۰ نفر
۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۲:۴۴
چقدر خوب که وزیر بهداشت پولدار است

هفته جنجالی مجلس درروز بررسی صلاحیت وزیربهداشت یکی از پر سر و صدا ترین روزهای خود را داشت اما وقتی به اوج رسید که نادر قاضی پور مخالف شیرین لهجه وزیربهداشت فریاد زد اگر این وزیر مستضعف بود هم از او حمایت می کردید یا به خاطر پول از او حمایت می کنید؟

قاضی پور حتی به وزیر بهداشت پیشنهاد کرد تا لیست اموال خود را ارائه دهد و گفت به مسائل شخصی آقای هاشمی کاری ندارم به من گفتند در زمان جنگ کارهای خوبی انجام داده‌اید و من هرچند مسائلی دارم که بگویم اما به احترام نمایندگان مشهد که همکاران من هستند چیزی نمی گویم. شایعاتی هست که نمی گویم اما میخواهم لیست اموالتان را ارائه دهید و توضیح دهد که خمس و مالیات آنها رعایت شده یا نه تا جواب بعضی از ما داده شود.
اما کار به همینجا ختم نشد درروز تودیع و معارفه هم دکتر طریقت منفرد به زبان دیگری آن را بیا ن کرد منفرد بعد از تعربف های علمی که از رییس جمهور کرد گفت "به لحاظ اقتصادی نیز قربان خدا بروم، وقتی عنایت کند، طرف را غرق می کند. برای همین برای ایشان آرزوی توفیق می کنم. امیدوارم با خداوند معامله کند، چون از مردم چیزی در نمی آید."
وزیر بهداشت پولدار است این را همه می دانند حداقل بیمارستان نور در تهران و کلینیک های وابسته اش را هیچکاه وزیر نمی تواند پنهان یا کتمان کند اما مگر این ثروت از راهی به جز پزشکی و درمان به دست آمده است؟
وزیر بهداشت مطمئننا تاجرفرش نبوده است اما پزشکی بوده است با عقل معاش ؛قدرتی که سال های سال است وزارت بهداشت ما یعنی بزرگترین وزرات خانه کشور از نداشتنش و عدم برنامه ریزی برای آن رنج می برد .وزارت بهداشت در طول این 30 سال همچون چاه ویلی بوده است که پر کردنش کار هر کسی و هر بودجه ای نیست از 6 میلیارد بودجه تخصیص یافته و هرگز پرداخت نشده از هدفمندی یارانه ها بگذریم کار وزارت بهداشت دیگر از این حرف ها گذشته است .کمبود بودجه این وزارت خانه هنوز نیامده صدای دکتر هاشمی را هم درآورده است تا جای که او کسری بودجه وزارت بهداشت را مهم ترین چالش پیش روی این وزارتخانه می داند و می گوید 10" درصد از درآمد هدفمندسازی یارانه‌ها به مبلغ 5 هزار میلیارد تومان باید به بخش بهداشت ودرمان اختصاص داده می شد که تخصیص نیافت.بدهی فعلی دولت از محل هدفمندسازی یارانه‌ها به بخش سلامت 3500 میلیارد تومان است که تا پایان سال به 7000 میلیارد می رسدوطلب 1500 میلیاردی از بیمه‌ها، هنوز به بیمارستانهای دولتی پرداخت نشده است."
و چه خوب است که حالا این وزارتخانه وزیری دارد که شاید با تجربیات موفقش در بخش خصوصی بتواند به دادش برسد. بتواند تجربه سال ها کارش را حالا در طبق اخلاص بگذارد و با بخش خصوصی و سرمایه گذارهایش در حوزه سلامت آشتی کند ،شاید رقابت و تنگ نظری ها بین بخش دولتی و خصوصی را بتواند به دوستی ها و همکاری ها تبدیل کند و بالاخره شاید بازهم با تجربه و خلاقیتش بتواند با گسترش توریسم سلامت ،بهداشت و درمان را تبدیل به وزارت خانه ای ارز آور کند .چرا که او بلد این کار است .
باورکنید همه این اتفاق ها شدنی است ،فقط کافی است تغییرات را بپذیریم و باور کنیم نه تنها پول بد نیست بلکه وزیر پولدار داشتن هم بسیار خوب است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 309336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 76
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    احسنت بسیار تحلیل زیبایی بود
    • بی نام EU ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      182 8
      برگترین تخلف تاریخ ایران موقعی بود که دولت ادعا میکرد افراد ساده زیست دارن مملکت رو اداره میکنند و بعد مدعی شد دولت پاکترین دولت بوده .وزرایی که ثروتمند هستند دیگه به فکر پر کردن جیب خودشون و خالی کردن عقدهاشون نیستن .
    • بی نام IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      17 0
      در کل وقتی شخصی در رفاه باشه انتظارات اجتماعی فرد نیز بالا میرهوقتی وزیری در سطح بالایی باشه خب مسلما از دید خودش انتظارات بالایی رو از اطرافیان تحت امرش میخواد
    • بی نام MY ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      15 2
      بله همین که ادعا میکنند ساده زیست هستند وقتی به قدرت میرسند تازه به شاهراه رفاه میرسند اما خوب آقای دکتر چشم و دلش برای اینگونه شاهراه ها نمیلرزد
    • بانوی ایرانی... IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      13 0
      سپاس از تحلیل بجاتون...خانم صدر الادبایی بیشتر برامون بنویسید...
    • دکتر مروتیان-پزشک درمانگاه خیریه صالحین A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      8 14
      کاش شما و این خانم نویسنده کمی بیشتر مطالعه می کردید و با خوش خیالی همچین تحلیلی را درست نمی دیدید. آقای هاشمی شخصا آدم مثبت و با اخلاقی است ولی فعالیتهای اقتصادی غیر پزشکی نامبرده حتی در بین دوستانی که او را به روحانی معرفی کردند شهره بود. انشالله این خانم واردات گسترده لوازم و تجهیزات پزشکی که حتی کارتل این شغل شده اند و یا ساخت چند مجتمع مسکونی و سهام مخفی چند بیمارستان خصوصی در حال ساخت را دیده اند. شاید دوستانی ندانند که مثلا پزشکی که هم در یک کلینیک چشم کار می کند هم در بیمارستان فارابی، به بیماری که نیاز و تمایل به جراحی فوری دارد نوبتی می دهد که طرف از خیر عمل در بیمارستان دولتی بگذرد و هنگام خروج بیمار با واسطه پرستار یا آبدارچی ، به بیمار پیغام می دهد هست جای دگری...خارج اینجا
    • مهدی IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      4 4
      مشکلی با پولدار بودن وزیر ندارم. اما با این تحلیل که در درمان عقل معاش به نحوی که بتواند میلیاردر بسازد مخالفم/اتفاقا کسی که تاجر فرش است از بالابردن ویزیت و از درد مردم پول درنمیاورد بلکه از خوشی مردم پولدار می شود.اگر قرار باشد این تفکر در بین پزشکان فراگیر شود که البته شده است که باید از مرض مردم پولدار شد واویلاست. به جای این تحلیلها بروید به دولت در خصوص وظیفه اش مبنی بر رایگان کردن هزینه درمان یادآوری کنید نه اینکه به پولدارشدنتان از قبل عده ای مردم مریض که برای زنده ماندن و تامین دستمزد پزشکان ناچار به فروش فرش و اثاث خانه شان افتخار کنید.
  • بی نام A1 ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    تاجر فرش بودن هم ضد ارزش نیست.
    • هادی IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      پزشکی که بساز و بفروش یا تاجر فرش باشد ضد ارزش است این فرق می کنه با اینکه کار فرد تجارت فرش باشه.
  • بی نام EU ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    170 2
    بله؛وزیر پولدار نعمت است؛ولی پولدار از نوع دکتر هاشمی پولداری که پسر یک عطار ساده در یک شهر کوچک بوده و خودش تک و تنها؛بدون رانت و پارتی؛با تکیه بر علم و تخصص و تواناییش راه پولدار شدن رو طی کرده؛نه به ناگاه در عرض کمتر از 10 سال به مدد رانت و پارتی و قراردادهای نفتی ثروتشون از حد شمارش خارج میشه!!این نوع وزیر پولدار برای کشور سمه چون مطمئنا در طی دوران وزارت خودش هم میکوشه از این فرصت به دست امده برای تثبیت و حتی افزایش ثروت خودش استفاده کنه اما مطمئنا وزارت اقای هاشمی نه تنها سود مادی برای ایشون نداره و چیزی به ثروتشون اضافه نمیکنه؛بلکه با گرفتن وقت ایشون چه بسا از لحاظ مادی ضرر هم براشون داشته باشه..
    • وحید A1 ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      7 2
      آفرین بر شعور و نگاه نکته بین شما
    • سايه IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      5 0
      هم اون موقعكه وزيرساده زيست بود دارو گيرمانمىاومدهم الان كه پولداره شماازتخصص ومحل جمع آورى اموالش خبردارى،ازحس مسئوليت ووجدان كاريش هم خبردارى؟من اين آقارونمىشناسم فقط بدنبال اينم كه داروى بچموپيداكنم حالاپولدارباشه ياساده زيست به حالم هيچ فرقى نمىكنه،ولى آيامىتونه ضربتى وباوجدان مشكل كساييرو كه براشون ثانيه اهميت داره مرتفع كنه
    • بی نام A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      7 5
      اگه مریض داشتی و برای عمل جراحی اش، میلیون میلیون ازت پول گرفته بودن، این طور اینجا بلبل زبونی نمی کردی؟ کجای دین و اخلاق گفته شده که پزشکی شغلی برای کسب و کار است. اگر الگو ابن سینا است، کی و کجا برای پول درآوردن طبابت کرده بود. قبلا مریض رو معالجه می کردن و بعد از بهبودش، مریض هر مقدار که توان داشت به پزشک می داد. حالا چی؟ دکون درست کرده اند برای خودشون. این آقا اگه کاردرست بود به بجای بیمارستان و درمان، به فکر بهداشت و پیشگیری می بود.
  • بی نام IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    34 86
    پس چرا بقیه پزشک ها پولدار نیستن؟ پزشک متخصص زنان برای هزینه زایمان گفت 5 میلیون دستمزد میگیرم و پزشک دیگه ای با همون مقدار تخصص و مهارت گفت 500هزار تومن. بستگی به وجدان آدما هم داره.
    • بی نام A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      54 15
      خخخ ! اونی که گفته مزد چاقوشه ! هر کی کارش درست باشه قیمتشم بالاست ! مثل اینه که شما بگی فرش فرشه ! مهم اینه که زیر پایه ادم باشه !!! در حالی که جنس کار خیلی مهمه !
    • دکتر محمد IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      8 1
      ایشان از سالها پیش اولین کسی بودند که بعضی از عملهای چشم مثل لیزیک وفیگو را در ایران انجام دادند و بیماران برای اینکه عملشان را ایشان انجام دهند حاضرند در نوبت های 7-8 ماهه انتظار بکشندو از نظر تعدادعمل موفق لیزیک در دنیا رتبه دارندو این بهای علم و تخصص ایشان است . شما در آمریکا هم که باشید اساتید جراحی که به این درجه علمی و عملی رسیده اندهمیطور سرشان شلوغ است ودرآمدشان چند صد برابر مشاغل معمول دیگر است . تنگ نظری بس است .جالب است که اقتصاد ما آنقدر مریض است که درآمد بادآورده وبی زحمت دلال و بنگاهی راراحت می پذیرد ولی هر وفت به مطب یک دکتر می روند شروع به محاسبه بیماران و درآمدش می کنند.انگار این را از دولت حقوق کرفته یا برایش خدمتی ارایه نداده باشدیا برای هر ریالش زحمت درمان بیمار را نکشید
    • پزیشن IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      1 0
      با همان مقدار تخصص نه لزوماً با همان مقدار مهارت
    • بی نام IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      4 1
      دکتر هاشمی جزو اولین کسانی بود که عمل لیزر چشم را به ایران آورد و رکورد چهارمین جراح چشم را در دنیا از نظر تعداد جراحی دارد. یم کلینیک حرفه ای چشم پزشکی با همکارانش افتتاح کردند که در آن به بیماران و تصمیم شان احترام کامل می گذاشتند. وقتی اسکن قرنیه اولیه من به خاطر پلک زدن خودم خراب شد با دستور پزشک معالج مجدد بدون هزینه اسکن گرفتند و در نهایت چشم پزشک خطرات عمل را برای من یادآور شد و این که آیا مطمئنم که می خواهم جراحی کنم. انتخاب جراح چشم هم ربطی به دکتر معاینه کننده نداشت که با توجه به شهرت من دکتر هاشمی را انتخاب کردم نه جراحی را که معاینه ام کرده بود. هزینه اش هم خیلی از بقیه متفاوت نبود. و این که قبل از افتتاح بیمارستان بیمار خارجی هم داشتند. لطفا به قطار در حال حرکت سنگ نزنیم.
  • بی نام IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    22 92
    وزیر پولدار خوب نیست مثل محصولی شک نکن آدم دنبال پول بره از طریق خصوصی به کشور خدمت کنه کسی بیرونش نمیکنه.این آقا هم فقط با پزشکی به پول نرسیده یه بغالی رو نمیشه بدون رانت اداره کرد بعد تو خوش خیال....
    • محمد IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      55 8
      وقتی در مورد کسی چیزی نمیدونی پس حرف نزن اینجوری واسه 2 دنیات بهتره من ایشون رو از دور میشناسم و بدونه اون چیزایی که گفتی پول در آورده بسیار با هوش بوده
  • بی نام A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    62 5
    یک عده عادت کردند به وزرای غیر متخصص با پز و نقاب ساده زیستی. فکر می کنند هر کس نمایش ساده زیستی با لباسها و ظاهر نا مرتب و ارزان داشته باشد و یا به دلیل تلاش کم یا شم اقتصادی پایین وضع مادی زیاد خوبی نداشته باشد کارش خیلی درست است! بعد از مدتها 4 تا وزیر متخصص و درست و حسابی هم که روی کار میان می خوان چوب لای چرخشون کنند
    • سايه IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      4 0
      ساده زيست ياپولدارفرقى نمىكنه كارشوزودترشروع كنه بيماران براشون اين وقتهايى كه بىدليل صرف نبش قبردولت گذشته مىشه براشون مهمتره ديروز رفتم داروخانه دارويى كه هرماه مىگيرم باز براى هزارمين بار ناياب شده ومشابهش با نيم برابرقيمت بيشترهست حالا براى من فرقى نمىكنه كه وزيرپولداره ياساده زيسته وجدان داشته زودتربحران دارو رو حل كنه
  • ناشناس IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    8 52
    حرفتون کاملا درست ولی شما زمان آقای محصولی کجا بودید که از ایشون داینجوری دفاع کنین یا اینکه پولدار بودن در اون موقع خلاف بود
    • بی نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      50 4
      فقط یکم تحقیق کن ببین محصولی چکاره بوده.وایا میشه یک نفر بدون هیچ تخصصی در عرض چند سال یکی از بزرگترین ملیاردر ها بشه؟ اگه شده بگین چکار کرده.
  • بی نام A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    68 7
    موافقم، پس وزير گشنه خوبه كه ٤ سال طول بكشه خودشو اقوامش سير شن!!
  • بی نام A1 ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    46 3
    در کتاب شیخ طوسی امده است که کسی که میخواهد وارد سیاست بشود ابتدا باید توانسته باشد خانواده خود را درست اداره کند و در سیاست منزل نمره قابل قبولی داشته باشد. ضمنا تقوی هم باید داشته باشد.
  • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    35 0
    کاش همه متمولین ما اموالشان را از راه خدمات علمی و تخصصی بدست آورده باشند که در اینصورت نوش جانشان. ولی متاسفانه بسیاری از متمولین این مملکت اموال خور را از راه رانتخواری و ارتشاح و دست کردن در صندوق بیت المال بدست آورده اند. مراکز نظارتی بایستی دنبال این افراد در شهرداری ها، وزارتخانه ها، فدراسیونهای ورزشی، ادارات دارایی، ادرات گمرک، بانکها و شرکتهای دولتی و نیمه دولتی بگردند. البته شرکتها و بنگاههای خصوصی هم اگر به اموال نامشروع دست یافته اند با زد و بند با ادارات دولتی بوده است.
  • يك شهروند ايراني A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    12 32
    آيا همان فرصتي كه در اختيار وزير بهداشت قرار گرفته تا از "عقل معاش " خود استفاده كند ،‌فرصت عادلانه اي بوده ؟ و در اختيار همه قرار گرفته كه از آن استفاده نكرده اند؟ اگر اين طور بوده ، آفرين به وزير بهداشت و عقل معاش ايشان.
  • شروین A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    33 5
    خیلی نقد قشنگی بود،واقعا زمان این رسیده که فکر نکنیم دنبال پول رفتن معصیت داره ،یه عده برای بقیه این نسخه رو میپیچن اما خودشون بنده پول و مال هستن منتها برای بقیه بده
    • بی نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      4 52
      پس چرا در مورد وزراي احمدي نژاد همچين فكري نميكردين؟!!! منطقتون منو كشته.
  • فاطمه A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    25 6
    جالب بود. به نظر منم دکتر هاشمی فرد مناسبیه. امیدوارم بتتونه باری از روی دوش خانواده های ایرانی برداره.
  • بی نام IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    17 2
    قدر پول رو بهتر ميدونه تا اين آقايان كه واحد پولشون ميليارد تومنه!
  • محمد رضا IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    25 2
    خیلی موافقم. کاش همه مدیران ما ابتدا در بخش خصوصی آزمایش میشدند. اگر می توانستند یک مجموعه خصوصی را بدون رانت و با سلامت مدیریت کنند و موفق باشند آنگاه مدیر بخش دولتی میشدند و پول بیت المال را به پایشان میریختند. به گمانم بسیاری از مدیران دولتی معنی درآمد و هزینه را به درستی نمیدانند وگرنه کار مملکت به اینجا نمیرسید.
  • بی نام A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    31 3
    من ایشونو زیاد نمیشناسم ولی میدونم مسئولی که چشم دلش سیره دستش کج نمیشه! برعکس خیلی آدم های سالم هستند که متاسفانه بدلیل "ندید بدید" بودن خیلی زود با گرفتن قدرت به ورطه فساد و دزدی میفتن!
  • بی نام IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    13 5
    آقای وزیر کاش میشد یک ماه حقوق یک کارمند کارشناس خبره با 24 سال سابقه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان را می داشتید آیا میتوانستید امورات زندگیتان را بخرچانید آیا خبر دارید که خیلی از معوقه های دانشگاه ما داده نشده و هیچ توجهی هم از طرف روسا نمی شود .
  • علي A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    7 7
    با سلام، كسي كه به بالاترين مقام اجرايي نهاد يا سازماني راه پيدا مي‌كند حتماً لياقتش و داشته ، از اين رو اون فرد حتماً با بقيه افراد از لحاظ هوش، درك و فكر اقتصادي و سياسي و اجتماعي و ... از هم رده هاي خودش بالاتر بوده كه به اينجا رسيده حالا اين فرد از منابع پولي خوبي برخوردار و از اون استفاده ميكنه و با مديريتش مي تواند خيلي از مشكلات و در طول زمان مناسب حل كند. اين نكته هم كه اين آقاي وزير پولدار و از اون استفاده مي‌كنه نكته مثبتي و ظاهرا مقادر دارايي هاش شفاف هستند . مثل بعضي ها با پرايد تردد نميكنه و پشت پرده چيز ديگري باشه.
  • علی IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    12 39
    جناب نویسنده امیدوارم هیچوقت فرزند یا خانوادتون محتاج این پزشکان بی مرام نشه. ببینم وقتی تا پول حرام رو چند برابر نرخ واقعی بطور زیر میزی به جیبشون نریزی قدم از قدم بر نمیدارن بازم میگی پولش از راه پزشکی بدست اومده؟؟!! پزشکی یعنی مال مردم خوری و بی عاطفگی و گاهی آدمکشی؟؟!! یکم فکر کن...
    • بی نام AT ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      17 9
      شما وقتی بیمار شدید پیش این به اصطلاح مال مردم خور و بی عاطفه و گاهی ادم کش ها نروید کسی شما را مجبور نکرده.یادتان باشد از لحظه تولد همه به پزشک و علم پزشکی نیاز دارند.جز تاسف خوردن برای امثال شما کاری نمی توان کرد.
  • پيمان IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    4 15
    ما آخر نفهميديم اگر وزير پولدار باشه خوبه يا كم بضاعت باشه و درد دل مردم را بدونه؟!!! بعضي از وزراي احمدي نژاد كه پولدار بودند باهاشون مخالفت ميكردند، حالا هم كه وزير بهداشت فعلي پولدار هست يه جوري توجيه ميكنن!!!
  • بی نام IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    6 17
    وقتي مسئولي به درد مردم فقير آگاه نباشه چه فايده داره؟!! خدا به خير كنه.
  • بی نام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    13 2
    پول موهبت الهی است وسیله داد و ستد است بدون پول امورات نمی گذرد. آنها هم که دنبال مستضعف و خاکی می گردند برای گمراه کردن عوام است
  • بی نام A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    6 15
    نویسنده محترم ضمن اعتقاد به این مطلب که پولدار بودن همیشه بد نیست ، شما مقایسه بدی کرده اید . اتفاقا اگر فرش فروش پولدار باشد عجیب نیست ولی پزشک خیلی پولدار عجیب است ! نظام مالی درمانی خراب است . در حال حاضر بسیاری از پزشکان گرامی با تخصص های گران بها ، در گیر احتیاجات اولیه زندگی هستند .
  • بی نام IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    13 1
    شک نکنید اگر افراد سالم و موفق در بخش خصوصی چه در داخل چه در خارج راضی به کار کردن برای دولت شوند ایران بهشت می شود.
  • علیرضا از سنندج IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    12 4
    ایکاش دکتر لیست اموال خودرا در ابتدای کار اعلام کند که دیگر بعدأ کسی نتواند تهمتی به دکتر بزند برای دکترهاشمی آرزوی توفیق و پیروزی در پست وزارت خواستارم
  • بی نام IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    7 2
    كاش به كارمند هاي وزارت بهداشت و درمان هم با اين ديد نگاه بشه و يك كم به وضع معيشتشون رسيدگي بشه يكي از بدترين وزارتخانه هاست از لحاظ حقوق و مزايا،،،از آقاي وزير خواهش داريم به اين نكته توجه ويژه داشته باشن
  • وحيد EU ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    11 4
    مخالف شیرین لهجه !!! تحليلتون خوب بود اما كنايه تون نه.
  • بی نام A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    8 2
    مگه شما از وضع تاجرهای فرش خبر دارید. بازار فرش 10 سالی است که به قهقرا رفته است. اکثرا ورشکسته شدن
  • بی نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    12 21
    ای بابا تو دیگه کی هستی؟ تاجر فرش روی کالای بی جان تجارت می کند. پزشک روی انسان. چه معنی می دهد یک نفر از مداوای انسانی دیگر ثروتمند شود؟
  • بابک IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    15 11
    نادر قاضی پور مخالف شیرین لهجه وزیربهداشت فریاد زد ...... خبرآنلاین واقعا متاسفم توهین و تمسخر؟؟؟ نادر قاضی پور ترک هست و طبیعیست که زبان های دیگر را به صراحت ترکی حرف نزند همانطور که نویسنده مطلب نمیتواند بدون لهجه ترکی حرف بزند
  • بی نام A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    16 0
    ثروت ارزش است به شرطی که از راه درست به دست بیاید
  • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    13 14
    خانم عزيز هيچ كس با پو لدار شدن فرد يا افراد مخالفتي ندارد فقط بحث بر سر اين موضوع است كه ايا اين فرصت براي تمام اقشار جامعه يكسان است .ايا تمام پزشكان.كارگران.كشاورزان...... با زحمت فراوان ميتوانند پولدار شوند يا حتما بايد جزو اين باندو ان باند باشي و بتواني از رانت دولتي استفاده كني چگونه است افراد تا به پست و مقامي دست پيدا ميكنن داراي ثروتهاي افسانه اي ميشوند پرسش مردم فقط همين است در اخر يادمان نرود مردم ايران انقلاب نمودن كه فاصله طبقاتي عجيب و غريب وجود نداشته باشد
  • بی نام A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    21 35
    چقدر بد که پزشکان پولدار باشند ولی وزارت بهداشت و درمان هزاران میلیارد کمبود بودجه داشته باشد و چقدر بدتر که زمانی که مردم برای دوا و درمان پول قرض می کنند پزشکان پولدار باشند! راستی فکر کردید که این پول پزشکان از درد مردم تامین می شود! نویسنده متاسفانه به کلی گویی پرداخته است و وزارت بهداشت را با بنگاه تجاری اشتباه گرفته است! متاسفانه بسیاری از پزشکان نیز حرفه مقدس طبابت را با تجارتخانه عوضی گرفته اند!! فقط کافیست که به عهد و قسمی که خورده اند رجوع کنند!
    • بی نام AT ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      27 8
      پول پزشک از درمان درد مردم تامین می شود نه از درد مردم.
    • مهدی A1 ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      5 0
      داداش می خوای بیان شخصا از جیب واسه وزرات پول بذارن؟!!!!! بسه دیگه این ملت خسته شدن از این حرفای بی سر و ته. پول داره که داره اگه از راه حلال باشه(عکسش که اثبات نشده) نوش جونش
    • خاقانی IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
      3 0
      پزشکی حرفه ای است که وظیفه اش درمان درد است و در تمام دنیا درمان پر هزینه است اما در جاهای دیگر دنیا دولت ها بنا به وظایفشان ترتیبی اتخاذ کرده اند که این هزینه توسط دولت پرداخت شود و فشاری به مردم وارد نشود اما در این مملکت نه تنها دولت کوتاهی میکند بلکه با تبلیغات کاری میکند که مردم را در مقابل پزشکان قرار دهد تا اصل موضوع فراموش شود مردم ما هم قربونش برم هم عاقل اند هم قانون دان !!!!!
  • بی نام JP ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    14 40
    زمان احمدی نژاد پولدار بودن وزیر جرم بود حالا شده ارزش ! بس کنین بابا
    • بی نام A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      2 0
      کی گفته پولدار بودن جرم بوده؟ یه مسول اگر پول دار نباشه یعنی تفکر درستی نداشته
    • بی نام A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      2 0
      زمان احمدی نژاد مستضعف بودن را ارزش می دونستن تا جایی این تفکر در ذهن طرفداران اون دولت جا خوش کرده که حتی تو صحن علنی مجلس هم برای رای اعتماد به عنوان شاخص مطرح شده!!!!
    • بی نام A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      1 2
      دوست عزیز خیلی قشنگ گفتی این ملت مثل بادندبه هر طرفی میوزند خوب و بد در ارشهای ملی ما تعریف خاصی نداره افراطی گری رنگی دیگر گرفته
  • بی نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    35 6
    آقا جان پولدار بودن بهتر از کلاهبردار بودن است .
  • بی نام IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    2 1
    اگر خوب نکاه کنی در کنار هر کاخی کوخهای فراوان خواهی دید . اگرچه رانت خودش دیده نمی شود اثارش خوب دیده میشود
  • عباس مشکوة رضوی A1 ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    2 0
    با نظر نویسنده موافقم. کسی که در زندگی شخصی خود موفق بوده حتما در مجموعه تحت مدیریتش از دیگران بهتر عمل می کند. ضمن این که ایشان فرد متعهدی هم هست.
  • در پاسخ برخی نظرات IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    4 4
    برای کسانی که در آستانه روز پزشک به این زحمت کشان عرصه سلامت توهین می کنند بسیار متاسفم!!!هیچ کس جز خود پزشکان نمی تونه بفهمه ما چقدر سختی تحمل می کنیم!اکثرمون از دوره ی مدرسه تحت فشاریم تا اومدن به دانشگاه و بعدم مراحل مختلف تحصیلات عمومی و بعدم طرح و دستیاری و کنار تمام مشکلات درس و دانشگاه،عدم داشتن زندگی عادی مثل سایر افراد!!!منتی نداریم چون مسلما خواست خدا بوده در کنار تلاش خودمون.روحیه خدمت به مردم توی بخش زیادی از پزشکان وجود داره که اگه نبود مسلما نمی تونستیم این همه سختی و تحمل کنیم!ولی واقعا دیدگاه مردم راجع به این قشر پرتلاش باعث سرخوردگی و ناراحتی و سختی مضاعف برای پزشکان میشه!خواهش می کنم هممون این مسائل رو رعایت کنیم! بازهم روز پزشک رو تبریک میگم! :)
  • بی نام IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    2 0
    من از تخصص و تحصیلات خانم صدرالادبایی خبری ندارم اما به عنوان داروساز و استاد دانشگاهی که در مقاطعی سمت مشاوره در بخش های از وزارت بهداشت داشته ام می توانم عرض کنم که موضوع پولدار بودن یا نبودن وزیر بهداشت تا وقتی که خلاف شرع و قانونی اتفاق نیفتاده باشد به احدالناسی ارتباط ندارد حتی به نماینده مجلس که رای اعتماد را پل صراط می داند و ...و البته تاثیر چندانی هم در بهبود یا بدتر شدن نحوه اداره وزارتخانه ندارد. اما اگر هر کسی که وزیر می شود بخواهد فقط به خالی کردن کارتابل بپردازد آش همین آش خواهد بود و کاسه همین کاسه! اگر تمام بودجه کشور را هم در وزارت بهداشت بریزید مشکل مردم حل نمی شود. بدنه وزارت بهداشت به خوبی راه حل ها را حتی برای شرایط فعلی تحریم می دانند اما اراده و جرات برای اقدامات بزرگ
  • بی نام IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    ادامه: از دل وزرا رفته است. اما برخی راه حلها: 1. تفکیک آموزش پزشکی از وزارت بهداشت 2. تشکیل ادارات بهداری و برگشتن به ساختار شبکه ای 3. رویکرد سلامت محور به جای درمان محور 4. اصلاح ساختار بخش های تامین کننده آمار سلامت و ایجاد نظام آماری مدون برای کشف ابعاد آماری مسایل مبتلا به کشور 5. محدود نمودن فهرست دارویی کشور و جلوگیری از ورود هر ترکیب دارویی جدید به فهرست مگر در موارد واقعا ضروری 6. رویکرد به پزشکی مبتنی بر شواهد به جای پزشکی دیمی 7. تقدم بهداشت بر درمان با پذیرش تمام مقتضیات آن 8. تدوین پروتکلهای درمانی استاندارد و ...
  • سهند IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    مشکل اصلی سازمان نظام سلامت همین حاکم بودن تفکر لیبرالی است که معتقد است سلامت باید بشه بهمثابه یک کالا. و بدتر اینکه کجا دنیا رو سراغ داری کههزینهسلامت اینهمهباشه
  • امیر US ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    2 0
    اگر من و شما با هم بریم ماهیگیری، و در آخر 10 تا ماهی توی تور من بیفته و 5 تا در تور شما، این نشان میده که من دزدم؟ و شما آدم خوب؟ روزی دست خداست
  • رضا EU ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    1 0
    به اطلاع کلیه دوستان می رساند که گذشت زمانی که تجار فرش در عداد ثروتمندان و سرمایه داران بودند . اکنون با این وضع راکد و اسف بار بازار فرش در داخل و خارج فرش اکثر ایشان بدهکار و گرفتار و مستاصل شده اند .
  • بی نام A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    3 0
    آدمی که تلاش میکند و درس میخونه پول در آوردن از این راه حقشه.آخه این چه دیدی که بعضی ها دارن؟اآدمی که شایستگی دارد باید پول در بیاورد.نگار از روی حسد و بغض بعضی ها این طور دیدی دارن البته امیدوارم اینگونه نباشدچطور فوتبالیستها انقدر پول میگیرن مجلسی ها ساکت ان؟.اما در مورد بعضی ها اصلآ هیچ شفافیتی وجود ندارد که این پول از کجا آمده است؟با توجه به شغلی که داشتن این طور پول خیلی سوال برانگیز است؟و خیلی از حرف های دیگر.
  • محمد درویش IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    1 0
    درود بر شما خانم صدرالادبایی ... در یک رژیم دموکراتیک که نهاد قضایی آن مستقل و درست کار می‌کند، یک شاخص عمده که ظرفیت و توان فردی افراد را تعیین می‌کند، میزان ثروتی است که ایشان فراهم کرده اند. از این منظر، بی شک آن مدیری توانمندتر و کارآفرین تر است که خود پیش تر در حوزه شخصی اش نشان داده که چنین توانایی ای را دارد. چنین است که اغلب وزرای عضو در کابینه های ایالات متحده آمریکا، خود در شمار بیلیونرهای آن کشور محسوب می‌شوند. امیدوار که وزیر بهداشت هم بتواند با استفاده از شم اقتصادی و توان مدیریتی اش، وضعیت ورشکسته سامانه بهداشتی و درمانی کشور را ارتقاء دهد. سپاس از تحلیل درست و منطقی تان.
  • بی نام IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    0 0
    حضور رفسنجانی در مراسم روز پزشک وقتی هاشمی وزیر شده؟من کارمند بیمارستان نور ام هاشمی پزشک ویژه حضرات و حتی روحانی است که قبل تر ها همیشه حضرات در بیمارستان در تردد بودن. سوال من اینه آیا این ارتباط استفاده رانت رو فراهم نمیکنه ( گرفتن همین زمینی که بیمارستان نور درش احداث شده که باغ بود و درختاشو قطع کردن گرفتن وام از بانک شهر برای تجهیزات در عرض 24 ساعت و....و جالبه بیمارستان جدیدی که در جنت آباد در حال تاسیسه که اتفاقا اونم باغ بود؟؟؟)من نمیخوام هاشمی رو خراب کنم اتفاقا هم آدم خوبیه هم مدیر خوب و ان شاالله وزیر خوب. جواب دوستانی رو میدم که میگن از رانت استفاده نکرده خیر استفاده کرده که به هوش بالاش بر میگرده.
  • زمانی A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    2 0
    سرکار خانم صدرالادبایی، با سپاس. پول به مانند هر چیزی می توانند وجه مثبت یا منفی به خود گیرد، نفس آن بد نیست. وزیر پولدار به اعتبار پولدار بودنش، وزیر نخواهد شد و وزیر نیز نخواهد ماند، به قول معروف جوجه را آخر پائیز خواهند شمرد که در استانه آن نیز قرار داریم...!!! اما برای قضاوت نسبت به وضعیت یا عملکرد این وزیر محترم باید به وی فرصت داد تا مردم به راستی و درستی، جوجه های عملکردش را در آتیه نزدیک بشمارند. پرداختن به این موضوع از منظری متفاوت محل توجه و تامل است.....
  • سمیرا IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    1 0
    من با ایشون از نزدیک برخورد کردم بسیارررر ادم شریفی هستند و پول زحمتهاشون را میخورن اونقدر فهمیده بودن که وقتی ازشون خواستیم به شهر ما بیان (با توجه به مقامشون و اینکه حتما نمی اومدن) ولی گفتن به چشم حتما مزاحم میشیم مادرم در بیمارستان شخصی ایشون عمل کرد پول نداد چون بیمه داشت ولی بعضی بمارستانها...!!!در ضمن اون موقع در ازمایش مبلغی را به اشتباه از ما گرفته بودن که بلافاصله با یک تلفن به ما پس دادن حالا بماند که یکروز هم نمک ایشون را خوردیم ..و از غذای پرسنل یکی هم به ما دادند امیدوارم ایشون وضع خراب پزشکی این جامعه را نجات بدهند
  • یک پزشک A1 ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    1 0
    توسعه نیافتدگی در کشور عقب افتاده ایران منجر به تجمع ثروت و قدرت وحتی علم با تکیه بر رانتهای مختلف میگردد که انسانهای مافوق تصور بوجود می آورد قابل توجه دوستان که اگر سرمایه 10 تن از همین ثروتمندان جامعه پزشکی که از رانتهای بیشمار تحصیلی وسرمایه گذاری و...استفاده کرده و از راه باصطلاح قانونی حاصل شده بدهی 3500 میلیارد تومانی دولت و بسیاری از مشکلات دارویی که دغدغه آقای وزیر هم هست را حل میکند قابل ذکر اینکه دارایی بسیاری از اساتید برجسته چشم و ...پزشکی دنیا از این آقایان کمتر است آیا سطح توانایی آنها کمتر از اینها بوده یا قانون درست اجازه اینهمه تفاوت و بی عدالتی را نداده است بهر حال بامید اصلاح وضع موجود هرچند برقراری عدالت توسط کسانیکه رشدشان در گرو همین بی عدالتیها است بعید بنظر میاید.
  • حامد A1 ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    امیدوارم فقط در دوره وزارتش هم دنبال کسب تجربه (پول) بیشتر در بخش خصوصی نباشه ! چون می دونید که کسی که وزیر باشه و همزمان توی بخش خصوصی مربوطه هم بشه ممکنه خدای ناکرده زبونم لال یک مقدار بهتر و بیشتر از اون تجربه های مفید توی حساباش جمع کنه !
  • بی نام IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    0 3
    چقدر آقای قاضی پور رو اعصاب ملت راه رفت اون روزا ...