ضربه شجاعانه وزیر بهداشت به مافیای پالم وشیر/تاوان خواهی صنایع لبنی/اظهارات عجیب معاون علیه وزیر!

اینک انجمن صنایع لبنی کشور با فرار رو به جلو و بجای جبران خسارات و پذیرش تقصیر و پوزش خواهی از مردم بدلیل افزودن روغن پالم در خوراک خردسالان و کهنسالان کشور به تهدید وزیر شجاع بهداشت می پردازد.

13 مرداد امسال بود که وزیر بهداشت خبر از وجود روغن پالم در لبنیات مصرفی کشور داد و گفت: برای اینکه همه شرکت‌های تولیدکننده متهم نشوند، اسامی شرکت‌های متخلف را اعلام می‌کنیم. (اینجا)

14 مرداد و پس از اعلام وزیر بهداشت  ؛ معاون وی و رییس سازمان دارو و غذای کشور نیز بلافاصه در مذمت و زیان آوری روغن پالم در سلامت مردم سخن راند  و  با اشاره به اینکه ثابت شده که روغن های جامد نباتی یا روغن هایی که دارای اسید چرب اشباع بالا هستند مثل پالم، در گرفتگی عروق و حتی در افزایش سرطان ها دخالت دارند، خاطرنشان کرد: متأسفانه روز به روز سن ابتلا به گرفتگی عروق و سکته های قلبی در کشور کاهش می یابد که بخش عمده آن وابسته به تغذیه از جمله مصرف اسیدهای چرب اشباع ناشی از روغن پالم است. (اینجا)

در این میان مسولان  متعدد در وزارت بهداشت که از پزشکان بودند نیز اظهارات وزیر را تایید کردند.

19 مرداد بود که محمدحسین قربانی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون بهداشت مجلس، توضیح داد: قرار شد حداکثر تا روز سه‌شنبه موضوع استفاده از روغن پالم در صنایع لبنی تعیین تکلیف و اسامی کارخانه‌ها متخلف اعلام شود تا هم مردم آگاه شوند و هم سایر صنایع لبنی متضرر نشوند. (اینجا)

25 مرداد بود که معاون وزیرو رییس سازمان غذا و دارو  با چرخشی عجیب و برخلاف گفته های وزیر در پاسخ به سئوالی درباره علت رسانه ای نشدن اسامی شرکتهای متخلف لبنی که از روغن پالم در تولید محصولات شان استفاده کرده اند، گفت: شرکتهای معتبری وجود دارند که بیش از ۱۰۰ محصول تولید می کنند که ممکن است در یکی از محصولات آنها تخلفی وجود داشته باشد، بنابراین اگر بخواهیم بیش از تخلف مربوطه با این شرکتها برخورد کنیم ممکن است کل تولید آن شرکت آسیب ببیند و این امر از نظر شرعی صحیح نیست. (اینجا)

4 شهریور اما ماجرای روغن پالم شکل عجیبی به خود گرفت و سخنگوی سازمان غذا وداروی کشور زبان به پیگیری قضایی  خبرنگاران پیگیر حوزه سلامت و دلسوز گشود و گفت: اخیرا در خبرهای منتشر شده از سوی سازمان غذا و دارو  استفاده از روغن پالم در شیرخشک غیر واقعی و کذب اعلام شد و بر همین اساس رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد؛ انتشار اینگونه اخبار و سوء استفاده از فضای ایجاد شده در خصوص فرهنگ سازی با هدف کاهش مصرف روغن، مصداق تشویش اذهان عمومی بوده و قابل پیگیری حقوقی است. (اینجا)

4 شهریور و هم زمان با اظهارات سخنگوی سازمان غذا و داروی کشور ، انجمن صنایع لبنی شیر ، وزیر بهداشت را متهم به خسارت زنی به صنایع لبنی کشور کرد و او را مسوول جبران خسارات وارده به این صنعت دانست.(اینجا)

اما چند نکته:

بنظر می رسد در پرونده شیر و لبنیات آلوده به پالم ، وزیر بهداشت پس از آگاهی این جرم بزرگ و تهدید سلامت مردم ، شجاعانه و مسوولانه اقدام به انتشار این خبر کرده است. خبری که موضوعیت آن به همین اواخر بر نگشته و سابقه طولانی تری داشته است.

معاون وی و رییس سازمان غذا ودارو که از اتفاق دارای پیشینه طولانی در این جایگاه بوده و طبیعتا می بایست پیشتر از اینها از این جرم آگاهی داشته باشد ، اقدام به بدگویی از روغن پالم می کند اما در کمتر از دو هفته از افشای این ماجرا ، در چرخشی عجیب نه تنها کارخانجات مجرم را معرفی نمی کند بلکه اعلام اسامی کارخانجات را غیر شرعی دانسته وسخنگوی این سازمان از پیگرد قضایی خبرنگاران این موضوع می گوید.

اینک انجمن صنایع لبنی کشور با فرار رو به جلو و بجای جبران خسارات و پذیرش تقصیر و پوزش خواهی از مردم بدلیل افزودن روغن پالم در خوراک خردسالان و کهنسالان کشور به تهدید وزیر شجاع بهداشت می پردازد.

مصطفی ترک همدانی

وکیل دادگستری

Hamedani_law@yahoo.com

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 58
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    18 1
    چرا رییس سازمان غذا برکنار نمیشه؟
    • ر... A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
      10 0
      میدونید چقدر مردم دچار کبد چرب شدند ؟؟؟ هر کی سونوگرافی بده متوجه میشه
  • بی نام A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    360 1
    همونطور که شرکتهای لبنی تونستن هر ماه قیمتها بالا ببرن و کسی نتونست جلوی اونها بگیره الان هم با قلدر بازی پالم به خورد مردم میدن و کسی هم نمیتونه جلوی اونها بگیره.
    • بی نام A1 ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
      10 2
      تنها راهش تحریم مردمه اصلن دولت خسارت بده ما مردم دیگه نمیخریم
    • بی نام IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
      16 0
      اگه از همون اول اسامیشون رو اعلام میکرد الان پررو نشده بودن
    • بی نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
      7 0
      نميتونن به خورد مردم بدن اگر مردم خودشان تن به اين كار ندهند. شما ميتوني از فروشندگان محصولات لبني غير شركتي شير خام بگيري ماست هم دارند. به جاي پنير گچي شركتي هم پنير ليقوان بگيري كه اگرچه گرونتره اما اصل پنيره .
    • پالم IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
      7 0
      بالاخره پالم غیرقانونی بود یا نبود؟ اگر غیرقانونی بود متخلف‌اش کجاهست؟ چرا به جامعه معرفی نمی‌شه؟ اگر پالم قانونی بوده پس این ماجراها چی بود؟
  • بی نام EU ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    176 1
    چقد بگیم متاسفیم
  • بی نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    اینکه اون شرکتهای متخلف با اعلام اسامی شون تنبیه بشن که شکی توش نیست . ولی جناب آقای وزیر بهداشت محترم هم کم مقصر نیست ، ایشون گفتن من هشت ماهه این قضیه رو میدونستم و شیر و ماست پرچرب نمیخوردم؟ پس چرا همون موقع اعلام نکردین؟ حالا هم که گفتین شجاعتشو داشته باشین تا ته قضیه رو برین. ما نه سازمان استاندارد درست و حسابی دارین ، نه سازمان حقوق مصرف کنندگان ، نه وزارت بهداشت ، اصلا کلا رو هواییم خدا به دادمون برسه
  • روحيه A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    5 0
    آيا چشم و گوش بينا ، هوشيار و صد البته با وجدان در اين مملكت وجود دارد ؟ جان مردم تحت هر عنوان و به هر قيمت بازيچه دست شماها شده
  • بی نام A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    5 0
    اسمیشون رو ااعلام کنید
  • بی نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    171 2
    مافیای شیر در کشور فعال شده و عجیب نیست که به مسولان بهداشتی برای جلوگیری از انتشار نامشان فشار آورند
    • بی نام A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
      6 1
      آقای وکیل مراقب خودت باش مافیا به کسی رحم نمی کند . شیری نشی
  • همدانی IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    164 6
    از آقای وزیر بهداشت خواهش می کنم نام این کارخانه ها را بگید تا به حداقل وظیفه قانونی خود عمل کرده باشید
  • بی نام A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    140 3
    این وسط مردم خسارتشون رو از کی بگیرند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ابوالفضل A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    تاسف آوره....ممنون از آقای هاشمی شجاع
  • . IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    121 3
    اینجا ایران است غیر از این بود عجیب است
  • آرش IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    7 1
    بهترین وزیر بهداشت بعد از انقلاب است دیدن با پول و رشوه راضی نمی شه دارند خرابش می کنند.
  • مهرداد IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    7 0
    تا زمانیکه این شرکتها عذر خواهی نکنند ، لبنیات شرکتی هیچی نمیخرم فقط لبنیات سنتی
  • بی نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    5 0
    اين جور كه دارند پيش ميرند چند نفر چاقو كش مي فرستند دم خونه وزير از قوه قضاييه،وزارت اطلاعات مي خوام هر چه زودتر با اين فرد برخورد كنند تا ديگه كسي بيخودي وزير مملكت را تهديد نكنه
  • علی IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    5 0
    سوالی که پیش میاد اینه که مگه وزیر نمیتونه معاونش رو اخراج کنه؟
  • غريب آشنا IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    87 1
    جالبه از موقعي كه موضوع روغن پالم مطرح شده دامداران و پاك شير كم چرب توليد نمي كنن
  • سالار A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    10 1
    بهترین وزریر دولت روحانی، دکتر هاشمی.... زنده باد مرد بزرگ موفق باشی
  • بی نام IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    81 3
    حرف حق
  • بی نام IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    7 0
    تا زمانی که شکایتهای جدی در قوه قضائیه از اینها نشود، همین آش و همین کاسه است، در ایران نیز بایستی مانند کشورهای غربی، طرف را به پای میز محاکمه و دادگاه بکشانند و در صورتی که قصور و اشتباه آن ثابت شده، مجازات گردد. البته دولت زمان آقای احمدی نژاد هم متاسفانه و به غلط جهت ارزان نگاه داشتن قیمت محصولات لبنی مجوز اضافه کردن روغن نخل را به کارخانه های مذکور دادند که آنها نیز با سوء استفاده باعث خطر جدی برای هم میهنان شدند. راه دیگر عملکرد خوب مردم سراسر کشور در نخریدن لبنیات کارخانه های مختلف است که باعث تنبیه آنها می گردد .
  • بی نام A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    6 0
    یه آقایی مشاور انجمن صنایع لبنی گفته که وزیر بهداشت با افشای کثافتکاری روغن پالم آرامش صنایع لبنی را به هم زد وای برما وای بر ما این آقا به جای اینکه احساس شرم کندو از مردم عذرخواهی بکند با طلبکاری و حمله به وزیر بهداشت در واقع میگه بگذارید ما هر زهرماری رو توشیر و ماست و پنیر بریزیم بدیم به خورد ملت و هیچکس اعتراضی نکنه تا آرامش ما به هم نخوره . مریض شدن مردم افتادن تو بیمارستان و عزاخانه شدن خانه های مردم به درک االلهم عجل لولیک الفرج
  • رضوانی A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    8 0
    بفرمایید خسارت جمعیت عظیمی که از این لبنیات آلوده استفاده کردند رو کی میده؟جون مردم مهم نیس خسارت شما مهمه؟
  • بی نام A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    5 1
    باید موضوع را سپرد دست دلواپسا . دلواپسا کجایید بیایید بیایید
  • بی نام A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    8 0
    اسم ها رو نمیگن چون همه شرکت ها از پالم استفاده کردن و میکنن
  • اصولگرا IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    3 2
    من این وزیر ورزش رو خیلی قبول دارم
  • بی نام IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    4 4
    نويسنده محترم اينقدر از شجاعت صحبت نکنيد استفاده از پالم غير قانوني بوده ولي وظيفه وزارت بهداشت و وزير آن افشاگري نمي باشد بلکه پيشگيري و نظارت است.
  • اسکندری A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    0 5
    شاید به دلیل اطلاعات درست و غلطی که این روزها به مردم داده شده است، کمتر کسی صحبت های بنده حقیر را درست بداند، اما به عنوان یک متخصص بهداشت مواد غذایی عرض میکنم که روغن پالم یک روغن بسیار رایج در دنیا است و در تمام نقاط دنیا استفاده روز افزونی دارد و تحقیقات عمده ای که بر روی آن انجام شده اثرات نسبتا خوبی را از نظر تغذیا ای برای آن ذکر میکنند اگرچه به دلیل اشباع بودن همانند بیشتر روغن های اشباع مصرف زیاد آن خوب نیست. از سوی دیگر خود وزارت بهداشت برای کارخانجات مجوز استفاده از این روغن را صادر کرده است و چنین برخورد غیر حرفه ای بسیار جای تامل است و مرا به یاد قضایای سالهی نه چندان دور می اندازد که برای محو برخی خواص از جریان پرسود واردات این کالا چنین زیرکی هایی رخ می داد
  • هوشنگ A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    3 2
    اگر نیم نگاهی به مالکین پر قدرت برخی کارخانجات لبنی بیاندازیم دلیل عدم افشای نام این دو شرکت را متوجه می شویم.
  • بی نام IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    6 0
    این ماجرا هم مثل آلوذگی بنزین و آب و پارازیت هیچ مقصری نداره. خود مردم مقصرند که بجای یک روز و فقط یک روز تحریم همه محصولات لبنی، حتی بیشتر هم خرید می کنن که به وقت کم نیارند. مثل ماجرای گرون شدن نان و بنزین که همه مردم یک روز قبل از گرونی رسمی خودشون رو توی صف بنزین ساعتها علاف می کنن. این اشکال خود مردم هست.
  • بی نام IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    4 0
    معاون وزیر به اندازه سابقه اش در این پست باید پاسخگوباشد.سود جویان بخاطر پرکردن جیبشان سلامتی انسانها را به خطر می اندازندوحالا هم طلبکارند.و جناب معاونت محترم نیز به دفاع از این به ظاهر کارآفرینان بدفاع برخاسته اند.لابد این همه سال باهماهنگی ایشان مواد سرطانزاوچربی اشباه شده بخورد مردم داده اند. دراین موضوع جای مدعد العلوم کجاس؟
  • بی نام CA ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    5 0
    مسولین شرکتهای لبنیات راه نمایندگان موافق استیضاح را میروند
  • بی نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    5 0
    درود به وجدان وزير ، ننگ بر صنايع لبني
  • ناصر A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    5 0
    تو رو خدا یه هفته شیر و فراورده هاش رو نخرید هیچ اتفاقی واستون نمی افته ... ببینید چه اثر منفی رو درامد این مافیای شیر میزاره ... این گباهخوارا یه عمر شیر نخوردن هیچی نشد .. شما در حد یه هفته
    • آر IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
      4 0
      تاریخ معین کنید اگر اسامی رو اعلام نکردن ویا شرکتهای مقصر عذر خواهی نکردن بمدت یک هفته همه ازخریدن محصولات لبنی کارخانجات مقصر یا مشکوک به تقصیر خودداری کنند
  • بي نام IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    4 0
    آقاي رئيس سازمان چرا بايد اكثر مردم و كودكان قرباني سود عده اي ولو توليد كننده شوند آيا سلامت جامعه مهم است يا سود اينگونه شركتها.
  • بی نام IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    4 0
    جریمه شرکتهای متخلف : باید یک چهارم هزینه تمام بیماران قلبی عروقی ناشی از کلسترول بالا رو پرداخت کنند . روسای و میران عاملشون نیز روزی یک لیوان روغن پالم بمدت یکماه اجباری میل کنند تا سلامتی ای رو که برای مردم به ارمغان برده اند به عینه لمس کنند . اگر در اسلام حکم قاطع و بازدارنده قصاص هست . این هم بنوعی قصاص محسوب میشه
  • بی نام A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    5 0
    مافیا .باند .رانت چپاول اختلاص دزدی مال حرام سرطان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    2 1
    من از اقای وزیر خیلی ممنونم. به نظر من تجربه طولانی وی در بخش خصوصی او را بی نیاز ، شجاع ، مدیر و دلسوز کرده است. به جای اینکه در لفافه حرف بزند صریح حرفش را زد. الآن هم باید آنان را رسوا کند.
  • بی نام A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    9 0
    من چون از نزديك ناظر فعاليت يك شركت بزرگ پخش مواد غذايي هستم شاهدم كه از زماني كه اين قضيه روغن پالم رو شده است چه سند سازيهاي عجيب و غريبي در رابطه با واردات كره گياهي حامل پالم از جانب يك شركت معروف لبني و همچنين شركتهاي پخش اين فراورده و شركتهاي توليد لبنيات جهت جعل اسنادي كه نشان دهنده واردات اين محصول به مقدار حداقل يك درصدرقم واقعي استانجام ميشود. باور داشته باشيد كه شركتهاي توليد لبنيات با چشم باز و به منظور كسب سود بيشتر و با سهل انگاري مسئولين مربوطه اين مواد را به خورد هموطنان ما داده اند.
  • بی نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    4 0
    به خدا اگه مردم اتحاد داشته باشن فقط یه هفته شیر یا لبنیات نخرن همه این شرکتها کاسه کوزه شون رو جمع می کنن و درست کار می کنن ولی خوب افسوس که ما اون همبستگی لازم رو توی هیچ زمینه ای نداریم .
  • مانی IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    4 0
    خداوندا به داد ما برس
  • بی نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    4 0
    تنها راه مقابله با این کارخانه های جنایتکار سودجو همانا نخریدن محصولاتشونه و بس ، خاهشاً هیچکس نخره .
  • ali IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    4 0
    این امر از نظر شرعی درست نیست یهنی چی مردم سکته وگرفتگی عروق و سرطان بگیرند از نظر شرعی درسته یه سری پول میلیاردی تو حسابشون بیاد از نظر شرعی درسته// اخلاق کجا رفته ؟؟؟؟؟؟
  • م IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    3 2
    بچه های من از روزی که جنجال اضافه شدن پالم به شیر و ... را متوجه شده اند دیگر شیر و لبنیات نمی خورند البته ما سالهاست که کم چرب می گرفتیم. آقای وزیر عزیز حالا بفرمائید جواب بدهید. برادر مومن سالهاست که این روغن دارد وارد کشور می شود و به شیرینی و شیر و ماست و پر چرب ها اضافه می شود. جالا واقعاً اسم اینرا شما می گذارید شجاعت وزیر که اینطور بدون آگاهی از پیامد های آن همه چیز را به هم می ریزد.
  • بی نام IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    4 0
    فقط و فقط تحریم این صنایع از طرف مردم جواب میده. لبنیات سنتی خرید کنید لطفا
  • حمید A1 ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    4 0
    آقا نخرید ..نخرید..
  • بی نام A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    5 0
    به جای معذرت خواهی تهدید میکنن تا چند وقت دیگه به زور میگن پالم بخورید.
  • بی نام A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    5 0
    دوستان عزیزم، با مظرم مخالفید یا موافق؟ اینکه با یه حرکت تا اطلاع ثانوی از خرید محصولات لبنی خود داری کنیم در این صورت کارخانجات عزیز میگیرن دنیا دست کیه.بگید نظرم خوبه یا بد شاید یه فرجی بشه.
  • هموطن IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    4 0
    جالبه جان آدما با این کارها بخطر بیوفته یا حتی کسی کشته بشه اشکال شرعی نداره ولی اطلاع رسانی در این مورد اشکال شرعی داره مگر ایشان مرجع تقلید هستند که فتوی صادر میکنند . وقتی صنایع متخلف حامیانی قدرتمند در سطح عالی در هر دولتی داشته باشند چرا که چنین نکنند . بنظر من دادستانی باید علیه این آقا بعنوان یک مسوول اعلان جرم کنه بخاطر حمایت از متخلفین و عدم برخورد قانونی با انها.
  • بی نام IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    4 0
    تا کی قراره ادامه بدن؟اقا این شیر برا مریضا و کودک و پیر ضروریه بخدا
  • حافظ A1 ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    6 1
    سلام اقای وزیر وظیفه اش را انجام داد اگر مقابه نمیکرد خیانت ب
  • بی نام A1 ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    7 0
    جهان سوم همینه دیگه.
  • rezaee IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    4 0
    اعلام اسامی کمترین کاری بود که دولت میتونست انجام بده‌ آقایی که میگی نمیزارن وگرنه میگفتم.... بگو عزیز من اگه از پستت هم محروم بشی حداقل تو یاد مردم میمونه که یکی شجاعت داشت و اسامی فقط تو جیب خودش نگه نمیداشت... یه خدا بیامرز برات میمونه که برای بقیه اگه نفرین نباشه این هم نیست... ولی معلوم نیست از همون دولتیها کی داره این وسط سودشو میبره که صداش در نمیاد تا مبادا صدای چیزای دیگه به تلافی این دربیاد... ما که فقط همین رو میدونیم که همیشه پای سود یکی از این آقایون مردم صدمه دیدن... صدمه نه فقط خسارت خسارتو میشه جبران کرد ولی صدمه رو نمیشه... برادر یه کم از سفرهای خارجت و ارث بچه ات کم کنی بد نیست