اختتامیه طرح اهدای کفش به کودکان نیازمند با حضور مسجدجامعی

مدیر طرح اهدای کفش به کودکان نیازمند در مراسم اختتامیه این طرح گفت: ایده اهدای کفش به کودکان نیازمند با هدف ایجاد انگیزه برای ادامه تحصیل شروع شد و بر همین اساس گروهی از جوانان داوطلب تمام مدارس تهران را گشت زدند تا کودکان دبستانی نیازمند را شناسایی و در کمال ادب و احترام کفش هایی مناسب را در اختیارشان قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ امیرحسین شمشادی، گفت: ظرفیت کارخیر در شهر تهران بالاتر از میزان کار خیری است که انجام می شود، نیازهای بالقوه کودکان مستمند در تهران نیز گسترده تر از آن است که بتوان سطحی نگریست به همین علت در پی آنن برآمدیم تا نیازسنجی کرده و کمک های موجود را در اختیار این نیازمندان قرار دهیم.

مدیر طرح اهدای کفش به کودکان نیازمند گفت: کودکان آسیب پذیرترین قشر جامعه محسوب می شوند و باید سرمایه های اجتماعی نهادینه شده در جامعه به کمک این قشر بیایند.

شمشادی با بیان اینکه طرح اهدای کفش با نیروی انسانی کم و در مدت زمان اندک شکل گرفت، توضیح داد: تلاش می کنیم تا این کمک ها ادامه داشته باشد و در مراحل بعدی لوازم التحریر و پوشاک را به همراه کفش در میان کودکان نیازمند توزیع کنیم.

احمد مسجدجامعی ،عضو شورای شهر تهران نیز در مراسم اختتامیه طرح اهدای کفش به کودکان نیازمند گفت: از دیرباز رسم بوده تا در آستانه سال نو به کمک مستضعفان جامعه برویم و جای امیدواری است که قشر جوان این سنت نیک را ادامه می دهد. حرکت های اینچنین می تواند نمادی برای همبستگی بیشتر باشد و باید ادامه یابد.

او گفت: گسترش روحیه همدلی در شهر بسیار ارزشمند است، این با هم بودن ها و تلاش جمعی برای روحیه دادن به آدم ها شایسته است.

سیاوش شهریور ،مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران نیز در این مراسم گفت: ایران همواره درگیر جنگ های انسانی و قهرهای طبیعی بوده است و همین موضوع عاملی شده تا نوع دوستی در میان ایرانیان بالا باشد.

شهریور گفت: این روزها بیش از همیشه به تبلور اخلاق در جامعه نیازمندیم، اخلاق تنها راه همبستگی کشور ایران است و ایرانیان طی تمام روزهای تلخ و شیرین خود نشان داده اند که در این زمینه یکتا هستند. حرکت های داوطلبانه مردمی نشانی از اخلاق همیاری ایرانیان است، اعتماد اجتماعی سرمایه ای است که باید آن را ارج نهاد.

گفتنی است مراسم اختتامیه طرح اهدای کفش به کودکان نیازمند که با حضور رئیس اداره مددکاری و مشاوره نیروی انتظامی پیگیری می شد با تقدیر از نیکوکاران به انتها رسید.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    1 0
    آفرین به ایرانی
  • بی نام IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    0 0
    مملکت مال پا برهنگان است