نظر 12 تن از مراجع تقلید درباره میزان زکات فطره

مراجع تقلید در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و آستانه عید سعید فطر نظر خود را درباره میزان زکات فطریه اعلام کرده اند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از شفقنا، میزان زکات فطره ماه مبارک رمضان امسال از نظر 12 مرجع تقلید بدین شرح است:

 

آیت الله سید علی خامنه ای

مومنین میزان فطریه امسال را در شهر تهران 5000 تومان و در شهرستان ها نیز 4500 تومان پرداخت کنند و همچنین بر مبنای قوت غالب برنج نیز باید معادل سه کلیو گرم بر مبنای قیمت عرفی را پرداخت نمایند.

آیت الله  سیستانی

دفتر حضرت آیت الله سیستانی قیمت زکات فطره بر اساس قوت غالب گندم را نفری 4000 تومان و بر اساس قوت غالب برنج را نفری 20000 تومان اعلام کرد.

آیت‌الله جوادی آملی

زکات فطره برای کسانی که قوت غالب شان نان است برای هر نفر 3 کیلو گندم و برای کسانی که قوت غالب شان برنج است 3 کیلو برنج یا قیمت این دو بر اساس عرف مردم هر شهر محاسبه می شود.

آیت الله وحید خراسانی

بر اساس فتوای آیت الله وحید خراسانی، زکات فطره ماه مبارک رمضان امسال بر مبنای قوت غالب گندم مبلغ پنج هزار تومان (5000 تومان) و بر اساس قوت غالب برنج، با توجه به تفاوت قیمت برنج به طور میانگین مبلغ بیست هزار تومان (20000 تومان) اعلام شده است.

همچنین کفاره روزه غیر عمد روزی هزار و دویست تومان (1200 تومان) است که باید به صورت نان تهیه و پرداخت شود، کفاره روزه عمد که اطعام به 60 نفر فقیر می باشد، مبلغ هفتاد و دو هزار تومان (72000 تومان) است.

آیت الله شبیری زنجانی

دفتر آیت الله شبیری زنجانی مبلغ زکات فطره هر فرد را 4000 تومان اعلام کرد.

 آیت الله فیاض

مومنین زکات فطره خود را متناسب با قوت غالب و قیمت روز محاسبه و پرداخت کنند.

آیت الله سبحانی

بر اساس فتوای آیت الله سبحانی، زکات فطره امسال بر مبنای قوت غالب گندم مبلغ چهار هزار و پانصد تومان (4500 تومان) و بر اساس قوت غالب برنج، با توجه به تفاوت قیمت برنج به طور میانگین مبلغ پانزده هزار تومان (15000 تومان) اعلام شده است.

آیت الله مکارم شیرازی

بر اساس فتوای آیت الله مکارم شیرازی، زکات فطره امسال بر مبنای قوت غالب گندم مبلغ چهار هزار و پانصد تومان (4500 تومان) و بر اساس قوت غالب برنج، مبلغ پانزده هزار تومان (15000 تومان) اعلام شده است.

کفاره روزه غیر عمد مبلغ هزار و پانصد تومان (1500 تومان) است که باید به صورت نان تهیه و پرداخت شود، همچنین کفاره روزه عمد مبلغ نود هزار تومان (90000 تومان) است.

آیت الله نوری همدانی

بر اساس فتوای آیت الله نوری همدانی، زکات فطره امسال بر مبنای قوت غالب گندم مبلغ پنج هزار تومان (5000 تومان) و بر اساس قوت غالب برنج، با توجه به تفاوت قیمت برنج به طور میانگین مبلغ پانزده هزار تومان (15000 تومان) اعلام شده است.

همچنین کفاره روزه غیر عمد روزی هزار و دویست تومان (1200 تومان) است که باید به صورت نان تهیه و پرداخت شود، همچنین کفاره روزه عمد مبلغ هفتاد و دو هزار و پانصد تومان (72500 تومان) است.

آيت الله صافی گلپایگانی

نظر آيت الله صافي پيرامون ميزان فطريه‌ اين است كه مؤمنان مبلغ معادل 3 كيلوگرم گندم يا برنج را به عنوان قوت غالب بپردازند.

آیت الله موسوی اردبیلی

بر اساس فتوای آیت الله موسوی اردبیلی، زکات فطره امسال بر مبنای قوت غالب گندم مبلغ سه هزار و ششصد تومان (3600 تومان) اعلام شده است.

دفتر این مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد در مورد میزان زکات فطره بر اساس قوت غالب برنج با اشاره به یکسان نبودن کسانی که قوت غالب آنها برنج است، زکات فطره خود را بر اساس قیمت معمولی که مردم شهر مصرف می کنند، به ازای هر نفر سه کیلو پرداخت کنند.

 آیت الله صانعی

پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید شیعیان، میزان زکات فطره در سال 1393 براي هر نفر را به قيمت گندم 4000 تومان و به قيمت برنج 15000 تومان اعلام کرد.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهران . ت A1 ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    32 7
    قوت غالب اکثر مردم ایران برنج است آن هم برنج هندی کیلویی 5 هزار تومن که سه کیلو اش می شود 15 هزار تومن
  • مهدی A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    15 2
    نه مهران جان کی گفته شما صبحانه و شام و حتی خود برنج را با چی میخوری
  • مهران . ت A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    4 6
    نان فقط در صبحانه و آنهم به مقدار کم معمولا مصرف میشهولی نمی دونم فلسفش چیه که همه میخوان با نان حساب کنن.
  • مهدی IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    1 0
    مقدار فطریه آیه الله شبیری طبق آنچه سایت ایشان اعلام کرده اند 5 هزار تومان است نه 4 هزار تومان لطفا دقت کنید