ایرنا نوشت:

فرماندار مانه و سملقان گفت: طبق نتایج حاصل از آزمایش ها، غذای افطاری عامل مسمومیت مشکوک 400 نفر از روستاییان روستای ˈقلعه خانˈ در این شهرستان خراسان شمالی اعلام شده است.

ˈغلامرضا عوض زادهˈ گفت: براساس گزارش مرکز بهداشت و درمان مانه و سملقان و بررسی آزمایشگاهی، چلوگوشتی که ظهر پخته و در وعده افطار و حتی سحری به روزه داران داده شده، آنان را دچار مسمومیت کرده است.

او گفت: طبق این گزارش احتمال می رود گوسفندانی که برای پخت افطاری کشتار شده بودند دچار بیماری زردی بوده و مصرف آن روزه داران را دچار مسمومیت کرده است.

فرماندار مانه و سملقان گفت: براساس نتایج آزمایش ها، گمانه زنی صورت گرفته مبنی بر احتمال آلودگی آب شرب مجتمع آبرسانی امام رضا(ع) و حتی آب چاهی که در پخت و پز مورد استفاده قرار گرفته، رد شده است.

عوض زاده گفت: دوشنبه و سه شنبه هفته قبل حدود 400 نفر از روستاییان روزه دار روستای قلعه خان از توابع بخش سملقان در شهرستان مانه و سملقان دچار مسمومیت شدند که 200 نفر آنان پس از مراجعه به مراکز درمانی، تحت سرم تراپی قرار گرفتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز اعلام کرد: طبق نتایج آزمایش آلودگی برنج و گوشت مصرفی به میکروب ˈاستافیلوکوکˈ علت اصلی مسمومیت روزه داران روستای قلعه خان مانه و سملقان بوده است.

دکتر ˈنادر نیک پرستˈ گفت: برنج به میکروب ˈباسیلوس سریوسˈ و گوشت به میکروب ˈای.کولایˈ آلوده بوده که باعث مسمومیت غذایی روزه داران روستایی شده است.

روستای دو هزار و 500 نفری ˈˈقلعه خانˈ از توابع بخش سملقان در فاصله 18 کیلومتری شهر آشخانه، مرکز شهرستان مانه و سملقان قرار دارد.

آشخانه مرکز شهرستان 105 هزار نفری مانه و سملقان از وجود بیمارستان بی بهره است.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یه مشهدی IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    24 6
    دوستان عنایت داشته باشین خراسان شمالی هیچ ربطی به مشهد ندارهخبر بذار جون مادرت
  • امید IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    4 0
    105 هزار نفر بدون بیمارستان؟آخرشیم والا