ایرنا نوشت:

سناتور 'تد کروز' نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا با انتقاد از چارچوب توافق هسته ای با ایران و در ادامه کارشکنی های سایر جمهوری خواهان و مخالفان دولت باراک اوباما گفت که هر کاری را برای جلوگیری از شکل گیری این توافق انجام می دهد.

به گزارش ایرنا، روزنامه آمریکایی 'واشنگتن پست' در گزارشی به قلم 'ماتئو گلد' نوشت: ابراز انزجار از چارچوب توافق هسته ای موضوع اصلی نشست این هفته ائتلاف یهودیان جمهوری خواه را تشکیل می داد و تعدادی از نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا تلاش کردند در مخالفت با توافق هسته ای از یکدیگر پیشی بگیرد.

سناتور تد کروز از ایالت تگزاس نیز که چارچوب توافق هسته ای ایران و آمریکا را 'بد' می داند و از مخالفان این توافق است، اعلام کرد قصد دارد هر اقدام انسانی ممکنی را برای جلوگیری از امضای توافقی بد انجام دهد.

'ریک پری' فرماندار سابق تگزاس نیز مدعی شد که تهران به توافقات متعهد نیست.

این اظهارات جمهوریخواهان در حالی است که به اذعان مقامات آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایالات متحده آمریکا، جمهوری اسلامی ایران به تمام تعهدات خود از زمان توافق اولیه ژنو در سال 92 پایبند بوده است.

'مایک پنس' فرماندار ایالت ایندیانا و از نامزدهای احتمالی دیگر انتخابات آینده آمریکا نیز اعتراف کرد که 'دشمنان اسرائیل، دشمنان ما هستند و مساله اسرائیل، مساله ماست.'

به نوشته این روزنامه آمریکایی، اظهارات این نامزدها بر حمایت سیاسی آنها از سازمانی تاکید دارد که در آن برخی از بزرگترین تامین کنندگان مالی حزب جمهوری خواه عضو هستند.

سازمان ائتلاف یهودیان جمهوری خواه، یک گروه لابی سیاسی است که با حمایت یهودیان از حزب جمهوری خواه پشتیبانی می کند. از جمله اعضای این سازمان، 'شلدون آدلسون' مدیر اجرایی 81 ساله 'لاس وگاس سندز' است که فوربس ارزش آن را 29.2 میلیارد دلار براورد کرده است.

واشنگتن پست افزود: نگرانی اصلی ائتلاف یهودیان جمهوری خواه، توافق هسته ای پیشنهادی با ایران است و می گویند که نگران آن هستند که چنین توافقی امکان تداوم توسعه توان هسته ای ایران را فراهم آورد.

'آری فلشر' سخنگوی مطبوعاتی سابق کاخ سفید نیز گفت: نگرانی ها درباره آینده اسرائیل شدید است.

کروز در سخنرانی دیروز (شنبه) درباره توافق هسته ای با ایران هشدار داد و گفت: این توافق موجودیت اسرائیل را تهدید می کند.

وی افزود: آیا نقشه های آینده جهان شامل اسرائیل خواهد بود؟ و این همان خطری است که ما را تهدید می کند.

ریک پری همچنین بشدت از اوباما به دلیل 'تفکر توهمی' در ارزیابی تهدیدهای جهانی انتقاد کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمود رنجبر A1 ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    بسیاری از آمریکا یی ها ونیز بسیاری از دولت مردانشان شاید نمی فهمند که توسط اسراییل دارند تحقیر می شوند زمان آن نرسیده که فکری برای خود کنند؟