تسنیم نوشت:

جلسه ۷۳۶ شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی، به ریاست دکتر خزعلی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه که به بحث و بررسی پیرامون «طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش جمعیت» اختصاص داشت، پس از ارائه گزارش تهیه شده پیرامون این موضوع اعضا به بیان نظرات خود پرداختند.

پس از ارائه این نظرات، مقرر شد در قالب یک گزارش به شورای نگهبان مواضع شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده تبیین شود.

لزوم بررسی و نظارت بر انتشار آمارهای غیر علمی در حوزه زنان

در این جلسه، دکتر کبری خزعلی رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به برخی از آمارهای منتشر شده در حوزه خانواده از جانب یکی از نهادهای کشور گفت: انتشار آمارهای غیر کار‌شناسی که توسط برخی از نهادهای کشور منتشر شده است، اهانت به دختران و بانوان عفیف کشورمان است و سیاه نمایی وضعیت کشور در بخش زنان و خانواده هدف اصلی از انتشار این دست آمار‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: بررسی چرایی و چگونگی انتشار این آمار‌ها در دستور کار کمیته‌های تخصصی شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده قرار دارد و ضروری است دستگاه‌های ذی‌ربط مستندات علمی مطالب خود را به این شورا ارسال نمایند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: انتشار این آمار‌ها در شرایطی که برخی از زنان و دختران جامعه ما در سطح علمی در دنیا درخششی چشمگیر داشته و نگاه جهان را متوجه رشد کیفی زنان در نظام اسلامی نموده است بی‌انصافی است و اینگونه قضاوت‌ها، باعث ایجاد بدبینی نسبت به سلامت و عفاف دختران مظلوم جامعه اسلامی خواهد شد و ما مسئول دفاع از این عزیزان هستیم.

دکتر خزعلی در پایان گفت: ساماندهی و مدیریت دقیق علمی و نظارت بر تهیه آمار‌ها در همه بخش‌ها بویژه بخش مربوط به زنان و خانواده که آثار غیر قابل انکاری بر سلامت خانواده، رشد دختران و زنان جامعه و نیز بر تحولات فرهنگی و تصمیم‌گیری مسئولان دارد، ضروری به نظر می‌رسد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    7 2
    واقعيت را نميشود كتمان كرد آقاي دكتر
  • بی نام A1 ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    11 1
    با پاک کردن صورت مساله مشکل حل می شه؟ ایشون باید بدونند خیلی وقت ها گفتن آمار مسوولان را وادار به اصلاح اوضاع می کنه. در حالی که اگر آمارها داده نشده یا برای معدودی از مسوولین باشه کاری انجام نمی شه. نمونه اش همین که خانم خزعلی باید به فکر بیفته. سالها... کارهاشون... چه نتیجه ای داده..
  • بی نام A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    7 1
    فعلا به فکر جیره بندی آب باشید با جمعیت 80 میلیونی
  • بی نام A1 ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    8 0
    آمار و ارقام مال زیر فرشه، به چه اجازه ای منتشر کردن؟