وزیر آموزش وپرورش با بیان این که طرح بسته حمایتی از مدارس غیردولتی یک کار جدید در آموزش وپرورش بوده است گفت: طرح «بسته حمایتی از مدارس غیردولتی» با اصلاحات ویژه در سال آینده اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش؛ عصر امروز علی اصغر فانی در گردهمایی روسای ادارت مشارکت های مردمی ، کارشناس مسئولان و شورای موسسان مدارس غیردولتی کشور که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد،‌ با اشاره فلسفه گردهمایی های آموزش وپرورش در تعامل بیشتر کارها بین ستاد و صف اظهار کرد: «توسعه مشارکت » ها در آموزش و پرورش یک ضرورت بنیادین است یعنی آموزش وپرورش صرفا با تکیه بر بودجه دولتی نمی تواند به کیفیت بخشی برسد وازاین رو این سیاست در آموزش و پرورش دولت اتخاذ شده است .

وی با بیان این که باید مدیران در جذب مشارکت ها به یک باور و یقین برسند، گفت: تغییر نگرش در برخی مدیران با صدور بخشنامه و دستور العمل ایجاد نمی شود و باید شرایطی را فراهم کنیم تا توسعه مشارکت ها در جامعه هم ضرورت و هم نیاز تلقی شود .

فانی با اشاره به کاهش جمعیت دانش آموزی در 12 سال گذشته از 19 به 13 میلیون و 1.5 برابر شدن امکانات در آموزش وپرورش، گفت: این شرایط ایجاب می کرد که در آموزش وپرورش «کیفیت بخشی » به یک راهبرد اساسی تبدیل شود و به همین دلیل باید از این فرصت حداکثر استفاده را ببریم .

او با تاکید بر ارتقای کیفیت بخشی در مسائل آموزشی مدارس غیر دولتی ، گفت : نظارت بر عملکرد مدارس غیر دولتی نباید در انحصار کارشناسان دولتی آموزش وپرورش باشد بلکه موسسین مدارس غیر دولتی نیز باید به این امر حساسیت ویژه داشته باشند. نظارت بر مسائل آموزشی این مدارس نیز مانند دیگر مدارس برعهده معاونت های آموزش ابتدایی و متوسطه وزارت آموزش و پرورش است .

فانی گفت: دستورالعمل جدید «بسته حمایتی» از مدارس غیر دولتی تا آخر سال جاری ابلاغ می شود. همواره اجرای کارهای جدید و بنیادین در سال های اول با مشکلاتی مواجه می شود که باید با رفع موانع شرایط ادامه کار را هموار کنیم .

وزیر آموزش وپرورش با انتقاد از افرادی که « طرح بسته حمایتی از مدارس غیر دولتی » را با «واگذاری مدارس دولتی» خلط می کنند ، گفت : به هیچ وجه واگذاری مدارس دولتی در طرح بسته حمایتی به مدارس غیر دولتی وجود ندارد بلکه مدارس دولتی طی یک قرارداد حقوقی و روشن و برای مدیریت یک سال مسائل آموزشی به موسسین مدارس غیردولتی واجد شرایط اجاره داده می شود که قوانین آن مطابق قوانین مدارس غیردولتی مصوب سال 1367 مجلس شورای اسلامی است .

به گفته فانی «طرح بسته حمایتی از مدارس غیر دولتی » مورد تایید بسیاری از بزرگان نظام است: موسسین این مدارس باید با اجرای دقیق قانون نسبت به گزینش اخلاقی وعلمی نیروها و بیمه شاغلین مدارس اقدام کنند تا خللی در روند اجرای آن ایجاد نشود.

وی با اشاره به تفاهم نامه های آموزش وپرورش با نهادهای مختلف کشور، گفت: هنوز نتوانسته ایم از تمام ظرفیت های نهفته قانون شوراها استفاده کنیم و اجرای این تفاهم نامه ها می تواند آموزش وپرورش را در اجرایی کردن برخی بندهای قانون شوراها و کمک به فعالیت های آموزش وپرورش یاری کند .

فانی مشکل اصلی آموزش وپرورش را «مدیریت هزینه های دولتی » معرفی کرد و ادامه داد: آموزش و پرورش باید علاوه بر استفاده از منابع بالقوه خود، بتواند منابع جدیدی را جذب کند که آموزش وپرورش در دولت یازدهم به دنبال اجرایی کردن این دو اصل مهم می باشد .

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به اجرای سیاست سامان دهی نیروی انسانی در سال تحصیلی جاری، گفت: بیش از 1000 میلیارد تومان از این طریق صرفه جویی در هزینه های آموزش و پرورش ایجاد شد که در مقابل بودجه 21 هزار میلیارد تومانی سال 93،‌نشان از موفق بودن این طرح است.

فانی با بیان این که آموزش وپرورش در سال تحصیلی جاری هیچ استخدامی نداشته است،‌گفت: در سال 93 ،‌25 هزار نیروی انسانی بازنشسته شدند و در مقابل 200 هزار نفر نیز به جمعیت دانش آموزی کشور اضافه شد که نیاز به 40 هزار نیروی انسانی در آموزش وپرورش داشت ولی به دلیل اجرای صحیح سیاست سامان دهی نیروی انسانی این معضل که می توانست برای کشور و آموزش وپرورش به یک بحران تبدیل شود به خوبی مدیریت شد .

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    6 0
    حق التدریس امسال معلمان هنوز پرداخت نشده و به زور میخواهند تقلیل ساعت بدهند و بعد پز بدهند که مدیریت شد . کلاسها هم نزدیک به ۴۰ نفر شده . خوب مدیریت کردی والا . یه سری نیرو هم در دفتر یه قل دو قل بازی می کنند. حقوق هم که یک چهارم جاهای دیگه است بابا برین تورو خدا . فکر کنم آموزش وپرورش اصلا اهمیتی نداره واسه این مملکت
  • يك مربى پيش دبستانى A1 ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    10 0
    كلاسها از دانشآموزان پر است هر كلاسى بالاى ٣٥دانش آموز است اين طورى تامين نيرو كردهاند
  • بی نام FI ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    6 0
    ببخشید "مدارس دولتی بصورت سالانه به مدارس غیر ذولتی اجاره داده میشوند و بر طبق قوانین مدارس غیر دولتی نیز اداره می شوند " ترجمه فارسی ان یعنی مدارس دولتی از بین می روند دیگر چرا اسمان ریسمان بهم می بافید روشن است دیگر
  • حسن A1 ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    7 0
    سلام بازم که این فانی اومد امار داد:::
  • بی نام US ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    8 0
    مشکل اصلی آموزش پرورش استعفا ندادن شماست آقای فانی؛ که به جای اینکه به مشکلات معیشتی فرهنگیان رسیدگی کنید فقط به فکر بازگشایی مدارس در پنج شنبه ها هستید و تمام افتخار شما این است که کار ساماندهی زا درست انجام دادید
  • فرشاد RO ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    8 0
    واقعا به نظر من ایشون یکی از بدترین وزرای آموزش پرورش تاریخ هستند این انتخاب از آقای روحانی واسم عجیبه
  • فنا پذیر AE ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    6 1
    اقای فانی می خواهند مدارس ایرانی خارج کشور از جمله امارات را واگذار نمایند.بسیار خطرناکه حسن
  • بی نام IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    5 0
    کدوم کیفیت ؟ الان اکثر کلاس ها سی چهل دانش آموز نشسته.. اموزش و پرورش داره به فنا میره. فانی میشه
  • اصغر A1 ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    5 1
    درسته خوب مدیریت شد مدیران ومعاونان مجبودند درس تخصصی بدون حق الزحمه به اجبار بگویند ومستختمان هم تبدیل به معلم کلاس شدند بدون تخصص وتعهد ودوره معلمی وباز کلاسهایی هستند که معلم ورزش وقران ندارند بخصوص مناطق محروم که صدایشان به کسی نمی رسد
  • بی نام A1 ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    6 1
    40 نفر دانش آموز را ریختید در یک کلاس و حمام درست کردید اسمش را هم گذاشتید اجرای صحیح سیاست سامان دهی نیروی انسانی بارک الله به این مدیریت
  • یک معلم A1 ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    7 0
    باسلام به آقای فانی بگویید به جای اینکه بسته های حمایتی به مدارس غیردولتی میلیونرها بدهد کمی هم به فکر افزایش سرانه مدارس دولتی باشند تامدیران مجبورنباشند برای تامین هزینه مدارس ازاولبا گدایی کنند آیا باسرانه یکصدوهفتادهزارتومانی برای یک مدرسه سه طبقه و صدوهشتاد دانش آموزی میتوان هزینه ها راانجام داد
  • بهار IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    7 0
    برو تو یه مدرسه ی غیر دولتی معاون باش که لیلقت شما همان قدر است
  • بی نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
    9 3
    ...5 معلم تبریز بدلیل سیاست های اشتباه شما دیروز کشته شدن..توی جاده اهر تبریز...خبر انلاین چاب کن اگه شرف دارین
    • بی نام IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
      6 1
      خدارحمتشون کنه. معلمان بیچاره