دلیل لغو مزایده امروز استقلال وپرسپولیس/سه وزیر حاضر نشدند تایید صلاحیت خریداران به نام آن هاثبت شود

سازمان خصوصی سازی دلیل لغو مزایده امروز باشگاه های استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ قرار بود نتیجه مزایده چهارم باشگاه های استقلال و پرسپولیس امروز اعلام شود اما سازمان خصوصی سازی اعلام کرد که مزایده امروز لغو شده است. این سازمان دلیل لغو مزایده را اعلام نکرد اما دقایقی پیش سید جعفر سبحانی مشاور سازمان خصوصی سازی اعلام کرد که دلیل لغو مزایده امروز، امضا نشدن صورتجلسه توسط سه وزیر ورزش، دادگستری و اقتصاد است.
طبق قانون این سه وزیر باید صورتجلسه واگذاری را امضا و اهلیت متقاضیان خرید باشگاه ها را تایید کنند. اما به دلیل مشغله های کاری، آن ها هنوز صورتجلسه را امضا نکرده اند. البته اینکه سه وزیر هنوز اهلیت خریداران را تایید نکرده اند، شاید نشان از تردید دولت برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس داشته باشد. این دو باشگاه بزرگ پایتخت طرفداران میلیونی دارند و دولت برای واگذاری آن ها تصمیمی بزرگ گرفته است.
شاید به همین دلیل باشد که پروسه واگذاری این دو باشگاه این قدر طولانی شده. هیات دولت اخیرا این موضوع را بررسی کرده اما به نتیجه مشخصی نرسیده است. این تیمی بزرگی محسوب می شود و درباره آن ابهام هایی وجود دارد. از طرفی این شائبه وجود دارد که اگر اهلیت متقاضیان به تایید برسد و بعدا شرکت های خریدار این دو باشگاه دچار تغییر و تحولات شوند، چه سرنوشتی در انتظار استقلال و پرسپولیس خواهد بود؟
این سوالی بزرگ است که هنوز دولت برای آن پاسخی روشن پیدا نکرده است. ابهام مجلس هم در همین رابطه است و مخالفت چند نماینده مجلس بی ارتباط به این ابهام ها نیست. از طرفی سه وزیر اقتصاد، دادگستری و ورزش به این دلیل که نامشان تا ابد در تاریخ خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس باقی خواهد ماند، به سختی حاضر می شوند صلاحیت این خریداران را تایید کنند. چراکه اگر در آینده هر اتفاقی برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس رخ دهد، همه می گویند که این خریداران توسط سه وزیر وقت دولت روحانی تایید شده اند و اتفاقات منفی این باشگاه ها به نام آن ها ثبت خواهد شد.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =