۰ نفر
۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲

270 دقیقه حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، بدون هیچ شوتی به سمت دروازه حریفان. آماری افتضاح از پپ گواردیولا، مردی که تیکی تاکا و بارسلونا را به اوج رساند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیمی که برای جبران شکست یک بر صفر در برنابئو، پای به چمن سبز آلیانز آرنا گذاشته بود، در ورزشگاه خودی و مقابل دیدگان هزاران هوادار قرمزپوش، برابر رئال مادرید کارلو آنچلوتی، به خاک و خون کشیده شد. 

سرخیو راموس و کریس رونالدو، هر کدام دو بار دروازه مونیخ را باز کردند و باعث حذف باواریایی ها از لیگ قهرمانان شدند.
در بهار 2015 هم بارسلونا انریکه، بایرن مونیخ پپ گواردیولا را در نیمه نهایی نابود کرد. علاوه بر این که در این سال، بروسیا دورتموند نیز موفق شد تیم پپ را از گردونه جام حذفی فوتبال آلمان کنار بزند.
بر روی کاغذ، پپ یک تیم موفق داشته که فاتح دو دوره بوندس لیگا و یک دوره جام حذفی شده است. حضور در دو نیمه نهایی پیاپی در لیگ قهرمانان نیز، خود امری مثبت است.
تیم مورد بررسی ما اما یک باشگاه ساده نیست. پیش از آمدن گواردیولا، هاینکس با این تیم سه گانه کسب کرده بود و حضورهای متمادی در فینال لیگ قهرمانان اروپا داشت.
گواردیولا، با ایده های جدید وارد باواریا شد. اما آن طور که به نظر می رسید نتوانست موفق شود. تحقیر مونیخی ها برابر مادریدی ها، از دلایلی است که باواریایی ها هیچ گاه به خاطر آن پپ را نمی بخشند.
با این وجود، روزنامه بیلد آلمان معتقد است که احتمال حضور پپ بر نیمکت سرخپوشان مونیخ، تا فصل 2018 مساله ای دور از ذهن نیست. آن ها حتی مدعی شده اند که پپ برنامه های خود تا آن سال را نیز به باشگاه ارائه کرده است.
با تمام این تفاسیر اما، بایرن مشکلاتی در زمینه بازیکن هم دارد. تیم پرمهره مونیخی، در فاز تهاجمی دچار پیری و بالا رفتن سن شده است. مساله ای که در فصلی که به تازگی تمام شده است، به شدیدترین شکل ممکن خود را نشان داد. مصدومیت های پیاپی روبن و ریبری در حساس ترین مقاطع فصل، خود گواهی بر این است که این تیم نیاز به جوان سازی دارد، اما پپ تاکنون چاره ای جامع برای این مشکل نیاندیشیده است.
گرت بیل، آنخل دی ماریا و رحیم استرینگ، همه نام هایی است که اطراف باشگاه شنیده می شوند. اما مساله اصلی باواریایی ها این است که هنوز نمی دانند می خواهند با گواردیولا ادامه بدهند، یا فصل آینده سراغ مربی دیگری خواهند رفت.
این که تیم بر اساس تفکرات او جوان سازی شود یا خیر، یکی از پرسش های بنیادین است. آلمانی ها علاقه چندانی ندارند به یک مربی قدرت زیادی بدهند و این مساله از فلسفه بایرن مونیخ خصوصا، به شدت دور است. اگر باواریایی ها پپ را تا سال 2018 می خواهند، باید قدرت بیشتر به او بدهند، اعتماد بیشتری به او بکنند و همین طور با تمام خواسته های او کنار بیایند. برکناری یا استعفای اجباری تیم پزشکی بایرن مونیخ در فصلی که گذشت، نمونه ای از قدرت طلبی های گواردیولا بود.
باید منتظر ماند و دید آیا سران پر افتخار ترین باشگاه آلمان، راضی به تغییر فلسفه خود می شوند یا خیر.

258 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =