انتشار خبر درگذشت زنده‌یاد مرتضی احمدی پیام‌های تسلیت وزیر ارشاد و جمعی از مدیران سینمایی، تئاتری و صداوسیمایی را به همراه داشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان سینمایی، رئیس مرکز هنرهای نمایشی و معاون سیما از مدیرانی هستند که بعد از درگذشت زنده‌یاد احمدی، پیام‌های تسلیتی منتشر کرده‌اند.

پیام علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شرح است: «باز هم در نوای غمگنانه ارغنون وادی هنر، در سوگ هجران هنرمندی همچون «مرتضی احمدی» بازیگر توانمند تئاتر، تلویزیون و صدا پیشه ای متبحر به سر می بریم. خبر فقدان این هنرمند مردمی که قریب به نیم قرن در راستای اعتلای هنر ایرانی خصوصا شناساندن فرهنگ فولکولوریک و عشق به مردم و میهن خود تلاش فراوانی نمود، باعث تاسف و تاثر فراوان شد. مرحوم «مرتضی احمدی» همواره با طنین صدای دل نشین‌اش کوچه‌باغ‌های خاطره‌مان را از عطر فرهنگ اصیل و بومی آکنده می ساخت. فقدان این هنرمند مردمی و محبوب محافل هنری؛ حسرتی جاویدان بر دل های مردم خصوصا هنرمندان این کهن مرز و بوم نشاند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به جامعه هنری و فرهنگی خصوصا خانواده محترم ایشان برای روح سبکبال این هنرمند گرانمایه آرامش و برای بازماندگان صبر جاویدان آرزو می نمایم.»

متن پیام حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی به این شرح است: «زنده‌یاد مرتضی احمدی، گرچه برای سینمای ایران زحمات بسیاری بر دوش کشیده، اما تنها یک چهره سینمایی نیست؛ بلکه نام بلند آوازه‌ای در فرهنگ و هنر این سرزمین است؛ مردی که چهره خندانش در ذهن مخاطبان همواره نقش بسته و تاثیر کلامش بر روح ایرانیان حک شده است.

مرتضی احمدی بیش از 70 سال در عرصه هنرهای نمایشی حضور داشته و منشأ آثار بی‌شماری بوده است، از نخستین پیش‌پرده‌خوانی تا آخرین حضور جلوی دوربین؛ گر چه این چهره ماندگار چشم از جهان فروبسته، اما بدون شک نام او در تاریخ فرهنگ و هنر ما باقی خواهد ماند. جاودانگی هنرمندان بزرگ را تاریخ به تکرار بر ما روشن کرده و زین پس نام بزرگ دیگری بر اوراق تاریخ ثبت خواهد شد. وظیفه دارم از طرف اهاللی سینما،به جامعه هنری و خصوصاً خانواده آن شادروان تسلیت بگویم و در این شب‌های پر فیض برای علو درجات زنده یاد مرتضی احمدی در جهان باقی دست بر دعا بردارم.»

در پیام دکتر علی اصغر پورمحمدی معاون سیما نیز آمده است: «درگذشت استاد مرتضی احمدی هنرمند متعهد، مردمی،‌ خوش خلق‌، خوش نقش‌ و پیشکسوت در زمینه بازیگری‌ و صداپیشگی را که صدا و بازی او همیشه موجب سرور و ابتهاج مردم بود‌، به جامعه هنری و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند بزرگ برای آن عزیز گران مایه غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان محترمشان صبر و شکیبایی خواستارم.»

متن پیام حسین طاهری رئیس اداره کل هنرهای نمایشی نیز به این شرح است: «در آخرین روز از فصل خزان، برگ سبز دیگری از درخت تناور هنر این سرزمین بر زمین افتاد. استاد مرتضی احمدی گنجینه‌ای بود بی‌نظیر از ترانه‌ها، تصنیف‌ها، پیش پرده‌خوانی‌ها و ضربی‌های ناب ایرانی. او عاشق تهران بود، شهرش، شهری که در آن به دنیا آمد، زیست و سپس در آستانه بلندترین شب سال با آن وداع کرد و رفت. باورِ نبود این استاد بزرگ سخت است و دشوار اما خاطره آن صدای شیرین سال‌های سال با ماست، صدای شیرینی که همسفر کودکی‌های ما تا این روزگاران است. درگذشت این هنرمند بزرگ و مردمی را به خانواده محترمش و همچنین هنرمندان این مرز و بوم تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برایشان آرزوی صبر دارم.»

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    ایشون هم مثل همه مردم عادی. چه فرقی میکنه
    • رضا RO ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
      27 4
      قدر زر زرگر شناسد ؛ قدر گوهر ، گوهری
    • جانباز A1 ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
      1 1
      تواحساس هم داری
  • مهرداد A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    95 4
    روانش شاد
  • بنفشه IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    76 2
    خیلیخیلی دوست داشتنی بودند خداوند رحمتش کند روحشان شاد
  • بی نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    71 2
    نازنین مردی بود خدایش بیامرزد
  • بی نام A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    42 2
    هنر مند بزرگی بودند خدا بیامرزد
  • ياد ياران A1 ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    17 1
    واقعا دوست داشتني بودند حالا ميبينم چقدر حس مشترك بين ما مردم هست
  • علی A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    1 2
    بزرگترین و دوست داشتنی ترین بازیگر تاریخ سینمای ایران بودند خداوند ایشان را بیامرزد