۰ نفر
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
رئیس جدید، صداوسیما را به چه سمتی می‌برد؟

صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در دوران عبدالعلی علی‌عسکری به چه سمت‌وسویی خواه رفت و چه رویکرد‌هایی را پی خواهد گرفت؟

مهری سادات صفوی: رئیس جدید سازمان صداوسیما هنوز برنامه‌هایش را برای اداره‌ی بزرگ‌ترین‌ سازمان رسانه‌ای ایران اعلام نکرده، اما حرف‌هایی که او امروز در مراسم تودیع و معارفه زد به‌نوعی چارچوب برنامه‌هایی را که برای اداره‌ی این سازمان در نظر گرفته نشان می‌دهد.

عبدالعلی علی‌عسکری که زمانی (در دوران ریاست عزت‌الله ضرغامی) معاون فنی این سازمان بود،‌ پس از ۱۸ ماه ریاست محمد سرافراز دوباره به ساختمان شیشه‌ای جام جم بازگشته تا این بار در قد و قامت رئیس رسانه‌ی ملی امورات این سازمان را در حوزه‌های مختلف رتق‌وفتق کند.

او پس از مراسم معارفه و تودیع با محمد سرافراز، دقایقی هم در جمع خبرنگاران حاضر شد و بازهم اگرچه کوتاه اما از رویکردهایی گفت که صداوسیما در دوران او قرار است پی بگیرد.

با توجه به سخنانی که علی‌عسکری در مراسم معارفه‌اش بر زبان آورده (اینجا)،‌ صداوسیمای تحت امر او پیش‌قراول مبارزه با جنگی رسانه‌ای است که دنیای استکبار و غرب علیه‌ مردم ایران راه انداخته‌اند.

علی‌عسکری معتقد است که دنیای غرب وقتی پیروزی انقلاب ایران را به رهبری امام خمینی (ره) دیدند برای انتقام‌جویی به جنگ رسانه‌ای با ایران و انقلاب روی آوردند که هنوز هم ادامه دارد و آن‌ها با رسانه‌هایشان می‌کوشند تا فرهنگ ملت ایران را تغییر دهند. به اعتقاد رئیس سازمان صداوسیما،‌رسانه‌ی ملی در صف اول مقابله به این جریان است و باید با تکیه‌بر تولید محتوای جذاب و موردتوجه مخاطب با این هجمه مقابله کند.

 در حرف‌های علی عسکری جدا از این مقدمه نکات دیگری هم به‌عنوان رویکردهای اصلی سازمان دیده می‌شود.

او از یک‌سو بر استفاده از تمامی نیروهای کارآمد صداوسیما تأکید دارد و از سوی دیگر توجه به نیاز مخاطبان را یکی از برنامه‌های دوره‌ی جدید می‌داند.

طبق صحبت‌های علی عسکری در مراسم معارفه،‌ عمق‌بخشی به تولیدات رسانه‌ای، تعمیق دین‌باوری،‌ مواجهه‌ی هنرمندانه با موضوعات اجتماعی‌، نگاه محبت‌آمیز به مخاطبان،‌ تولیدات فاخر و هنرمندانه و پرجاذبه‌ و پاسخ‌گویی به نیاز مخاطبان از رویکردهای اصلی دوره‌ی جدید صداوسیمای ایران است.

در حوزه‌ی فنی نیز رئیس جدید سازمان اعلام کرده که تولید، انتقال و انتشار صدا و تصویر باکیفیت بالا دنبال خواهد شد.

حمایت و پشتیبانی و به حرکت درآوردن هنرمندان‌، کارگردانان و تهیه‌کنندگانی که پیش‌ازاین آثار فاخری را در رسانه ملی تولید کرده‌اند، از دیگر برنامه‌های علی‌عسکری است.

او که رسانه ملی را عضو غیرقابل انفکاک نظام اسلامی می‌داند روی تعامل با قوای سه‌گانه نظام به‌عنوان یکی از مسائل مهم سازمان صداوسیما در سخنرانی‌اش تأکید کرده است.

رابطه‌ی صداوسیما با دولت هم یکی از محورهای صحبت‌های امروز علی‌عسکری بود. او وعده داده که حمایت‌ از فعالیت‌های دولت، بیان پیشرفت‌های روزافزون،‌ پرهیز از سیاه نمایی،‌ پرهیز از شکاف و دوقطبی‌ شدن، دستیابی به شعار پیشرفت و مقاومت و کمک به قدرت نظام اسلامی ایران در دستور کار صداوسیما قرار بگیرد.

او که در حاشیه‌ی مراسم معارفه‌اش دقایقی در جمع خبرنگاران حاضر شد،‌ به این نکته اشاره کرد که برای تحقق بهتر منویات و تدابیر مقام معظم رهبری، رشد اقتصاد ملی و اقتصاد مقاومتی برنامه‌هایی را تدارک دیده‌ایم.

طبق گفته‌های علی‌عسکری، برنامه‌هایی برای ارتقای فرهنگی، حمایت از نهادهای فرهنگی جامعه و رشد هویت فرهنگی جوانان در نظر گرفته‌شده و قرار است سازمان صداوسیما با نخبگان فرهنگی و اقتصادی جامعه ارتباط بیشتری داشته باشد.

حمایت از حوزه‌ی علم و فناوری، حمایت از صنایع دانش‌بنیان و حمایت از تولیدات ملی برای تشویق جامعه به استفاده از تولیدات باکیفیت ملی از دیگر برنامه‌هایی است که رئیس جدید سازمان صداوسیما به آن‌ها توجه دارد.

او گفته که بخش خبر سازمان صداوسیما هم دچار تغییر و تحول خواهد شد.

حالا باید منتظر ماند و دید که رئیس جدید سازمان صداوسیما مشروح برنامه‌هایش را برای مدیرت این سازمان کی منتشر می‌کند و وعده‌هایی که در نخستین سخنرانی رسمی‌اش به زبان آورده تا چه اندازه محقق خواهد شد.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 537732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    7 0
    تفاوت چندانی با گذشته نمی کند
  • بی نام A1 ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    4 1
    یشان سخنانی گفت که باعث امیدواری من شد. امیدوارم صداوسیما تحت سرپرستی ایشان سیاست سانسور، یکجانبه گرایی و تزریق یاس و دلواپسی را کنار بگذارد.