۰ نفر
۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰

سرانجام همه ی مردم هم فهمیدند که متهم «م.ر» همان محمدرضا رحیمی معاون اول احمدی نژاد است که حال رأی محکومیت او به زندان، جریمه و پرداخت دو میلیارد و 850 میلیون تومان رد مال و یک میلیارد تومان جزای نقدی قطعی شده است و این یعنی پس از سالها مبارزه با مفاسد اقتصادی، این نخستین مقام عالیرتبه - البته پیشین- است که مجازات میشود. پیش از این، همه متهمان و محکومان افرادی بجز مقام های مسئول رده های بالا بودند.


این در حالی است که به اعتقاد بسیاری از صاحبنظران، پس از ساختار فسادآفرین دستگاهها و کمبود نظارت، نقش مقاماتی که از قدرت سیاسی خود برای کسب ثروت سوداستفاده(!) میکنند و یا نردبان ثروت هایی بادآورده - که لابد خود هم از آن بی نصیب نیستند - برای دیگران میشوند، نقشی کلیدی و موثر است. پیش از این هم در پرونده های فساد اقتصادی از برخی مقامات دولتی و غیر دولتی و یا نمایندگان دوره های پیشین مجلس نام برده شد اما مردم هرگز خبری از مجازات آنها نشنیدند.
اکنون باید گام اول و محکم قوه قضائیه را برای مجازات کسی که آخرین مسئولیتش معاون اولی رئیس جمهور دولت نهم و دهم و همزمان دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور (!) و پیش از آن نیز سالها رئیس دیوان محاسبات کشور بوده است، ستود و اظهار امیدواری کرد این روندکه میتواند امیدها را برای مبارزه واقعی با مبارزه با مفاسد اقتصادی افزون سازد، با قاطعیت و سرعت استمرار یابد تا لکه های ننگ از دامان جمهوری اسلامی زدوده شود. چرا که به تعبیر رهبر معظم انقلاب با دستمال آلوده نمیتوان شیشه شفاف را پاک کرد. باید مسئولان در جمهوری اسلامی امین و دستپاک باشند و اگرچه اکثریت چنین هستند اما وجود افراد معدود آلوده در زمره  مسئولان و مقامات نیز قابل توجیه نیست!
و اما واکنشها به محکومیت محمدرضا رحیمی نیز جالب توجه است؛ رئیس دولتهای نهم و دهم، این حکم - که پس از حدود 5سال بررسی و طی همه مراحل قانونی صادر شده - را قابل تأمل می داند و آنرا غیر مرتبط با پاک ترین دولت تاریخ(!) میخواند. اما دو جریان سیاسی کشور - اصولگرایان و اصلاح طلبان - نیز فرصت را غنیمت شمرده و ضمن انتساب رحیمی به جناح مقابل از آن به عنوان حربه ای برای تسویه حسابهای سیاسی بهره میبرند و بازی «کی بود، کی بود، من نبودم» به راه انداخته اند در حالیکه انتظار آن بود تا از این واقعه برای پایش و پالایش جریان سیاسی خود بهره ببرند و با دقت پیرامون خود را از افراد مشکوک پاک کنند و البته بر مقامات وابسته به جریان خود نظارت جدی تری داشته باشند تا آنها نیز آگاهانه یا ناآگاهانه به ورطه فساد نیفتند. لازمه  چنین نگرشی آن است که دو جریان مطرح سیاسی، از دعواهای بی حاصل سیاسی بر روی مسائل فرعی پرهیز کرده و برای تعالی و پیشرفت کشور با یکدیگر همکاری کنند نه آنکه هر جریان، سعی در مچگیری و تخریب جریان رقیب داشته باشد و مردم را از هرگونه رقابت سیاسی متنفر سازند! دراین میان نامه  افشاگرانه  رحیمی به احمدی نژاد حکایت دیگری است که میتواند بسیاری از مسائل پشت پرده دولتهای نهم ودهم را علنی کند. هرچندکه باید منتظر دیگر واکنش ها نیز بود تا امکان یک جمع بندی منصفانه از کل ماجرا فراهم شود.
اکنون میتوان به قوه قضائیه برای این اقدام انقلابی «دست مریزاد» گفت و از آنها خواست که حقیقتا بدون هرگونه تبعیض و رودربایستی، هم به پرونده های مطرح صاحبان نفوذ و قدرت و یا وابستگان آنها رسیدگی کنند و هم بدون ملاحظه سراغ مقامات یا نزدیکان آنهایی که مشکوک به سوءاستفاده از قدرت هستند بروند و به نحوی واردعمل شوند که همگان یقین کنند در مبارزه با مفاسد اقتصادی هیچکس« حاشیه امن» ندارد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397632

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    0 0
    درود بر عزم قوه قضاییه دعای خیر مردم بدرقه راه تان