ایرنا نوشت:

مشاور امور شورایاری ها در شهرداری تهران گفت: چهارمین دوره انتخابات شورایاران در پایتخت در354 حوزه انتخابیه برگزار می شود.

محمدرضا طالبی نژاد این رقم حوزه انتخابیه نسبت به دور سوم انتخابات شورا یاری ها که 374 حوزه بود به 20 حوزه کاهش یافته است.

او با اشاره به آمارنامزدهای انتخابات گفت که در چهارمین دوره انتخابات شورایاری ها 13 هزار و 800 نفر به عنوان کاندیدا ثبت نام کرده اند که کار بررسی صلاحیت های آنها در حال انجام است.

طالبی نژاد با بیان اینکه احراز صلاحیت کاندیداها بر اساس ملاک های محله ای صورت گرفته گفت: در بررسی صلاحیت کاندیداها رویکرد سیاسی مد نظر نبوده است.

او گفت: انتخابات شورایاران محلات سیاسی نیست و در بررسی صلاحیت ها سعی شده تا به لحاظ تنوع و تعداد کاندیدها به مباحث فنی و تخصصی و محله ای توجه شود.

طالبی نژاد گفت: به هیچ وجه در بررسی شرایط و احراز صلاحیت کاندیداهای شورایاران مسایل سیاسی و جناحی دخیل نبوده است.

مشاور امور شورایاری ها در شهرداری تهران گفت: طبق اساسنامه شورایاری ها کاندیداها باید حداقل یک سال در محله ای که از آنجا کاندید شده اند سکونت داشته و به حسن شهرت معروف باشند.

او با اشاره به اینکه بسیاری در درج محل سکونت خود دچار اشکال بودند گفت: 700 نفر از این افراد که به این دلیل رد صلاحیت شده بودند مشکلشان حل شد.

طالبی نژاد گفت: در سایر مولفه ها از جمله تشخیص هویت برای تایید صلاحیت افراد به گزارش ها و اطلاعات مستند و مستدل مجموعه های مانند نیروی انتظامی توجه شده است.

او با بیان اینکه طبق آیین نامه در مرحله اول هیات اجرایی مسوولیت بررسی و تایید صلاحیت افراد را به عهده دارد گفت: این هیات شامل شش نفر از معتمدین محلی، نمایندگانی از ستاد هماهنگی شورایاری ها ، شهرداری تهران و ثبت احوال هستند.

رییس دبیرخانه ستاد مدیریت محله شهرداری تهران گفت: در مرحله دوم هیات مرکزی نظارت بر انتخابات که متشکل از 9 نفر از اعضای شورایاری ها هستند کار بررسی صلاحیت آن دسته از افرادی را که توسط هیات اجرایی احراز صلاحیت نشده اند، برعهده دارند.

او با اشاره به تاریخچه انتخابات سه دوره گذشته شورایاران محلات گفت: در سال 1378 اساسنامه تشکیل شوراها در اولین دوره شورای یاری های شهر به تصویب رسید.

طالبی نژاد گفت: در دوره اول انتخابات شورایاران محلات در 87 محله و دردور دوم در 372 محله برگزار شد.

طالبی نژاد به حساسیت این دوره از انتخابات شورایاران اشاره کرد و گفت: بعد از گذشت سال ها از تشکیل شورایاران، نماد شورایاری ها بیشتر از گذشته بین مردم جا افتاده است.

او گفت: راه اندازی طرح مدیریت محله ، ساخت سراهای محله باعث شده تا نقش و کارکرد شورایاران بسیار پر رنگ تر از گذشته شود.

بنابه اظهار طالبی نژاد ورود دولت و مجلس شورای اسلامی به انتخابات شورایاران محلات، اهمیت و نقش شورایاران در مدیریت شهری، ورود جریان ها، تشکل ها، نهادها وگروه های فرهنگی و اجتماعی باعث افزایش حساسیت این دوره از انتخابات شده است.

او با اشاره به اینکه ساکنان محلات دارای 18 سال می توانند در انتخابات شرکت کنند گفت: شهرداری تهران طبق آیین نامه اجرایی انتخابات که مورد توافق دولت و مجلس شورای اسلامی است مجری انتخابات به شمار می آید.

به گفته ی طالبی نژاد شورای اسلامی شهر تهران با انتخاب 9 نفز از اعضای خود به عنوان هیات مرکزی بر چهارمین دوره از انتخابات شورایاران محلات نظارت کرده و فرماندار تهران نیز به عنوان نماینده دولت ناظر عالی انتخابات به شمار می آید.

او با اشاره به اینکه ستاد هماهنگی شورایاری ها مسوولیت کلان برنامه ریزی، سیاستگذاری و هدایت انتخابات را برعهده دارد گفت: در سطح مناطق 22 گانه شهرداران مناطق به عنوان روسای هیات اجرایی انتخابات مسوولیت کار را بر عهده دارند.

طالبی نژاد گفت: سازمان های مانند نیروی انتظامی،مرکز رسیدگی به امور مساجد، سازمان آموزش و پرورش، سازمان ثبت احوال به عنوان دستگاه های همکار، مدیریت شهری را در برگزاری انتخابات یاری می کنند.

چهارمین دوره انتخابات شورایاران محلات پایتخت 22 اسفندماه در 354 حوزه انتخابیه برگزار می شود.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =