رییس مرکز توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی گفت: باید سواد سلامت مردم را افزایش دهیم و برای همین نگاه ویژه‌ای به قشر ضعیف و محروم جامعه داریم، چون دسترسی کمتری به آگاهی‌ها دارند و از امکانات کمتری برای کسب اطلاع و آگاهی برخوردار هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجید رضازاده امروز در یک نشست خبری در تشریح فعالیت‌های سازمان بهزیستی در حوزه سلامت گفت: باید یک برنامه عدالت‌محور را اجرایی کنیم چون سلامت آحاد جامعه به عنوان ماموریت سازمان بهزیستی است.

او گفت: قطعا سلامت یک موضوع گسترده است که نیازمند عزم ملی و همگانی و همکاری کل سیستم دولتی است. برهمین اساس باید همکاری بین بخشی در تمام دستگاه‌های مسئول در حوزه سلامت ایجاد شود.

رضازاده ادامه داد: این سازمان و به ویژه مرکز توسعه و پیشگیری دو ماموریت اصلی خود یعنی پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی را همانند سال‌های گذشته امسال نیز پیگیری می‌کند و تلاش می‌کنیم روز به روز برنامه‌هایمان هدفمندتر انجام شود.

او تاکید کرد: پیشگیری از معلولیت‌ها را به عنوان یک ماموریت اصلی در دستور کار خود قرار دهیم و برنامه‌های گسترده‌ای نیز در این حوزه در حال اجراست.

رضازاده ادامه داد: در ارائه خدمات، ارتقای کمی و کیفی را برای سال جاری مدنظر قرار می‌دهیم و برنامه‌هایی مانند غربالگری ناشنوایی و غربالگری نابینایی را در دستور کار قرار داده و گروه‌های هدف در این دو حوزه را افزایش می‌دهیم.

او تغییر رویکرد سازمان بهزیستی از مرکز محوری به سمت جامعه‌محوری در حوزه سلامت را یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان خواند.

رضازاده ادامه داد: در سه سال گذشته برنامه‌های دفتر توسعه و پیشگیری به سمت پیشگیری از معضلات سلامت روان حرکت کرده است و سعی شده کسانی که دچار اختلالات و مشکلات هستند با اجرای طرح‌های غربالگری شناسایی و مداوا شوند؛ اما قطعا پیشگیری، هزینه‌های کمتری نسبت به درمان دارد و باید به سمتی حرکت کنیم که قبل از ایجاد اختلال از وقوع آن پیشگیری کنیم.

رضازاده با اشاره به نقش مشارکت‌های مردمی در پیشبرد اهداف این سازمان گفت: بی‌تردید به دنبال افزایش مشارکت‌های مردمی هستیم و تلاش می‌کنیم مردم درمحلات بتوانند در حوزه‌های سلامت تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کنند. در سطح محلات به دنبال آموزش در حوزه‌های مختلف سلامت، رفتار مدنی، ترویج حقوق شهروندی و ارتقای اعتماد عمومی هستیم.

47232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =