ایسنا نوشت: رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دستاورهای مذاکرات حاصل کار جدی ماست نه حسن نیت آمریکایی‌ها.

علی‌اکبر ولایتی که پنج‌شنبه در حاشیه اختتامیه جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی در مرکز پژوهش‌های آستان قدس رضوی در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت در رابطه با نگارش برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، افزود: ما از قبل نیز امیدی نداشتیم که آمریکایی‌ها با نیت خوبی وارد برنامه‌های برجام شده باشند.

ولایتی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اظهار نظر وزیر امور خارجه آمریکا در نامه‌ای به کنگره مبنی بر اینکه "پس از توافق، مقابله با ایران را تشدید خواهیم کرد" تصریح کرد: سابقه آمریکایی‌ها در طول تاریخ انقلاب اسلامی سابقه بدی است و سخنان جان کری علیه ایران خارج از انتظارات ما نیست؛ جمهوری اسلامی ایران هیچگاه نسبت به مسئولان آمریکایی خوش‌بین نبوده است.

وی افزود: آمریکایی‌ها همواره در جهت حفظ منافع خود در مذاکرات گام بر می‌داشتند، البته ایران نیز در جریان مذاکرات از منافع ملی و حقوق خود حفاظت کرده است و اگر دستاوردی هم داشتیم نتیجه کار آمریکایی‌ها نبود، بلکه نتیجه تلاش افرادی بود که در این مذاکرات اقدامات جدی انجام دادند.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =