تسنیم نوشت:

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه اجرای سراسری پزشک خانواده ۱۰ سال به طول می‌انجامد، گفت: اکنون طرح پزشک خانواده آماده اجرا است، امید است وضعیت خزانه بهتر شود تا برای اجرای طرح پزشک خانواده با کمبود بودجه مواجه نشویم.
سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تشریح جزئیات اجرای طرح پزشک خانواده، گفت: در صدد هستیم تا پزشک خانواده را در یک شهرستان هر استان اجرایی کنیم و بدون شک بعد از بررسی دقیق، آن را عملیاتی خواهیم کرد.
وزیر بهداشت درباره آخرین وضعیت طرح پزشک خانواده، گفت: اکنون طرح پزشک خانواده در 2 استان مازندران و فارس در حال اجرا است و تاکنون تلاش کردیم تا نواقص و مشکلات طرح را برطرف کنیم.
او با اشاره به اینکه در حال بررسی هستیم تا پزشک خانواده را در یک شهرستان هر استان اجرایی کنیم، گفت: بدون شک بعد از بررسی این ایده، آن را عملیاتی خواهیم کرد. همچنین، در حال آماده سازی حاشیه شهرهای زیر 8.5 میلیون نفر هستیم تا بتوانیم طرح پزشک خانواده را اجرایی کنیم.
هاشمی با بیان اینکه اعتبارات طرح پزشک خانواده در بودجه دیده شده است، گفت: امید است وضعیت خزانه بهتر شود تا برای اجرای طرح پزشک خانواده با کمبود بودجه مواجه نشویم.
او درباره زمان اجرای پزشک خانواده، گفت: اکنون طرح پزشک خانواده آماده اجرا است و اگر اعتبارت تخصیص داده شود آن را اجرایی خواهیم کرد.
هاشمی، گفت: البته ناگفته نماند اجرای سراسری پزشک خانواده 10 سال به طول می‌انجامد و باید ابتدا در چند استان اجرایی شود و بعد از رفع درست نواقص، اجرای آن را گسترش دهیم.

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    7 16
    بله تا وقتی پزشک سالاری هست وضع بهداشت و درمان مملکت همینه...
  • بی نام A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    0 1
    طرح پزشک خانوداده بیش از آن که ساختاری باشد بعد فرهنگی دارد. بدین معنی که در فرهنگ جامعه نظام ارجاع نهادینه شود. در پزشک خانواده الزام و محدود کردن مردم برای دریافت خدمات پزشک تنها در ساعات بسیار محدودی از چند روز هفته منطقی نیست. از طرف دیگر پزشک خاانواده تنها در صورتی که خودش در برنامه های پیشگیری و ارتقای سلامت فعال باشد و توانمندی لازم را برای این کار کسب کرده باشد مناسب است وگرنه بیشتر تحمیل هزینه برای جامعه خواهد بود
  • بی نام A1 ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    0 0
    طرحی به خوبی پزشک خانواده به دلیل عدم علم و آگاهی مجری در استان مجری طرح به طرحی منفور از دید مردم تبدیل شده و نمی دانیم کدام نقایص را وزیر می گوید که رفع شده