ایرنا نوشت:

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان گفت: رفتار عربستان در محاصره یمن و ممانعت از ارسال کمک های انساندوستانه بدون واکنش نخواهد ماند.

حسین امیرعبداللهیان روز یکشنبه افزود: همه گزینه ها برای کمک به مردم یمن و ارسال فوری کمک های انساندوستانه و انتقال مجروحین مورد توجه ماست.

وی با بیان این که عربستان حق ندارد برای دیگران در منطقه تعیین تکلیف کند، خاطرنشان کرد: نتیجه مداخله نظامی عربستان در بحرین آن شد که علاوه بر صدها کشته و مجروح و زندانی ، بین مردم و حکومت فاصله عمیق و بحران بی ثباتی در کشور إیجاد شود که متاسفانه تا به امروز ادامه دارد.

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: اکنون نیز نتیجه تداوم تجاوز سعودی به یمن چیزی جز ناامنی عربستان و منطقه مشترک ما نخواهد بود.

امیرعبداللهیان گفت: انتظار می رفت سعودی در مسیر تقویت امنیت پایدار منطقه گام بردارد اما اکنون خود مشکل اصلی در بی ثبات کردن منطقه به شمار می رود و امیدواریم با تغییر رویکرد غلط موجود ، نقش سازنده در منطقه ایفا کند.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: تهران همواره از گفت و گوی دو کشور در مسیر دیپلماتیک حمایت کرده است.

49308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =