شمخانی در جمع فرماندهان ناجا: تکفیری‌ها برای خدشه‌دار کردن محیط امنیتی ایران برنامه دارند

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: تغییر ماهیت تهدیدات و اجتماعی شدن بستر شکل گیری مخاطرات امنیتی، ضرورت بازبینی در راهبردها و سازوکارهای مقابله‌ای در نیروی انتظامی را اجتناب ناپذیر کرده است.

به گزارش ایسنا، علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی بعد از ظهر یک‌شنبه در بیستمین همایش سراسری فرماندهان و مسوولان نیروی انتظامی با قدردانی از تلاش ارزنده فرماندهان، کارکنان و مسوولان سخت کوش نیروی انتظامی به ویژگی‌های منحصر به فرد این نیرو شامل اولویت دادن به اخلاق، فرهنگ‌سازی هنجارها، وجود انگیزه‌های عالی خدمت صادقانه به مردم و انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: تامین امنیت پایدار و حفظ آرامش شهروندان نیازمند تقویت توان و ارتقای بهره‌وری و اثربخشی در نیروی انتظامی است.

او ادامه داد: برای مقابله با تهدیدات نرم، اتکای صرف به بودجه و امکانات کافی نبوده و لازم است توان نرم کشور به عنوان منبع اصلی و جوشان اراده ملی به صورت هوشمندانه برای پیش برندگی کشور و بازدارندگی موثر به‌کارگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ابعاد جنگ نرم مشغول سازی ظرفیت و فکر نخبگان و نیروهای تخصصی به مسائلی جزئی و حاشیه‌یی است و نیروی انتظامی باید به حفظ هوشیاری در تراز راهبردی، نیازها و اولویت‌های اصلی را شناسایی و به آن‌ها بپردازد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود:‌ نیروی انتظامی تنها سبز پوش عرصه نظم و امنیت صرف نیست بلکه ناظم و امنیت بخش فرهنگ و تربیت است و از این حیث باید پیوسته در مرزهای دانش، برای انجام ماموریت‌های تخصصی خود قرار داشته باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، امنیت و اقتدار امروز کشور را دستاورد تلاش خالصانه دولت، مردم و نیروهای مسلح کشور در شرایط حساس منطقه دانست و افزود:‌ بدون شک تکفیری‌ها و تحریمی‌ها برای خدشه‌دار کردن محیط امنیتی ایران برنامه دارند و دلیل ناکامی آن‌ها،‌ ثبات سیاسی و اجتماعی و اقتدار نهادهای دفاعی،‌ امنیتی و انتظامی است.

در پایان شمخانی مسیر مذاکرات را مورد اجماع ملی دانست و در عین حال تاکید کرد، موافقان و منتقدان هر دو یاری دهنده و دلسوز نظام هستند و با تعامل و هم‌فکری منجربه کسب منافع حداکثری و مقابله با خدعه‌های طرف مقابل خواهند شد.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =