وزیر کشور در جمع خبرنگاران خبر داد: هماهنگی با شورای نگهبان برای برگزاری الکترونیکی انتخابات

ایلنا نوشت:

وزیر کشور از انجام هماهنگی های اولیه با شورای نگهبان برای الکترونیکی برگزاری انتخابات پیش رو خبر داد و گفت: بحث برگزاری انتخابات در وزارت کشور شروع شده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران، با اعلام این خبر، اظهار کرد: فعالیت های این وزارتخانه جهت ایجاد آمادگی برای برگزاری انتخابات و ارایه آموزش های لازم به هیات ها شروع شده است. ضمن اینکه به منظور برگزاری بهتر انتخابات بحث هیات های اجرایی انتخابات در حال بازنگری است.

وزیر کشور دولت یازدهم به ضرورت ارایه آموزش های لازم به هیات های اجرایی انتخابات اشاره کرد و گفت: از آنجایی که بخش زیادی از فرمانداران تغییر کرده اند و تجربه اجرای انتخابات را ندارند، دوره های آموزشی ویژه فرمانداران را پیش بینی کرده ایم که این دوره ها به زودی آغاز می شود.

رحمانی فضلی از فراهم کردن نرم افزارها و سخت افزارهای لازم برای برگزاری الکترونیکی انتخابات خبر داد و افزود: امکان برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در حال بررسی است و متعاقبا اخبار آن به اطلاع مردم عزیز می رسد.

وی از بحث اعتبار به عنوان تنها مشکل برگزاری الکترونیکی انتخابات یاد کرد و خاطرنشان کرد: در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز، برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی مشکلی وجود ندارد.

وزیر کشور با اشاره به بررسی آیین نامه و دستورالعمل در حوزه اجرای انتخابات گفت: به مدیران وزارت کشور که ناظر و مجری هستند اعلام شده چنانچه قصد نامزدی دارند تا اول اسفند باید از سمت خود استعفا دهند و پس از این تاریخ هیچگونه استعفایی پذیرفته نمی شود.

وزیر کشور با اشاره به بحث قانون تقسیمات کشوری از آمادگی این وزارتخانه به منظور اجرای قانون قبلی تقسیمات کشوری خبر داد.

وی با بیان اینکه لایحه تقسیمات کشوری در حال حاضر در کمیسیون سیاسی امنیتی دولت در حال بررسی است یادآوری کرد: با توجه به اهمیت موضوع، در همین ارتباط دولت به وزارت کشور اجازه داد تا زمان تصویب لایحه جدید در قالب یک یا دو تغییر به عنوان دستوالعمل و آیین نامه دولت، قانون قبلی تقسیمات کشوری را اجرا کند،البته اجرای این قانون با تغییراتی در چند بند از آن صورت می‌گیرد.

احزاب سیاسی با لایحه جدید، دارای قدرت اجرایی بیشتری می شوند

وزیر کشور همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص لایحه جدید احزاب، پاسخگو شدن احزاب را از ویژگی‌های این لایحه جدید دانست و اظهار کرد: علاوه بر این امنیت احزاب یکی دیگر از مواردی است که در لایحه جدید احزاب به آن توجه شده است، همچنین در این لایحه فعالیت احزاب قانونمند‌تر شده و لذا احزاب دارای قدرت اجرایی بیشتری خواهند شد.

رحمانی‌فضلی ایجاد ضمانت‌های قوی برای فعالیت احزاب را از دیگر ویژگی های لایحه جدید احزاب برشمرد و ادامه داد: در تدوین این لایحه، مجلس، احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی همکاری کرده‌اند، ضمن اینکه در نشست بررسی آن، نمایندگانی از همه احزاب و گروه‌های سیاسی حضور داشتند.

وی گفت: این لایحه بگونه ای است که تلاش شده، رقابتهای سیاسی کشور در چارچوب احزاب باشد، در این لایحه کوشیده ایم تا فضا را به گونه‌ای هدایت کنیم که احزاب قدرتمندی شکل گرفته و در تحولات سیاسی نقش‌آفرینی کنند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =