مهر نوشت:

فرمانده ناجا گفت: بر اساس ارزیابی هایی که در ۲۰ استان و تا پایان بهمن ماه ۹۳ صورت گرفته است، ناجا در بحث تحقق حقوق شهروندی از ۱۰۰ نمره موفق به کسب ۸۵ نمره شده است.

سردار اسماعیل احمدی مقدم در دهمین نشست تخصصی فرماندهان و روسای پلیس پیشگیری با حضور در جمع خبرنگاران درباره بییشترین پرونده هایی که به کلانتری ها ارجاع می شود و موضوع آنها گفت: پرونده های متعددی در خصوص مسائل مالی، حقوقی و اختلافات و نزاع وجود دارد که این پرونده ها از سوی دادسرا برای ارجاع به کلانتری ارسال می شود تا جایی که باید بگوییم هر پرونده ای که به قوه قضائیه ارجاع می شود مبداء اصلی آن کلانتری ها هستند.

فرمانده ناجا گفت: پیش از این مردم بین دادسرا و کلانتری ها سرگردان بودند اما امروز با الکترونیکی شدن ارتباطات و برقراری ارتباط الکترونیکی و آنلاین بین کلانتری ها و دادسراها در وقت و هزینه های مردم صرفه جویی می شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه توسعه ارتباطات الکترونیکی تا پایان سال ۹۴ گام بزرگی برای خدمت رسانی بهتر به مردم است، افزود: ما پیش از این در ناجا سامانه ای را رونمایی کردیم که به موجب آن ارتباط آنلاین بین کلانتری ها برقرار شد و امروز با رونمایی از سامانه الکترونیکی که کلانتری ها را به دادسراها متصل می کند گام موثری در جهت پیشبرد اهداف ناجا و خدمت رسانی به مردم برداشتیم.

احمدی مقدم در ادامه با اشاره به اینکه اردیبهشت ماه سال آینده همایشی با موضوع حقوق شهروندی از سوی ناجا برگزار خواهد شد گفت: در بحث حفظ حقوق شهروندی با توجه به اینکه این بحث شاخص های قابل ارزیابی زیادی دارد اما می توان به جرأت ادعا کرد با توجه به ارزیابی های همکاران من در ۲۰ استان، ناجا در زمینه حفظ حقوق شهروندی نمره ۸۵ از ۱۰۰ را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: اصلاحات نباید صرفا ظاهری باشد بلکه اصلاح فرایند ها و رفتارها نیز بحث مهمی است که امیدوارم تا پایان سال ۹۴ بتوانیم با اجرای دستورالعمل های لازم به آن جامه عمل بپوشانیم.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =