رسا نوشت:

آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه  با بیان این که حوزه‌های علمیه سهم عظیمی در رابطه با امور فرهنگی دارند، اظهار داشت: آنها همواره وظیفه خود را در این زمینه انجام داده‌اند.


امام‌جمعه کرمانشاه با تأکید بر این که شاید هیچ قشری به اندازه روحانیت مدافع مسائل فرهنگی نیست، گفت: علما و روحانیت مدافعان امور دینی،‌ عفاف و حجاب هستند؛ در تمام فراز و نشیب‌ها، سختی‌ها و مشکلات قبل و بعد از انقلاب، ترورها و شهادت‌ها، حوزه‌ها و روحانیت دست از تلاش در این زمینه برنداشته است.


آیت الله علما به فعالیت‌های گسترده مبلغان حوزوی اشاره کرد و گفت: در ایام محرم، صفر، فاطمیه، تعطیلی‌ها و تابستان‌ها طلاب و روحانیت به سراسر کشور اعزام می شوند و وظایف تبلیغی، فرهنگی و جهادی خود را انجام می دهند.


وی کار فرهنگی را سخت و پیچیده خواند و ابراز داشت:‌ هر دولتی نسبت به علاقه و انگیزه خودش باید کار و خدمت کند؛ دولت‌ها باید سرمایه گذاری‌های اساسی در زمینه فرهنگ داشته باشند.


نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در تبیین راه‌حل برون رفت از معضلات فرهنگی تأکید کرد: دولت باید ساز و کار حساب شده‌ای در این زمینه قرار دهند و از هر جهت باید رویش کار و سرمایه گذاری کرده و آن را دنبال کنند.


امام جمعه کرمانشاه با بیان این که رهبر معظم انقلاب بر روی کارهای فرهنگی اصرار دارند، گفت: ایشان در دیداری که اخیرا با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری داشتند نیز به این مسأله تأکید کردند.


آیت الله علما در پاسخ به این سؤال که نحوه برخورد با معضلاتی همچون بد حجابی باید به چه شکلی باشد؟ بیان داشت: باید این مسائل را قانون‌مند کنند و به این منظور مجلس، قوه قضاییه و قوه مجریه باید تدبیرهای لازم را بیاندیشند و ساز و کار اساسی و تعریف شده ای برای آن ایجاد کنند؛ صرف تذکر دادن و در خطبه‌ها گفتن، در این زمینه تأثیر بسیار کمی دارد.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375802

برچسب‌ها