۰ نفر
۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲

ایسنا نوشت:

هنوز هم گود خالی پروژه ایران زمین به مانند وصله ناجور در این خیابان خودنمایی می‌کند؛ پروژه‌ای که قرار بود در 16 هزار متر مربع با گودبرداری منفی 15 متر و سطح اشغال 60 درصدی به یکی از بزرگترین مجتمع‌های تجاری - اداری پایتخت بدل شود.

مهرماه سال گذشته که دیواره گود فرو ریخت، پای اعضای شورای شهر نیز به این پروژه باز شد، پروژه‌ای که متعلق به هلدینگ سورینت بابک زنجانی است و براساس زمان‌بندی قرار بود که در بهمن‌ماه سال 95 تاسیس شود، اما این روزها به قطعه زمینی بلاصاحب بدل شده است که عنوان شده (تهاتر) تنها راه چاره است.

احمد دنیا مالی رئیس کمیسون عمران و حمل ونقل شورای شهرتهران در مورد آخرین وضعیت پروژه ایران زمین گفت: 2 هفته آینده محدوده زمین باز می‌شود، اما این زمین در اختیار مقامات قضایی قرار دارد.

او در مورد تهاتر این زمین نیز گفت: در حال حاضر همه اموال، دارایی و حقوق منتسبه به مالک این زمین (بابک زنجانی) در اختیار مقامات قضایی قرار دارد، اما شهرداری منطقه مربوطه 5.5 میلیارد تومان بابت تثبیت محل هزینه صرف کرده است که قرار شده است این در تعهدات طرف مقابل قرار گیرد.


همچنین اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران نیز در مورد آخرین وضعیت پروژه ایران زمین با بیان اینکه اطلاعی از آخرین وضعیت تهاتر این زمین ندارد، گفت: مقاوم سازی و ایمن سازی این مکان انجام شده است و به زودی خیابان مربوطه بازگشایی می‌شود.


او با بیان اینکه به نظر می رسد این زمین به دلیل بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت تملک شود، گفت: شورای عالی شهرسازی در آخرین اقدام پروانه ساخت مجتمع تجاری-اداری 27طبقه را ابطال کرد ،اما مشخص نیست که چه بارگذاری جدیدی برای این زمین و با چه نوع ساختی تعریف شود.

25 آذرماه سال 92، شورای عالی معماری - شهرسازی که زیرنظر عباس آخوندی وزیر وقت مسکن و شهرسازی فعالیت می‌کرد، مجوز پروژه ایران زمین را به دلیل قرار گرفتن در پهنه R231 باطل کرد.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =