دکتر جواد ظریف امروز بعد از ظهر دو دیدار مهم با وزاری خارجه آلمان و فرانسه داشت.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرآنلاین به لوزان، دکتر جواد ظریف پس از دیدارهای امروز عصر خود با لوران فابیوس و فرانک اشتاین مایر راضی از جلسات خارج شد. 

دکتر ظریف در ابتدا و در پاسخ به خبرنگاران انگلیسی زبان در خصوص چگونگی دیدار با فابیوس و اشتاین مایر پاسخ داد: excellent

آقای ظریف همچنین در ادامه و در مقابل سماجت خبرنگاران برای یافتن پاسخ ها اشاره کردحمد جواد ظریف در جمع خبرنگاران بعد از دیدار با همتایان آلمانی و فرانسوی خود گفت: بحث‌های خوبی هم با وزیر خارجه آلمان و فرانسه داشتیم و فکر می‌کنم با توجه به این که دوستان مایلند نقش بسیار مستقیمی هم در راه‌حل و هم در آینده روابط ایفا کنند نکات خوبی مطرح شد که چگونه می‌توان کار را پیش برد و مشکلات را حل کرد.

ظریف درباره دیدارش با اشتاین مایر و فابیوس گفت: دیدار خوبی داشتیم. اکنون فهم بهتری از موضوعات داریم و فکر می‌کنم با یک تفاهم مشترک بتوانیم به سمت راه‌حل برویم.

وی ادامه داد: ما همیشه گفته‌ایم با اراده سیاسی امکان رسیدن به راه‌حل وجود دارد. من از دو ملاقاتی که با وزیران خارجه آلمان و فرانسه داشتم احساس می‌کنم طرف مقابل نیز با همین علاقه وارد موضوع شده است.

وی گفت: من فکر می‌کنم نشانه‌های زیادی است که می‌توانیم رو به جلو حرکت کنیم. ایران اراده سیاسی لازم را در مذاکرات دارد و وقت آن است که آنها هم این اراده را از خود نشان دهند. آنها متوجه شدند که تحریم‌ و توافق و فشار با هم امکان پذیر نیست.

ظریف افزود: فرانسه و آلمان در رسیدن به توافق جدی هستند و فکر می‌کنم ما باید با هم کار کنیم.

لوران فابیوس هم پس از پایان این جلسه در حال عبور از تونل خبرنگاران تنها به این جمله بسنده کرد که باید تلاش کنیم تا به پیشرفت برسیم. ما به سختی در حال تلاش هستیم.
۳۰۸

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =