خبرگزاری تسنیم:


فرانسه روز گذشته اعلام کرد حاضر است تا از مسیحیان موصل در شمال عراق استقبال کرده و به آنها پناهندگی بدهد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز؛ در حالی که شبه نظامیان تکفیری داعش از مسیحیان موصل خواسته اند تا این شهر را ترک کنند یا مسلمان شوند دولت فرانسه آمادگی خود را برای پذیرش مسیحیان موصل و اعطای پناهندگی به انها اعلام کرده است.
بر اساس این گزارش مسیحیان موصل یا باید خراج سالیانه به داعش بپردازند یا با مجازات مرگ روبرو خواهند شد. داعش ماه گذشته موصل را تصرف کرده و صدها خانوار مسیحی که سالهای سال در این شهر زندگی می کرده اند مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند.
وزرای خارجه و کشور فرانسه با انتشار بیانیه ای مشترک تاکید کردند: ما کمک هایی را برای افراد بی خانمان که از تهدید داعش مجبور به ترک خانه و زندگی خود شده و به کردستان مهاجرت کرده اند آماده کرده ایم. ما حاضر هستیم به هر کسی که بخواهد در خاک فرانسه پناهندگی بدهیم.
این بیانیه افزود: ما در تماس مداوم با مقامهای محلی و ملی عراق برای حمایت از مسیحیان موصل هستیم. نوری المالکی نخست وزیر عراق پیش از این بدرفتاری داعش با مسیحیان موصل را محکوم کرده و کمیته ویژه ای را در دولت عراق برای رسیدگی به وضعیت افراد بی خانمان تشکیل داده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
    1 1
    ایشالله یک روزی بیاد که فرانسه به همه اشغالگرای فلسطین پیشنهاد پناهندگی بده....آی خدا یعنی میشه؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
    2 1
    این عمل فرانسه هرگز خیرخواهانه نبوده و حتما برنامه ای استعماری بدنبال این اعلامیه میباشد چرا که داعش دست پرورده همین دولتهای استعماری است
  • بی نام IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
    1 0
    ببینیدتندروی چه بلایی سر مسلمانان اورده