فارس نوشت:

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده بر آسیب‌شناسی محیط‌های کاری از لحاظ امنیت تاکید کرد و گفت: با سالم‌سازی و امن سازی محیط‌های کاری موافق هستم ولی با کارهای شعاری مخالفم‌.


فهیمه فرهمندپور ‌شامگاه چهارشنبه در مصاحبه مطبوعاتی با رسانه ‌ای استان مرکزی گفت: برای کاهش آمار طلاق در استان مرکزی باید برنامه‌های مدون در راستای تحکیم خانواده، برگزاری مشاوره‌ای پیش از ازدواج، پیش‌بینی مشاوره‌های قبل از طلاق و آموزش خانواده‌ها در دستور کار قرار گیرد.

او با بیان اینکه زنان در استان‌های کشور دارای چالش‌های مشترک عمومی هستند که هر یک از چالش‌ها در بعضی استان‌ها از اهمیت ویژه و خاصی برخوردار است، گفت: طلاق از نگرانی ‌ای عمومی در کشور است.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده با اشاره به اینکه هر یک از استان‌های کشور با توجه به بافت فرهنگی خود با مشکلات و مسائل گوناگونی مواجه هستند، گفت:‌ استان مرکزی به دلیل برخورداری از یک بافت اجتماعی مهاجر‌پذیر و صنعتی بودن فضای فرهنگی خاصی دارد که نیازمند به یک توجه ویژه است.

فرهمند‌پور عمده مشکل استان مرکزی در حوزه بانوان را کم بودن امکانات ویژه برای سپری کردن اوقات فراغت زنان و دختران جوان عنوان کرد و گفت: متاسفانه با توجه به اینکه در برخی از شهرها زنان بیش از یک پارک اختصاصی دارند زنان و دختران استان مرکزی از داشتن یک پارک اختصاصی هم محروم هستند.

او افزایش نرخ رشد معتادان زن، ‌بالا رفتن سن ازدواج دختران، پایین آمدن سن طلاق، افزایش دختران فارغ‌التحصیل بیکار، زنان فاقد سرپرست و بد سرپرست را از جمله چالش‌های حوزه زنان عنوان کرد و بر لزوم چاره اندیشی در هر یک از این چالش‌ها تاکید کرد.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده مهم‌ترین راهکار برای کاهش اعتیاد را تلاش برای آگاه سازی و آگاهی بخشی و پر کردن بهینه از اوقات فراغت عنوان کرد و ادامه داد: در راستای آگاه سازی برگزاری دوره‌های آموزشی برای زوج‌های جوان در دستور کار است.

فرهمند‌پور گفت: رویکرد این دوره‌ها بر آموزش مستقیم افراد نیست بلکه برگزاری دوره‌هایی برای تربیت مشاور و مربیانی که بتوانند در مرحله بعد وظیفه آموزش و مربیگری را ادامه دهند در دستور کار امور بانوان و خانواده وزارت کشور قرار دارد.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    9 2
    بیکاری و بی پولی وفساد از نگرانی های عمومی تر کشور است
  • سیا EU ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    14 1
    همه چی امنیتی شده، مثلا" کارخانجات لبنیاتی از روغن پالم استفاده میکنند ، خب اسم و نام چی؟ سن طلاق پایین آمده 20 خط نوشتن ولی چند سال؟ همه چیز در یک هاله ابهام بیان میشود