند.طرح یکسان سازی فعالیت های بیمه ای را در دست اجرا داریم.

ربیعی با بیان اینکه ساختار تامین اجتماعی طی یکساله گذشته احیا شده است گفت: مسئولیت پذیر کردن بیمه ها از جمله اقدامات شورای عالی بیمه بوده است ، بیمه ها حامی بیماران هستند و وظایف خود را به خوبی انجام داده اند.قول دادیم ارزش دفترچه های بیمه را بالا ببریم که خوشبختانه در این زمینه موفق بودیم.

ربیعی گفت:اقلام دارویی تحت پوشش بیمه را از 270 قلم به 350 قلم افزایش دادیم. و همچنین 20 هزار واحد مسکونی را تا پایان سال جاری افتتاح خواهیم کرد.
او با اشاره به اینکه سه صندوق را برای افراد تحت پوشش بهزیستی و ناتوانان داریم گفت: صندوق قرض الحسنه اشتغال را می خواهیم احیا کنیم و یک صندوق برای نگهداری و یک صندوق هم برای مسکن ناتوانان و معلولان است .

ربیعی بخش تعاون حائز اهمیت است و گفت: بخش تعاون زمینه ای را برای مشارکت اقتصادی مردم فراهم و پول خرد مردم را برای سرمایه گذاری جمع آوری می کند .ما بر روی نهادهای تعاون و قوی تر شدن آنها کار کردیم و در بخش آموزشی و احیای تعاونی هایی که تعطیل شدند فعال شدیم. همچنین سند توسعه تعاون را آماده کردیم و به دولت ارائه خواهیم کرد .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در بخش تعاونی های اعتباری مشکلات زیادی داشتیم اما اکنون زمینه گسترش آن را با همکاری بانک مرکزی فراهم کردیم . منابع انسانی بخش تعاون را در وزارتخانه تقویت کردیم .گسترش تعاونی ها نیاز به تعاون ملی و فرهنگسازی دارد.

او گفت: قول داده بودم که همه شرکت های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی غیر سیاسی شود و به این قول عمل کردم. 23 میلیارد یورو طرح در شستا در دست داریم که 8 میلیارد یورو آن عملیاتی شد. مسایل مردم را حس و درک می کنیم و اجازه آزمون و خطا نمی دهیم و با کار کارشناسی مسایل را حل می کنیم. یکی دیگر از دستاوردهای این دولت، اخلاق است و این دولت ، دولت اخلاقی است.

 

231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کرمانشاه A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    18 3
    افزایش تعداد دفترچه های بیمه از طریق ثبت نام عمومی که هزینه ان به مبلغ هر نفر 258000تومان بود وکلا توسط دولت پرداخت میشود صورت پذیرفت چه ربطی به تعداد اشتغال دارد.
    • بی نام A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      2 0
      اگه دقت کنید در قسمتی از نام این وزارت کلمه رفاه به کار رفته آره به کار ربطی نداره ولی به رفاه که ربط داره عزیز من
  • mehdi A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    10 3
    فقط وعده وعید،پوپولیسم نوین که میگن همینه
  • نادر20 IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    9 1
    همشون بیمه مشاغل خانگی نظیر قالبافی، کارگران ساختمانیو... هستند شغل واقعی ایجاد نشده
  • بی نام IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    10 0
    لطفا یک قول هم بدهید که شرکتهای زیر مجموعه تامین اجتماعی شفاف شوند به بورس بیاوریدشان
  • کرمانشاه A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    9 1
    هفته دولت است وروزکارمند، جناب اقای ربیعی برای کارمندان سخت کوش ادارات تعاون وکار ورفاه اجتماعی استانها چه اقدامی نموده ای حقوق کارمندان این وزارتخانه نسبت به سایر وزارتخانه ها خیلی پایین است کارمندان اداره کل تعاون وکار استان کرمانشاه 6ماهه هیچ پرداختی اعم از اضافه کار ویا سایر پرداختها نداشته اند.
  • میثم A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    1 0
    خیلیا قول دادن رو کن ببینیم در عمل چند مرده حلاجی ؟؟ تا شغل چی باشه ؟؟
  • محمد A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    3 0
    آقای ربیعی شما اصلاً به فکر زیر مجموعه خود یعنی کارمندان ادارات تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان ها نیستید همکار کرمانشاهی بنده نیز اعلام می کنم ما هم 6 ماه است به جز حقوق خالی چیزی دریافت نکرده ایم آقای وزیر لطفاً به فکر داخل مسجد هم باشید زیر مجموعه شما در زیر شدیدترین فشار و با کمترین حقوق هستند فکری هم به حال ما بکنید نماینده کارگر و کارفرما در هیأت حل اختلاف ساعتی 20 هزار تومان می گیرند و نماینده شما 8 هزار تومان در حالی که همه کارها بر دوش ماست این موجب فساد خواهد شد فکری بکنید .
  • بی نام A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    3 0
    شاهنامه اخرش خوش است اازاین حرفها ازاین دولت زیادشنیده ایم.
  • محمد IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    2 0
    باسلام ، بعنوان یکی از کسایی که به آقای روحانی رای دادم و هنوز هم بطور کلی طرفدار عملکرد دولت هستم میگویم که بدترین و بی انضباط ترین وزارتخانه همین وزارتخانه هست و مخصوصا شستا ، متاسفانه افراد بی کفایتی که سالهای قبل از کار بی کار شده بودن به بهونه ی بیکار شدن در دوره احمدی نژاد هم اکنون به مجموعه شستا و مخصوصا هلدینگ تاپیکو وارد شدن که دارن تیشه به ریشه این شرکت عظیم میزنند،امیدوارم شخص رییس جمهور محترم دستور رسیدگی به پرونده های خرید و فروش بعضی از شرکت های زیرمجموعه شستا رو که به تازگی مدیریتشون عوض شده بدهند،مطمئنا به مسائل عجیب و غریبی برخورد میکنند... بدلیل اینکه اصرار دارم شاید حداقل ازین طریق صدای خودم رو برسونم و حفظ اخلاق از نام بردن اسم شرکت ها خودداری کردم.. باتشکر
  • منصور حلاج A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    2 0
    جناب آقای وزیر: مشکل شرکت شستا فقط بحث سیاسی نیست. این مجموعه عظیم به حیاط خلوت بعضی آقایان بدل شده است. نمایندگان شستا وشرکت های سرمایه گذاری در شرکت ها با تبانی با مدیریت شرکت هابرای خود ومدیران شرکت ها حقوق های چند ده میلیونی در نظر میگیرند واز طرف دیگر با دور زدن قانون پاداش های انچنانی برمیدارند . در آنها را میتوان در شرکت های گرفت که مدیریت آنها چندین سال ادامه دارد. حتی با تغییرات عمده در مدیریت ارشد هم تغییر نکرده اند.
  • بی نام RO ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    1 0
    خبرگزاری دانشجو: شرکت‌کنندگان آزمون استخدامی شرکت نفت گلایه دارند آیا در حق شرکت‌کنندگان "آزمون استخدامی شرکت نفت" اجحاف شده است؟/ افزایش کف نمره مصاحبه از 40 به 65 سرانجام پس از نه ماه انتظار شرکت‌کنندگان در آزمون استخدامی شرکت ملی نفت، صبح روز گذشته اسامی قبول شدگان این آزمون اعلام شد اما برخی شرکت‌کنندگان که نام آن‌ها در میان قبول شدگان نبوده است، می‌گویند اقدام شرکت ملی نفت برخلاف اساسنامه وزارت نفت بوده است.