عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت می گوید: اگر دولت و مجلس بتوانند علاوه بر همدلی دارای زبان مشترک نیز بشوند آنچه تحت عنوان عدم تعامل کافی میان دولت و مجلس نامیده می شود از بین خواهد رفت.

سیدمحمد بیاتیان نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرآنلاین در خصوص مهمترین مساله کشور که باید مورد تعامل جدی و توجه ویژه دولت و مجلس در شرایط فعلی قرار بگیرد گفت: اصلی ترین مسئله که در دیدار هیئت دولت با مقام معظم رهبری مطرح شد حمایت از تولید در جنبه هایی است که کشور در این جنبه ها توانمندی دارد.
وی گفت: ایران در حوزه های مختلف تولیدی دارای توانمندی هایی است که می تواند آن ها را در مباحث بین الملی و سیاست خارجی مطرح کند.
این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که مذاکرات هسته ای اهمیت دارد ولی آنچه از آن مهمتر است توجه ویژه تر دولت به اقتصاد داخلی کشور است گفت: شاید آن مذاکرات مهم باشد ولی اصلیترین بحث در حال حاضر تولید ملی در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که دولت و مجلس با وحدت کامل بایستی درخصوص آن اقدام کنند زیرا این مساله خواسته اصلی همه مردم است.
نماینده مردم بیجادر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این که در این حوزه وظیفه مجلس برای آرام نگاه داشتن فضای کاری کشور و کاهش اصطکاک چیست،گفت: متاسفانه مشکلی که در این میان وجود دارد این است که همدلی هست اما همزبانی وجود ندارد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن تاکید کرد: هم دولت و هم مجلس دنبال این هستند که در حوزه سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی کاری را انجام بدهند که از شعار زدگی دور شویم و به عمل برسیم.
سیدمحمد بیاتیان افزود: مجلس وظایف نظارتی دارد و باید وظیفه خود را انجام دهد. ممکن است دولت در بسیاری از بخش ها نظر مجلس را قبول نداشته و براساس نظر کارشناسی خودش به قانون عمل کند ولی این نشانه اختلاف نیست نشان دهنده تفاوت سلیقه در اجراست.
وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه همدلی وجود دارد اما باید همزبانی نیز به وجود بیاید تا تعبیر به اختلاف نظر و عدم تعامل نشود زیرا در شرایط فعلی به نظر می رسد که دولت و مجلس به گفتمان مشترک نرسیده اند و با توجه به اینکه یک سال از کار دولت می گذرد، ما باید تازه قضاوت کنیم.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    6 2
    صبر داشته باشین. اگه از ابزار رد صلاحیت های بی دلیل استفاده نکنن همزبانش میکنیم
  • بی نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    17 2
    همدلی با همزبانی خوش تر است
    • بی نام A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
      7 5
      اصولگرایان نه همدل هستند نه همزبان بطور کل دل و زبان اینها با اکثریت مردم فرق فوکله...
    • بی نام IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
      0 1
      بی نام دوم اکثریت مردم کی به تو وکالت دادن بجاشون اظهار نظر فوکولی؟من که یاد ندارم همچین خبطی کرده باشم.
  • رضا IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    5 10
    به همین خیال باش.رای ما به اصولگراهاست.حالا می خوان فتنه گر ها رو تایید صلاحیت بکنن یا نکنن