شفا آنلاین نوشت:

پدر علم نفرولوژی ایران نسبت به کار شرم آور برخی پزشکان و بیمارستان‌هایی که کلیه ایرانی‌ها را از طریق دلال‌ها به خارجی‌ها می‌فروشند، گلایه کرد.
پروفسور برومند پدر علم نفرولوژی ایران با اشاره به اهمیت و جایگاه بسیار حائز اهمیت شورای پیوند اعضاء که به تازگی از سوی وزارت بهداشت آغاز به کار کرده است، گفت: این شورا باید با برنامه ریزی‌های دقیق جلوی خرید و فروش شرم آور و غیرقانونی اعضای بدن و پول درآوردن برخی پزشکان و بیمارستان‌ها را بگیرد که با توسل به شیوه‌های غیرقانونی، آبروی مملکت را نیز در تمام مجامع جهانی می‌برند.
پدر علم نفرولوژی ایران ادامه داد: اولویت اول این شورا باید این باشد که آیا این کار پیوند اعضای ایرانی‌ها به خارجی‌ها، خلاف و غیر قانونی هست یا نه؟
برومند بیان کرد: در نهایت تأسف باید بگویم وقتی در برخی بیمارستان‌ها شاهد پیوند کلیه ایرانی‌ها از طریق دلال‌ها و قاچاقچیان، به بیماران خارجی هستیم، این مایه تاسف برای همه است.به خصوص باید گفت کار پزشکان و دست اندرکاران این ماجرا نیز شرم آور است.
این متخصص کلیه و مجاری ادرار در پاسخ به این که آیا برخوردها و ضوابط کنونی برخورد با متخلفان پیوند اعضاء از نظر قوانین کافی است یا خیر، گفت: در حال حاضر برخورد با این موارد به هیچ عنوان کافی نیست.
برومند با تاکید براینکه باید جلوی هر نوع تجارت سیاه در زمینه پیوند اعضا به خصوص کلیه باید گرفته شود، بیان کرد: برای افزایش استفاده از اعضای بدن افراد مرگ مغزی نیاز به گسترش امکانات و فرهنگ سازی است. از طرفی دیگر وزارت بهداشت کشورمان باید هر نوع پیوند اعضاء را برای افرادی که در ممالک خودشان امکانش را دارند، ممنوع کند و گرنه پیوند کلیه به خارجی‌ها فقط باید از گیرنده خارجی و تبعه همان کشور صورت پذیرد و نه اینکه کلیه یا سایر اعضای بدن یک ایرانی به بیمار خارجی پیوند زده شود.
او گفت: متأسفانه طی ماه‌های اخیر خبرهای ناگواری در این خصوص مطرح و در میان جامعه پزشکی نیز منتشر شده است که امیدواریم دست اندرکاران حوزه های نظارتی مربوطه هر چه سریعتر و با قاطعیت برای حفظ آبروی کشور و جامعه پزشکی اقدامات لازم را در این خصوص به‌عمل آورند.
برومند با اشاره به نقش مهم وزرات بهداشت و انجمن بیماران کلیوی ایران در زمینه پیوند کلیه، ترویج پیوند از مرگ مغزی طی سال‌های متمادی و ساماندهی موضوع پیوند کلیه در کشور تصریح کرد: مشکلاتی که در زمینه تجارت سیاه کلیه وجود دارد مربوط به دست‌های ناپاک قاچاقچیان اعضای بدن است که به شیوه‌ها ی مختلف به فکر رسیدن به مبالغ کلان از طریق این نوع تجارت در همه جای دنیا از جمله ایران هستند. بنابراین امیدواریم نهادهای نظارتی مربوطه با متخلفان و تبهکاران به شدت برخورد کنند تا شاهد این قبیل موارد معدود در کشور عزیزمان نباشیم.
به گفته نخستین رئیس مرکز دیالیز و پیوند کشور، در حال حاضر نگاه دنیا به تحولات چشمگیر در زمینه پزشکی ایران خیره مانده که این اتقاق مرهون تلاش‌های تمامی پزشکان و دست اندرکاران این حوزه بوده است. بنابراین نباید اجازه داد چند تبهکار و قاچاقچی اعضای بدن با همکاری اندک پزشکان متخلف که سودای به جیب زدن مبالغ کلان در کوتاه مدت را دارند با آبروی کشور و به خصوص جامعه پزشکی خدوم و زحمتکش بازی کنند.

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    2 0
    واقعا که جای تاسف داره برای برخی پزشکان و بیمارستان ها....
  • بی نام A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    1 0
    باید کلیه این افرادو چه پزشک باشن چه دلال بدون بی هوشی درآورد
  • حسین A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    36 0
    دلالان تو این مملکت زندگی مردم رو دارن به تاراج میبرن
  • وروجک IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    1 0
    در ایران، مکتبِ دلالیسم، طرفداران زیادی داره
  • جواد A1 ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    14 0
    دریک کلام؛ عده ای کلیه‌ی ایرانیها را به خارجیها می فروشند
  • گمنام IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    3 0
    یادم یکی تعریف میکرد تو یه بیمارستان شوهره داشت می مرده باید زودتر عمل می شده زن پول نداشته طلاهاشو به دکتر میده که شوهرشو هرچه زودتر عمل کنه دکتر قبول نمی کنه میگه من فقط پول می خوام زنه میگه امروز جمعه است بانک تعطیله وطلاهای دخترشم بهش میده بازم قبول نمی کنه دکتر میگه طلا به درد من نمخوره من پول میخوام شوهر زنه می میره آیا بهتر نیست پزشکا چند واحد درس انسانیت و بگذرونن البته نمی خوام به پزشکای فداکار و عزیزمان توهین کنم که همشون بدن نه خوباشم هست فروش کلیه هم تو ایران ما زیاده بعضی از سر گرفتاری می فروشن چکار کنن بیچاره ها
  • بی نام A1 ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    1 0
    این فقط شامل کلیه نمی شود. بلکه کبد هم همین وضع را دارد و به افراد خارجی به اسم جعلی ایرانی یا ساکن ایران بودن فروخته می شود چون فقط آنها هستند که ازهزینه بسیار بالای این پی.ند بر می آیند .
  • بی نام A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    1 0
    کاش این دلالان اعضا مفسد فی الارض شناخته شوند و اعدام شوند بخاطر پول تن به هر کار کثیفی می دهند