دادستان کل کشور: بودجه سازمان زندان‌ها متناسب با نیاز زندان‌ها نیست

مهر نوشت:

دادستان کل کشور با اشاره به بازدید اخیر وزیر بهداشت از زندان قزل حصار گفت: بودجه سازمان زندانها متناسب با نیاز آنها نیست و امیدواریم هر چه زودتر بودجه ای مناسب برای آن در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در حاشیه دهمین نشست تخصصی فرماندهان و روسای پلیس پیشگیری گفت: سامانه الکترونیک ارتباط نیروی انتظامی با دادسرا بعدازظهر امروز با نام مبارک حضرت صدیقه طاهره(س) آغاز بکار کرد.

وی افزود: این سامانه می تواند ارتباط ناجا با دادستانی ها را تسهیل کند و مهمترین هدف آن کاهش اطاله دادسری در دادسراها و رسیدگی به پرونده ها است و نقش بسزایی در افزایش رضایتمندی شهروندان دارد.

وی افزود: قوه قضائیه برنامه های مناسبی برای افزایش بهداشت زندانها در دستور کار دارد و حتما این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که زندانها نیازمند بودجه و اعتبارات مناسب هستند اما اعتباراتی که در حال حاضر برای آنها در نظر گرفته شده است درخور شأن سازمان زندانها نیست.

دادستان کل کشور ادامه داد: بحث بهداشت و نگهداری زندانیان و همچنین مسائل امنیتی نیازمند بودجه کافی است تا جایی که چندی پیش رئیس سازمان زندانها در جلسه با دولت گزارشی از وضعیت زندانها و شرایط نگهداری زندانیان ارائه کرد.

وی تصریح کرد: امیدواریم دولت ، بخش های مرتبط بودجه ای را برای عملیاتی شدن هر چه بهتر برنامه های سازمان زندانها تخصیص دهد.

رئیسی در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره وام شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی گفت: همانطور که سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرده است تحقیقات در خصوص این وام آغاز شده و به محض اینکه پرونده به نتیجه ای برسد جزئیات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =