تسنیم نوشت:

رئیس پارلمان لبنان مواضع خصمانه ریاض بر ضد حزب‌الله را در روند آغاز گفتگوها بین این حزب با المستقبل بی‌تأثیر دانست و از احتمال آغاز قریب‌الوقوع این گفتگوها خبر داد.
روزنامه الجمهوریه لبنان نوشت که نبیه بری رئیس پارلمان لبنان در جمع هیئتی که به دیدار وی رفته بودند،  خواستار نظارت بر روند مذاکرات جاری در زمینه برنامه هسته‌ای ایران در وین شد و گفت که هنوز سیگنال‌های مثبتی را در زمینه انتخابات ریاست جمهوری در ابعاد داخلی و خارجی می‌بیند.

وی همچنین نسبت به نزدیک بودن آغاز گفتگوها بین حزب‌الله و جریان المستقبل لبنان ابراز خوش‌بینی و تأکید کرد که این گفتگوها باید بدون پیش‌شرط باشد و این یک نکته قطعی است.
بری ادامه داد که بررسی‌ها هم‌اکنون در مورد برنامه کاری این گفتگوها است، البته در ابتدا مهم این است که گفتگوهای دوجانبه آغاز شود، بعد از آن دو طرف در بررسی مسائل مورد اختلاف آزادی عمل خواهند داشت. البته ضروری نیست که این گفتگوها در عین التینه برگزار شود بلکه در هر جایی که مورد توافق دو طرف باشد می‌تواند انجام پذیرد.

وی پیش‌بینی کرد که گفتگوها بین شخصیت‌های نزدیک به مقامات ارشد دو طرف آغاز شود. رئیس مجلس لبنان موضع اخیر عربستان سعودی در قبال حزب‌الله لبنان و موضوع دادگاه بین‌المللی ویژه لبنان برای ترور رفیق حریری را در آمادگی‌های جاری برای گفت‌وگو بین حزب‌الله و المستقبل بی‌تأثیر دانست.

عبدالله المعلمی نماینده عربستان چهارشنبه هفته گذشته از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا حزب الله را در لیست سازمان های تروریستی قرار دهد.

حزب الله با رد این اتهام، اظهارات سفیر عربستان در شورای امنیت را در جهت تامین منافع اسرائیل خواند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =