ایسنا نوشت:

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر هرج و مرج در بازار سیگار مارلبرو وجود دارد و قاچاقچیان در تلاش هستند از کانال‌های مختلف، واردات رسمی و قانونی سیگار مارلبرو را زیرسوال ببرند تا همچنان سود قاچاق خود را حفظ کنند.

مجتبی خسروتاج در این گفت‌وگو  اظهار کرد: واردات به هر میزان که رسمی باشد بهتر از قاچاق است. پس هدف اصلی در بحث واردات قانونی سیگار مارلبرو این بود که به جای بهره قاچاقچیان از واردات این نوع سیگار، سود آن نصیب واردات‌کنندگان قانونی شود.

وی در عین حال بیان کرد: مصرف دخانیات برای سلامت مردم مضر و خطرناک است و برای کاهش مصرف آن در ابتدا باید نظام تجاری آن را اصلاح کنیم تا به شکل رسمی وارد شود و مبدا ورود و مواد ساخت آن مشخص شود تا به تدریج به سمت کاهش مصرف آن حرکت کنیم. مثل کانادا یا استرالیا که با قوانین محکم توانستند مصرف دخانیات را کاهش دهند ما نیز در این زمینه گام برداریم.

خسروتاج تصریح کرد: سیاست ما در بحث دخانیات در درجه اول رعایت مسائل بهداشتی و سلامت مردم و پس از آن واردات رسمی و قابل کنترل آن است چراکه اکنون هرج و مرج در بازار سیگار مارلبرو وجود دارد و قاچاقچیان از کانال‌های مختلف در تلاشند تا واردات رسمی آن را زیر سوال می‌برند و روال قاچاق را دنبال کنند.

قائم مقام وزیرصنعت، معدن و تجارت در بخشی از سخنان خود بر ضرورت افزایش پرمخاطره بودن پدیده قاچاق در کشور تاکید کرد و گفت: هزینه‌های این موضوع برای قاچاقچی باید افزایش یابد. چون تنها مکانیزم تعرفه‌ای و کنترلی قادر به کاهش قاچاق در کشور نخواهد بود و باید هزینه‌های آن را افزایش داد.

وی در عین حال بر ضرورت اصلاح برخی سیاست‌های اقتصادی که موجب قاچاق می‌شوند نیز تاکید کرد.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =