ایسنا نوشت:

عضو کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: پایین آمدن قیمت جهانی نفت، بهترین فرصت برای قطع وابستگی و اتکای بودجه به نفت را برایمان فراهم کرده است و باید از این فرصت استفاده کرد.

سید حسین ذوالانوار بعد از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: انتظاری که نمایندگان مجلس از دولت محترم دارند این است که اتکای بودجه جاری کشور به درآمدهای نفتی هر سال نسبت به سال گذشته به طور محسوسی کاهش یابد و وابستگی مفرطی که امروز اقتصاد کشور به نفت دارد پس از گذشت چند سال به کلی قطع شود.

ذوالانوار افزود: مطلب مهم دیگری که از آن باید با عنوان یک مطالبه جدی از دولت یاد شود، این است که انتظار می رود در بودجه، وابستگی به دلار به عنوان ارز پایه نیز کاهش یافته و در یک بازه زمانی چند ساله به کلی قطع شود و ارزهای جایگزین مبنای معاملات اقتصادی دولت با دیگر کشورها قرار گیرد.

عضو کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: انتظار می رود به موازات کاهش اتکا به درامدهای نفتی و پایان خام فروشی نفت خام، فرآوری بهینه نفت آغاز شود و صنایع پتروشیمی، پلیمری و صنایع پایین دستی وابسته نیز بیش از گذشته توسعه یابند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی منابع نفتی را ذخیره‌ای ارزشمند برای نسل‌های آتی کشور برشمرد و تاکید کرد: پایین آمدن بهای جهانی نفت باید زمینه‌ساز تکیه به توان داخل و خودساخته شدن باشد.

ذوالانوار گفت: همانگونه که تحریم‌ها فرصتی برای اتکا به تولید ملی به وجود آورد، پایین آمدن قیمت نفت نیز زمینه‌ساز رفع اتکا به نفت است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: هر جا که به توان و عزم ملی اطمینان کردیم کشور رو به پیشرفت بود و هرکجا به عوامل بیگانه اعتماد کردیم، متضرر شدیم.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =