تسنیم نوشت:

وزیر کشور در مشهدمقدس با بیان اینکه سیاست دولت تدبیر و امید در حوزه داخلی پرهیز از اختلاف و تفرقه‌افکنی است، گفت: دولت یازدهم به دنبال ایجاد فضایی آرام و زمینه‌سازی برای حضور و فعالیت تمام احزاب در چارچوب قانون و راستای منافع ملی است.

به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، عبدالرضا رحمانی فضلی در دیدار با علما و ائمه جمعه خراسان رضوی، با اشاره به شرایط اسفناک و ملتهب کشورهای عراق، سوریه، غزه و افغانستان، اظهار کرد: جنگ بین مذاهب اسلامی آخرین حربه دشمنان است که با تمام قوا و بسیج همه امکانات مادی، معنوی و رسانه‌ای در این مسیر سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی افزود: به لطف خداوند تمام این شرارت، جنایت و تنش‌ها منجر به حقانیت اسلام ناب محمدی می‌شود و افکار عمومی دنیا، آزادی‌خواهان و مردم آزاده دنیا پی خواهند برد که این خشونت‌ها ربطی به دین مبین اسلام ندارد.

وزیر کشور به پیروزی سربازان دیپلماسی خارجی کشور اشاره کرد و گفت: حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات و حمایت رهبر معظم انقلاب از دولت تدبیر و امید سبب شد تا گروه ۱+۵ که روزی میز مذاکره با ایران را ترک کرده بود؛ کشورمان را برای حل و فصل موضوع هسته‌ای به مذاکره دعوت کند و در مرحله نخست برای دستیابی به توافقی جامع فرصتی شش ماهه و در مرحله بعد فرصتی چهار ماهه برای مذاکرات تعیین کنند.

رحمانی فضلی با تاکید بر حفظ انسجام و وحدت ملی، تصریح کرد: سیاست دولت تدبیر و امید در حوزه داخلی پرهیز از اختلاف و تفرقه‌افکنی است.

وی خاطرنشان کرد: دولت یازدهم به دنبال ایجاد فضایی آرام و زمینه‌سازی برای حضور و فعالیت تمام احزاب در چارچوب قانون و راستای منافع ملی است.

وزیر کشور با اشاره به دستاوردهای مطلوب دولت در حوزه اقتصاد، اظهار کرد: گام نخست در این حوزه دستیابی به ثبات نسبی و جلوگیری از رشد شتابنده تورم بود که دولت تدبیر و امید به موفقیت‌های چشمگیری در این زمینه دست یافته است.

رحمانی فضلی گفت: در همین راستا تکمیل ظرفیت‌های نیمه تمام در کشور و بسترسازی برای تقویت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: تدوین و ارائه بسته سیاست‌های خروج از رکود و تلاش برای تصویب آن در هیئت دولت، از جمله مواردی است که به منظور توسعه اقتصادی با جدیت دنبال می‌شود.

وزیر کشور تاکید کرد: تمام این دستاوردها در سایه امنیت پایدار و مردم محور محقق شده که این مهم به مدد هوشیاری نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و رصد دائمی فعالیت‌ها و تحرکات دشمنان در آن سوی مرزها، فراهم شده است.

علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار با اشاره به نقش موثر روحانیت در ایجاد، حفظ و بقا نظام اسلامی، اظهار کرد: همان گونه که روحانیون در شکل‌گیری و ایجاد انقلاب نقش اساسی داشتند؛ در این برهه از زمان که دشمنان اسلام سعی در خدشه‌دار کردن چهره دین دارند نیز باید به رسالت خود در روشنگری افکار عمومی و تحلیل شرایط موجود عمل کنند.

وی با اشاره به وجود بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) در مشهد مقدس و تردد سالانه بیش از 25 میلیون زائر از اقصی نقاط ایران و جهان به این کلانشهر کشور، بر نهادینه شدن فرهنگ رضوی و ارتقای کمی و کیفی زیارت تاکید کرد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =