علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد مسیر راهپیمایی روز قدس شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وزیر ارشاد از خیابان دکتر قریب به جمع ایرانیانی پیوست که در اعتراض به فاجعه غزه در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در خیابان حاضر شده بودند.

جنتی چندی پیش با انتشار متنی از مردم دعوت کرده بود تا در راهپیمایی روز قدس حاضر شوند. در بخشی از پیام وزیر ارشاد آمده بود: «کشتار گسترده غیر نظامیان غزه در روزهای اخیر، به آتش کشیدن خانه‎ها، ویران کردن مدرسه‎ها و مساجد و دریدن سینه کودکان نورس، همه و همه حاکی از آن است که بی پروایی صهیونیسم در تعرض به حقوق بشر و ارتکاب کشتار همگانی نه تنها از آغازین سالیان غصب فلسطین و فجایع دیر یاسین، صبرا و شتیلا فرو نکاسته است، بلکه با برخورداری از فناوری‎های پیچیده تسلیحاتی، دامنه‎ای بس گسترده‎تر و دلخراش‎تر یافته است.

از سوی دیگر، اعتراض خودجوش و هر ساله  ملت‎های آزاده جهان در روز  جهانی قدس، حکایت از آن دارد که فطرت آدمی و وجدان بیدار جهان را یارای عبور از این دریای خون نیست؛که با وجود غبار حق‎کشی‎ها که بر آینه رسانه‎های جهان نشسته، هیچ دیده بیداری بر حوادث خونبار فلسطین بسته نمانده است.

تأسف‎‎بارتر آن‎که با وجود نقض حقوق بنیادین مردم غزه و شهادت ده‎ها  فلسطینی در آستانه روز قدس امسال، مجامع بین المللی که غالبا رویکردی ابزاری به حقوق بشر دارند، در سکوتی معنادار فرو رفته‎اند.»

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =