ایرنا نوشت:

امام جمعه موقت اصفهان برخورد با منکر و نهی از آن را در کشورمان دارای قانون دانست و گفت: این فریضه نیز مانند دیگر فریضه های دینی باید طبق ضوابط انجام شود.

حجت الاسلام محمد تقی رهبر در خطبه های نماز جمعه که در مسجد امام اصفهان برگزار شد، به فریضه امر به معروف و نهی از منکر و اهمیت آن اشاره کرد و گفت: منکر فقط بدحجابی نیست بلکه رشوه، فساد، کم کاری، بد اخلاقی، غیبت، تهمت و گرانفروشی نیز جزو منکرات است و باید با آنها برخورد شود.

او با بیان این که صدها معروف و منکر وجود دارد گفت: لازم است با نگاه جامع به آنها نگریست.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این که امر به معروف به شیوه درست وظیفه همه است ادامه داد: امر به معروف باید با مهربانی و هدف راهنمایی باشد.

حجت الاسلام رهبر گفت: در این راه لازم است که ضررهای منکرات از طرق مختلف مانند رسانه ها بیان شود.

او با بیان این که اگر اعمال و رفتارها درست شود، عامل هدایت مردم و امر به معروف می شود گفت: ما دارای نهاد امر به معروف هستیم و در قانونی که در مجلس درباره امر به معروف مطرح شده بخش عمده کار به عهده بسیج گذاشته شده است.

امام جمعه موقت اصفهان همچنین به موضوع اسیدپاشی های اخیر در این شهر اشاره کرد و گفت: رسانه های بیگانه از این سوژه سوء استفاده و روی آن موج سواری کردند.

او با بیان این که آنها این موضوع را به امر به معروف و نهی از منکر ربط دادند، گفت: هیچ بچه مسلمانی چنین کاری نمی کند.

حجت الاسلام رهبر با تاکید بر این که فرد اسیدپاش، مفسد فی الارض است ادامه داد: اگر این کار خصوصی است که بسیاری از دستگاه های تحقیقی گفتند اینگونه است، باز هم حکمش اعدام است.

او گفت: همان افرادی که داعش و تروریست ها را درست کردند و به آرامش کشورمان حسد می ورزند این سوژه را درست کرده و روی آن موج سواری کردند هرچند برخی رسانه های داخلی نیز گول خوردند.

او با بیان این که سالانه هزاران مورد اسیدپاشی در دنیا از جمله در شهر لندن اتفاق می افتد گفت: چرا رسانه های غربی یکی از اینها را بزرگ نمایی نمی کنند.

 

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386363

برچسب‌ها