علی کفاشیان در برنامه 90 از پیچیدگی های قرارداد با کروش سخن گفت.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ علی کفاشیان که به برنامه 90 رفته بود در گفت و گو با عادل فردوسی پور از ماجراهای پیچیده قرارداد با مربی پرتغالی سخن گفت . او درباره تعویق در تمدید قرارداد کروش و البته بی برنامه ماندن تیم ملی گفت:«ما مشکلی با نبودن کروش نداریم چون برنامه های تیم ملی از مهرماه شروع می شود. ما دنبال بازی های خارجی هستیم. کروش نظرش این بود که حتی اگر با تیم های ملی نتوانست بازی کند ، با تیم های باشگاهی خوب هم می شد بازی کرد. او فعلا اروپاست و قرار شده در این سفرش حتی برای بازی های دوستانه ایران در اردوی خارجی اش هم برنامه ریزی کند.»

او درباره طولانی شدن روند مذاکرات قرارداد هم گفت:«کروش خیلی سخت مذاکره می کند. قبل از جام جهانی که با او حرف زدیم تصمیم گرفتیم اول ببینیم بازی ها چه می شود. شاید شرایط طوری بود که اصلا نشود به این گزینه فکر کرد. او از این ناراحت بود. بعد از من خواست که باید مبلغ قرارداد جدیدش بیشتر از قبل باشد. من از او خواستم که مجموع کادرش از 2.5 میلیون دلار سالانه بیشتر نشود. من بار قبل با او مذاکره نکردم اما این بار همه مذاکرات را خودم بودم. گفتم سر مبلغ مشکلی نداریم ، او می خواست که برای قراردادش اگر پول هایش دیر شد ، بهره بگیرد . بعد رسیدیم به ماجرای فسخ قرارداد . اول بازی های جام ملتها بود. گفتم اگر خوب نتیجه نگیری که نمی توانی ادامه بدهی . او ابتدا می خواست که فسخ قراردادش این طور باشد که تا پایان قراردادش را بگیرد اما الان توافق کردیم که قراردادش تمام شود باید پول یکسالش را بگیرد. او قراردادش از ابتدای آگوست است اگر قراردادش فسخ شود ، باید تا پایان سال اول اجرا شود. بعد یکسری بحث حقوقی بود که دنبالش بود و ما هم باید برایش یکسری آپشن می گذاشتیم ، مثلا اگر او نتیجه نگرفت در جام ملتها ما باید جریمه اش کنیم. بعد قرار شد ما کمی بیشتر روی این قرارداد فکر کنیم. او هم رفت و ما اس ام اسی در ارتباطیم.»

رئیس بعد از 4 سال مبلغ قرارداد ابتدایی مربی تیم ملی را اعلام کرد:««الان نگه داشتن کروش و دستیارانش سالی 2.5میلیون دلار است . رقمی که ما پیشتر هم به او داده بودیم. 4 سال قبل که او را آوردیم ، دولت این پول را قبول کرد و داد. آن پول می شد 2.5 میلیون دلار. الان می شود 8 میلیارد تومان یا بیشتر. ما می توانیم پول تیم ملی را بدهیم اما نگه داشتن کروش و اجرای برنامه های تیم ملی ما را از باقی برنامه های مان می اندازد.»

او کنایه ای هم به مجلس زد و گفت:«تیم ما وقتی رفت جام جهانی همه هزینه هایش را در آورد. خود من اگر یک گاف در ریاست بدهم پدرم را در می آورید. تازه وزارت ورزش دست شان درد نکند خیلی هم حمایت کردند اما یکسری از نهادها [ فردوسی پور از مجلس اسم می آورد] حرفهایی درباره قرارداد کروش می زنند که بیا و ببین.»

رئیس فدراسیون در پاسخ به اینکه وزیر مخالف قرارداد است یا خودش نمی خواهد این قرارداد تمدید شود و از حرف های گودرزی استفاده کرده حرف جالبی زد. اینکه اصلا ته دلش دوست نداشته این همه پول به کروش بدهد؛ «دکتر گودرزی یک ورزشی خالص است.او از روز اول نظرش همین بود . او بارها گفت خودتان می توانید تصمیم بگیرید. من ته دلم این نبود که با کروش تمدید نکنم. صلاح من که آدم مالی هستم این است که به جای 10 میلیارد ، 2 میلیارد هزینه کنم و باقی این پول را بدهم برای توسعه فوتبال. ولی باید می دیدم که مردم چه می خواهند. این افکار عمومی می خواهند کروش باشد و من صلاح فوتبال را در نظرمی گیرم. اگر به خودم بود ترجیح می دادم این پول را هزینه نکنم اما اگر قرار باشد قرارداد را تمدید کنم باید طوری قرارداد ببندم که در ادامه بتوانم بعدا پاسخگوی نهادهایی باشم که قرارداد را می گیرند دست شان و هی زیر و رویش می کنند.آقای فردوسی پور شما آدم باهوشی هستید ، من ته دلم ترجیح می دادم هزینه کمتری کنم اما الان تصمیمم این است که این قرارداد امضا شود و آمادگی اش را دارم. من در فدراسیون برای دلم کار نمی کنم. نظر شخصی این بود اما هیچ وقت نظر شخصی ام را لحاظ نمی کنم. الان هر کسی جای کروش بیاید در جام ملتها به نتیجه نمی رسیم.»

کفاشیان درباره اینکه تابع نظرات کروش است هم گفت:«ما الان وینگادا را داریم. اخلاق وینگادا با کروش خیلی فرق دارد. کروش یکسری ضوابط خودش را دارد. او روش سختی دارد . سختگیر است اما می داند چطور باید اردو بگذارد. اخلاق هایش اما تند است و خیلی ها این اخلاق را نمی پسندند . خیلی از دستیاران سابقش این شرایط را نپسندیدند و علیه او حرف زدند. ولی اساسا اینکه برای موفقیت تیمش سختگیری می کند و برنامه دارد که خوب است. انصافا این طور نیست که فکر کنید ما همه چیز را دادیم دست کروش. کروش تو مسائل مالی اردوها دخالتی ندارد.»

کفاشیان درباره اینکه وقتی نه رئیس فدراسیون راضی به تمدید قرارداد سرمربی است نه وزیر ورزش ، کروش چرا باید بماند ، گفت:«من اگر ته دلم راضی نیستم برای این است که باید ببینم می توانم شرایط داشتن این مربی خوب راایجاد کنم. من می گویم برای داشتن تیم ملی و فوتبالی که تماشاگرانش را دو بار به خیابان کشانده باید کمی هزینه کرد.»

4141

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =