دبیرکل فدراسیون فوتبال می گوید وینگادا ابتدا باید در مورد نتایج تیم ملی امید به کمیته فنی گزارش بدهد.

تیم ملی فوتبال امید ایران در بازی های آسیایی به بدترین شکل ممکن حذف شد و حالا مسئولان فدراسیون فوتبال باید در مورد این تیم تصمیم گیری کنند.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد دلایل حذف تیم ملی امید می گوید: «تیم ملی در تهران شرایط اردویی خیلی خوبی داشت و ما تمام امکاناتی که برای تیم ملی بزرگسالان در نظر می گیریم را برای تیم امید فراهم کرده بودیم. ولی تیم امید به چین اعزام شد و در این کشور با وجود اینکه از تمام نظر اردوی خوبی داشتیم، اما بچه ها مشکل تغذیه داشتند. به دلیل نوع بازی ها، شرایط خاصی داشتیم و تعداد آی دی کارت ها هم محدود بود. نمی توانستیم آشپز بفرستیم و بچه ها مجبور بودند غذایی که آنجا هست را بخورند. غیر از این موضوع، سایر شرایط اردو به صورت معمول بوده است.»
او ادامه می دهد: «مشکل از جایی شروع شد که تیم ملی وارد دهکده بازی های آسیایی شد. بازی های آسیایی قوانین خاصی دارد که برای همه ورزشکاران یکسان است. روحیه ورزش المپیک و ورزش آماتور را دارد. بچه ها باید گروهی زندگی کنند و اینترنت وجود ندارد. در هر اتاق 4 نفر می خوابند. این شرایط برای قهرمان المپیکی چین هم هست. بعضی از بچه های تیم ملی ما در اردوی های آماده سازی تیم ملی برای جام جهانی بودند و شرایط برای جام جهانی و بازی های آسیایی به شدت فرق می کند. مشکل تغذیه هم که همیشه در شرق آسیا وجود دارد و ما نتوانستیم آن را حل کنیم.»
نبی در مورد حاشیه های تیم ملی امید هم می گوید: «ما سعی کردیم به همان اندازه که به ما آی دی کارت داده بودند، استفاده کنیم و کادر سرپرستی به همان اندازه باشد. بقیه مسائل سرپرستی را هم که کمیته ملی المپیک برعهده داشت. یکی از نیروهای روزمزد آکادمی ما مشکلی به وجود آورده بود. با این مشکل برخورد هم می شود. ما این فرد را به کارگزینی آکادمی معرفی کرده ایم.»
نبی در پاسخ به این سوال که چرا گفته بود سرمربی تیم ملی امید نباید برکنار شود می گوید: «ما که نمی توانیم روی هوا تصمیم بگیریم. کادر فنی تیم ملی امید باید به کمیته فنی گزارش بدهد و کمیته فنی هم آن را به رئیس فدراسیون بدهد تا بررسی شود. باید ببینیم مشکلات تیم ملی امید چه بوده و بعد در این مورد تصمیم بگیریم.»
نبی در مورد اینکه آیا تیم امید همزمان با اردوی تیم ملی بزرگسالان به اردو می رود تا برای کسب جواز حضور در المپیک آماده شود؟ می گوید: «در این مورد دو تا پیشنهاد وجود دارد. یکی اینکه زمانی که اردوهای تیم ملی و لیگ تعطیل است ، این بازیکن ها در اختیار سرمربی تیم المپیک قرار بگیرند تا برنامه ریزی شود که برنامه هایشان همزمان باشد. بخش دیگر این است که بازیکنان تیم ملی که در اختیار باشگاه ها هستند را در اختیار تیم المپیک بگذاریم. مثلا بیرانوند دروازه بان اصلی بود که اگر در کره حضور داشت به تیم ملی کمک می کرد. اما این اتفاق نیفتاد. باشگاه ها باید بازیکن های اصلی را در خدمت تیم امید بگذارند. زمانی که خود آنها هم در تیم های پایه ای سمتی داشتند می گفتند بازیکنان اصلی را می خواهند اما الان که رفتند به باشگاه ها این همکاری را ندارند. این یک بحث مهم است که نمی شود اجباری برایش گذاشت اما تعامل است و یک نگاه ویژه و مثبت که بتوان تیم ملی را تقویت کرد. اگر به همین روش کار را ادامه بدهیم ، ما در بازی های مقدماتی المپیک به مشکل می خوریم و نمی توانیم کار را درست ادامه بدهیم. فدراسیون فوتبال در این مدت روی تیم های پایه در حد توانش کار کرده ، حمایت و هزینه کرده، ولی دقیقه 90 با عدم همکاری باشگاه این موضوعات حاصل می شود که در آینده برای امیدها و مردمی که خواستار حضور تیم در المپیک هستند مشکل پیش می آید.»
دبیر کل فدراسیون فوتبال در مورد اردوهای تیم ملی و جلسه با کروش می گوید: «ما پنجشنبه جلسه خوبی داشتیم. از قبل هم کارها را دنبال کرده بودیم. به جهت مباحث اردوها و پیگیری های اجرایی با همه در تماس بودیم. نگرانی کروش بابت کیفیت فنی بازیکنان است. لژیونر ها حتما باید در اردو باشند. او نگران شرایط فعلی لژیونرهاست. انتظار کروش این است که زمانی که اردو داریم بازیکنان به کیفیت مطلوبی برسند. او نظرش این است که اگر این اتفاق بیفتد ، در جام ملتها موفق می شود.»
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    10 2
    عجب بهونه هایی
  • روح اله A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    15 3
    به جای مدیرتدارکات که اون دسته گل رو به داد یه دونه آشپز میبردی..........لطفا این آبروریزی باختن به ویتنام وقرقیزستان روتوجیه نکنید
  • مهدی IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    39 4
    البته زمین هم کمی کج بود.
    • 44 IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
      13 4
      تو کره توتون برا قلیون بچهای تیم امید پیدا نمیشه .
  • بی نام A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    16 2
    توپش گلابي شكل بود. چوب نا داوري را خورديم ميشد دو تا از گلهاي ويتنام را به حساب ما بگذارند. قرقيزستان هم كه قهرمان المپيك بود . راستي از پاداشها چه خبر كي دريافت مي شود . حالا پورشه نه مازوراتي براي تيم قازوراتي