رییس پلیس راهور: هزینه سوخت وانت نیسان از قیمت این خودرو بیشتر است

ایرنا نوشت:

رییس پلیس راهور کشور گفت: هزینه مازاد بر مصرف استاندارد بنزین خودرو وانت نیسان در طول یک سال بیش از قیمت خرید این خودرو است.

اسکندر مومنی روز سه شنبه در کنفرانس بین المللی حمل و نقل و ترافیک در حضور جمعی از مهمانان خارجی، مسوولان شهری، اساتید و دانشجویان دانشگاه ها در سالن همایش های برج میلاد افزود: براساس استاندارد 4241 کشوری هر وانت نیسان با پیمایش 100 کیلومتر باید حدود 8.1 لیتر بنزین مصرف کند در حالیکه این خودرو با پیمایش این مسافت حدود 20 لیتر بنزین مصرف می کند به عبارتی با پیمایش 200 کیلومتر حدود 40 لیتر مصرف سوخت را خواهد داشت.

پلیس راهور کشور با اشاره به اینکه خودرو وانت نیسان با این مصرف 16.2 لیتر مازاد مصرف روزانه دارد افزود: بر اساس استاندارد 4241 با باید در هر 200 کیلومتر پیمایش 23.8 لیتر سوخت باید مصرف کند.

وی با اشاره وجود 500 هزار وانت در کشور گفت: بر این اساس سالانه مصرف مازارد بر استاندارد این خودرو در کشور بیش از چهار میلیارد لیتر بنزین است.

مومنی خاطرنشان کرد که آلودگی هوا باید از منشا رفع شود به همین منظور با این مقدار مصرف بهتر است این خودرو از گردونه استفاده در سطخ ترافیک شهری حذف شود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دست اندرکاران سفر و خدمات نوروزی در سال 1392 مبنی بر به حداقل رساندن سوانح جاده ای افزود: با برنامه ریزی انجام شده سعی بر این بود که باهدف گذاری برای پایان سال 1395 تعداد تصادفات جاده ای به کمترین حد خود برسد.

مومنی با اشاره به آمار کشته شدگان تصادفات جاده ای گفت: آمار کشته های سوانح جاده ای در پایان سال 1392حدود 18هزار نفر بود که با هدف گذاری برای پایان سال 1395 انتظار می رود حداقل به تعداد 13 هزار نفر کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به کاهش میانگین سرعت جاده ای در10 ماهه سال 93 نسبت به سال 92 گفت: میانگین سرعت در 10 ماهه امسال 81.1 کیلومتر بر ساعت را نشان می دهد که پارسال این میانگین 81.3 کیلومتر بر ساعت بود.

مومنی افزود: براساس داده های آماری در این موضوع نشان می دهد که بیشترین حد میانگین سرعت مربوط به حوزه های مرکز کشور است.

وی به سهم تخلف از سرعت اشاره کرد و گفت: در سال 1391 حدود 14 درصد خودروهای در حال تردد مرتکب تخلف شده اند که در سال 1392 این مقدار تکرار شده ولی در 10 ماهه 93 این آمار به 8.7 درصد کاهش داشته است.

سردار مومنی با بیان آمار شدت تصادفات جاده ای منجر به فوت افزود: تعداد کشته و مجروح به ازای هر 100 تصادف در سال 91 تعداد 152 نفر، در 10 ماهه سال 1392 به تعداد 149 نفر و در سال 1393 به 147 نفر رسید.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایران دوست A1 ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    9 0
    بعله حالا هی از صنعت بی کیفیت خودروی خانمانسوز وطنی حمایت کنید ما خودرو ساز نیستیم محیط زیست متعلق به نسل های دیگر هم هست
  • بی نام A1 ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    4 0
    چه رانتی تو بنزین یارانه ای و یارانه تقدی هست
  • بی نام IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    4 0
    خودروهای ایرانی قاتل مردم ایران آلوده کننده ی هوا بر باد دهند ثروت ملی .در دولت تفکر تولید خودروی داخلی به هر قیمت و به هر کیفیت است تا جیب عد ه ای خودروساز پر باشد تولیدهیچ نوعخودروی داخلی با این مصرف و ایمنی توجیه علمی و عقلانی ندارد ما که موندیم از تصمیمات عجیب در این کشور.