تسنیم نوشت:

 رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: هنوز ظرفیت بسیاری برای اصولگرایی وجود دارد، چرا که امام و شهدای ما اصولگرا بودند و مقام معظم رهبری ما نیز اصولگرا هستند.

حجت‌الاسلام سید رضا تقوی عصر امروز در گردهمایی بزرگ اصولگرایان در استان ایلام، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های رهبری اصطلاح سازی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی است و این خودش یک فن است، این اصطلاحات انقدر اهمیت دارند که اگر در زمان خاصی گفته شوند و به کار گرفته شوند می‌توانند مجموعه عظیمی را جمع کنند.

وی افزود: از آغاز انقلاب تا کنون سیاسیون از یک اصلاحاتی استفاده کرده‌اند که طرفداران خود را جمع کنند و جریان فکری و سیاسی خود را با این کار شفاف کنند.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: مقام معظم رهبری در میان تمامی ویژگی‌هایی که دارند هنر اصطلاح سازی در مصالح سیاسی ویژگی بارز ایشان است.وی گفت: اصطلاحات رهبری هر کدام موجی را ایجاد کرده از جمله مهندسی فرهنگی که مقام معظم ربهری برای نخستین بار آن را بیان کردند.

حجت‌الاسلام تقوی عنوان کرد: در دوران اصلاحات مسئله دموکراسی بر سر زبان‌ها بود، مقام معظم رهبری برای اینکه آن دموکراسی مد نظر ما با دموکراسی غربی آمیخته نشود مردم‌سالاری دینی را مطرح کردند.
وی افزود: مردم سالاری دینی همه ویژگی‌های دموکراسی را دارد ولی پیامدهای منفی را در بر ندارد، موضوعی که یک خط بین ما و غربی‌ها کشیده شود و از تهاجم فرهنگی جلوگیری شود.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: خالق و جهت دهنده واژه اصولگرایی رهبر فرزانه انقلاب بودند.

وی گفت: از آغاز انقلاب که دولت موقت را تشکیل دادیم و تا زمانی که رئیس جمهور فرار کرد، نتوانست یک گفتمان را تشکیل دهد و پس از آنکه مقام معظم رهبری به ریاست جمهوری رسیدند دوره‌ای بسیار ویژه بود.
حجت‌الاسلام تقوی عنوان کرد: در آن زمان که هشت سال دفاع مقدس وجود داشت دوره‌ای بسیار ویژه و حساس بود.
وی افزود: مسئولان همه در محور دفاع مقدس کار می‌کردند که مهم‌ترین گفتمانی که در آن زمان شکل گرفت، گفتمان ایثار، شهادت طلبی، جهاد و مقاومت شکل گرفت.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: بعد از جنگ یک گفتمان دولت سازندگی شکل گرفت، در دولت سازندگی توسعه اقتصادی مطرح بود و وزیر اقتصاد آن دولت می‌گفت که ما این توسعه را به هر شکل باید ادامه دهیم.
وی افزود: بعد از سازندگی گفتمان اصلاحات سرکار آمد، شعار‌هایش توسعه سیاسی مطرح بود و به‌دنبال توسعه روابط با غرب و غرب گرایی بودند و غرب را کعبه آمال می‌دانستند و سعادت را درتعامل با غرب می‌دانستند.

وی گفت: اصولگرایان هشت سال این سکان را در دست گرفتند، مسئله عوض شد و در دولت یازدهم نیز جریان اعتدال روی کار آمد، که شعار اعتدال را در نظر داشت و می‌خواست که با گفتمان اعتدال جامعه را اداره کند و هنوز برای ارزیابی این دولت زود است، ولی دولت‌های گذشته را می‌توان ارزیابی کرد.

حجت‌الاسلام تقوی عنوان کرد: اصولگرایی تمام شدنی نیست و علاوه بر اینکه این اصلاح بنیه اعتقادی دارد و تاریخ مصرف اصولگرا‌ها تمام نشده است؛ اختلافات بین ما سبب شد که رأی نیاوریم و ربطی به میزان رأی مردم نداشت.
وی افزود: هنوز ظرفیت بسیاری برای اصولگرایی وجود دارد، چرا که امام و شهدای ما اصولگرا بودند و مقام معظم رهبری ما اصولگرا هستند.
حجت الاسلام تقوی عنوان کرد: ما سر مخالفت با کسی نداریم و با دولت نیز مخالفت نمی‌کنیم بلکه ما مقلد مقام معظم رهبری هستیم و ما سربازان مقام معظم رهبری هستیم. وی افزود: ما می‌خواهیم که اثرگذار باشیم و اگر نقدی نیز داشته باشیم دوستانه و منطقی مطرح می‌کنیم.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرشیا A1 ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    4 5
    چقدر راحت و بی دغدغه زعمای قوم را به نفع خودشان مصادره میکنند . یک جریان سیاسی باید با عملکردش خود را به مردم ارائه کند نه با این قبیل کارها .
  • بی نام US ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    6 11
    شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ظاهرا یک نهاد حزبی یا سیاسی نباید باشه و کاملا باید بیطرف باشه اما متاسفانه ایشون جایگاه شورا رو در حد یک حزب سیاسی تقلیل دادند. ظاهرا همه علیه دولت دارن متحد میشن.
  • امیر تبریز اوغلی A1 ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    8 7
    ظرفیت افساد طلب ها هم بالاست
  • بی نام A1 ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    6 3
    لطفن این حرفهای اصولگرایان قبل انتخابات را آرشیو کنید
  • مم IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    7 3
    اقای تقویدرسال58بیش از 90در صدمردم به جمهوری اسلامی رای اری دادند .امام ورهبر وشهدا به همه ملت تعلق دارند.نه به یک جناح
  • احمد AU ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 2
    خيلي ......