ایسنا نوشت:

منابع نظامی عراقی اعلام کردند که ائتلاف آمریکا به منظور تحت پیگرد قرار دادن و نابودی سرکردگان برجسته گروه تروریستی داعش طرح جدیدی به نام "شکار کفتار" را ارائه کرده است.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، منابع نظامی آگاه از این طرح اعلام کردند که ائتلاف ضد داعش، دستگاه اطلاعات عراق و گروهک الصقور که از سوی کابینه عراق مامور رسیدگی به پرونده تروریسم است مسئولیت اجرای این پروژه را برعهده دارند.

این منابع اعلام کردند که برجسته‌ترین افرادی که هدف این حمله هستند ابوبکر بغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش و فاضل الحیالی، معروف به ابو مسلم الترکمانی، معاون ابوبکر بغدادی است.

اما سومین فردی که هدف این حلمه است ابومحمد الجزراوی عربستانی الاصل، مسئول امور مالی و اداری داعش است.

لیست اسامی کسانی که هدف حملات ائتلاف هستند، به شرح زیر است:

عدنان لطیف حمید ملقب به ابوعبدالسلام والی الانبار و احمد الجحیشی ملقب به ابوفاطمه الانصاری که هر دو عراقی هستند.

عوف عبدالرحمان مسئول روابط عمومی داعش که معروف به دیوان هماهنگی و ارتباطات است و شوکت حازم فرحات تبعه اردنی و همراه ابومصعب الزرقاوی رهبر سابق القاعده است که هم اکنون یکی از مفتیان داعش محسوب می‌شود.

حاتم نایف، العکیدی دارای تبعیت سوریه که هم اکنون ریاست دادگاه‌های شرعی داعش در عراق و سوریه را برعهده دارد.

عبدالواحد تبعه عربستان و ابوعمر الشیشانی مشاور بغدادی در امور فتوا و علاوه بر این اشخاص حمید الغانم دارای تابعیت کویت و مسئول گردان ابو دجانة الانصاری و همچنین ابوعلی مراکشی الاصل است که مسئول آموزش نظامی نیروهای تازه وارد است.

منابع اعلام کردند که طرح ائتلاف برای نابودی رهبران برجسته داعش و با هدف تضعیف توان آن، ایجاد آشوب و بی‌اعتمادی در صف تروریست‌ها و کسانی که آن‌ها را تایید می‌کنند، ارائه شده است.

بنابر گزارش‌های منابع عراقی، اجرای این طرح شامل مناطق نینوا، صلاح الدین، الانبار و جنوب غرب کرکوک است.

اما این طرح در سوریه در مناطق رقة، دیر الزور و البوکمال اجرا خواهد شد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =