ایسنا نوشت:

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ضمن تشریح وضعیت ترافیکی پایتخت در هشتمین روز از سال جدید از برخورد با پارک دوبل و تخلفات رانندگی در اطراف مراکز تفریحی و تفرجگاه‌های پایتخت خبر داد.

سرهنگ عین‌الله جهانی درباره وضعیت ترافیکی پایتخت در هشتمین روز از سال 94 اظهار کرد: با توجه به اینکه از امروز رسما فعالیت اغلب ادارات و سازمان‌های دولتی آغاز شده، اما خوشبختانه مشکل ترافیکی در معابر پایتخت نداشتیم.

وی با بیان اینکه از امروز شاهد افزایش حجم تردد خودروها در معابر بودیم، اضافه کرد: به جز مسیر خیابان جمهوری که ترافیک در آن نیمه سنگین است، در دیگر معابر و بزرگراه‌های کشور مشکل ترافیکی وجود ندارد؛ البته در برخی از ساعات عصر و پایان شب در تعدادی از بزرگراه‌ها و خیابان‌ها حجم تردد افزایش می‌یابد، اما با توجه به اینکه ماموران راهبر در محل مستقرند، مشکل ترافیکی گزارش نشده است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با ارائه آمار مقایسه‌ای از هفتم فروردین سال گذشته اظهار کرد: در هفتم فروردین ماه 93 دو مورد تصادف فوتی در صحنه در پایتخت داشتیم که خوشبختانه در روز گذشته هیچ مورد تصادف منجر به فوت در صحنه گزارش نشده است.

افزایش تصادفات جرحی در پایتخت در روز جمعه

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از افزایش تصادفات جرحی در پایتخت در روز جمعه خبر داد و گفت: در این روز شمار تصادفات جرحی در مقایسه با هفتم فروردین ماه سال 93 هشت مورد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: خلوتی معابر و عدم رعایت سرعت مجاز از سوی برخی رانندگان منجر به بروز این حوادث شده است؛ بنابراین لازم است حتما رانندگان در این خصوص توجه لازم را داشته باشند و بدانند خلوتی معابر مجوزی برای سرعت غیر مجاز نیست.

وی در خصوص وضعیت ترافیکی در ورودی‌ها و خروجی‌های پایتخت نیز گفت: در برخی از ساعات شاهد افزایش حجم تردد خودروها در معابر ورودی و خروجی پایتخت بودیم، اما مشکل ترافیکی در معابر وجود نداشت.

جهانی با تاکید بر اینکه برخورد با تخلفات رانندگی به همان شکل روزهای عادی سال اعمال می‌شد، اظهار کرد: البته علیرغم افزایش تعداد دوربین‌های کنترل تخلفات در مجموع اعمال برخورد قانون رانندگان متخلف کاهش یافته است.

برخورد با تخلفات رانندگی در اطراف مراکز تفریحی و تفرجگاه‌ها

جهانی با اشاره برخی از مراکز تفریحی و تفرجگاه‌های پایتخت که در این ایام میزبان مسافران نوروزی و شهروندان تهرانی است، اظهار کرد:‌ هنگام صبح در این مراکز مشکل ترافیکی وجود ندارد، اما از ظهر به بعد در برخی از این مراکز نظیر برج میلاد، بوستان آب و آتش، دریاچه شهدای خلیج فارس و ... شاهد افزایش حجم مراجعه هستیم.

وی ادامه داد: ممکن است با توجه به شلوغی معابر برخی از رانندگان اقدام به پارک دوبل یا انجام برخی دیگر از تخلفات رانندگی کنند که در این خصوص پلیس با این دسته از تخلفات برخورد خواهد کرد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ درباره اینکه دیده شده است که برخی از رانندگان در این ایام در حاشیه بزرگراه‌ها پارک کرده و وارد تفرجگاه‌ها شده‌اند، گفت: با این دست از تخلفات نیز برخورد شده و علاوه بر اینکه رانندگان متخلف جریمه خواهند شد، خودرویشان نیز به دلیل توقف در محل ممنوع با جرثقیل به پارکینگ منتقل می‌شود.

جهانی ادامه داد: از این رو به رانندگان و مسافران نوروزی توصیه می‌کنم که از انجام چنین تخلفاتی پرهیز کرده و توجه داشته باشند که چهارراه‌ها و معابر پایتخت علاوه بر نیروی انسانی توسط دوربین‌ها نیز رصد می‌شود. بنابراین اگر رانندگان اقدام به تخلف گردش به راست در زمان قرمز بودن چراغ راهنمایی در تقاطع‌ها کرده یا پشت خط ایست توقف نکنند به ترتیب یک میلیون ریال و 200 هزار ریال جریمه خواهند شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
    2 0
    عاجزانه خواهش ميكنم يكم مردم رو مهار كنين... بي قانوني در رانندگي و خيابانها بيداد ميكنه و تازه طلبكار هم هستن من پارك بودم طرف زد به سپر و پرژكتورم رو شكست رو ميديد ميخواست خرج ماشينشم من بدم