روزشمار انتخابات 92/ جمع آوری امضا در مجلس برای ردصلاحیت برخی از نامزدها

سال گذشته در این روزها موضوع اصلی کشور بحث بر تایید و رد صلاحیت ها بود.

به گزارش خبرآنلاین پس از ثبت نام آیت الله هاشمی رفسنجانی و اسفندیار رحیم مشایی بسیاری از اشخاص و رسانه درباره رد صلاحیت این دو اظهار نظر می کردند. غلامحسین الهام سخنگوی دولت در اظهار نظری گفت: کاندیداتوری کسانی که توان مدیریت اجرایی کشور را ندارند، مناسب نیست. البته او نامی از کسی نبرد اما با توجه به صحبت هایی که درباره سن بالا و توانایی اداره کشور توسط هاشمی مطرح می شد ،به نظر می آید منظور او نیز هاشمی بوده است.

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت نیز با بیان اینکه تلاش عده‌ای از نمایندگان برای جمع‌آوری امضا برای تهیه نامه‌ درخواست از شورای نگهبان جهت رد صلاحیت مشایی و هاشمی ناکام ماند در عین حال تاکید کرد که بعید است تعداد امضا‌کنندگان به عدد 100 رسیده باشد.

از میان اصلاح طلبان نیز برخی صداها در مخالفت با هاشمی رفسنجانی شنیده می شد. مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردمسالاری گفت: اگر فقط هاشمی را منجی ملت بدانیم، به دیگر نامزدهای اصلاح‌طلب توهین کرده‌ایم.

حسن روحانی درباره کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی، گفت: ایشان دو روز قبل از پایان مهلت ثبت‎نام، اعلام کردند که وارد انتخابات نمی‎شوند، اما ساعت 3 بعدازظهر روز آخر، تصمیم به ثبت‎نام گرفت، اما طبق مذاکرات‌مان در نهایت، در روز انتخابات یکی از ما دو نفر باقی خواهد ماند.

سعید جلیلی هم که برای مذاکرات هسته ای به استانبول رفته بود جلیلی که کاندیدای احتمالی شرکت در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری است تاکید کرد که موضوع هسته‌یی، موضوعی ملی و مورد اجماع و فراجناحی است که انتخابات ریاست جمهوری بر روی آن تاثیری ندارد.

علی اکبر ولایتی از که با شعار دولت متمم برنامه های تبلیغاتی خود را پیگیری می کرد در یک سخنرانی در خوزستان گفت: زمانی که من از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شوم و کار تبلیغات رسما آغاز شود، حتی اگر دیگران به قصد تخریب درباره من مطالبی بگویند، من پاسخ نمی‌دهم و رفتار من ایجابی خواهد بود نه سلبی. باید سازنده عمل کنیم، نه اینکه تخریب کنیم.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =