داستان گلی که 6 سال در دولت قبل توقیف بود

ایسنا گزارش داد: با صدور مجوز نشر کتاب «گل» دیوید آلموند پس از شش سال انتظار، شهلا انتظاریان از دولت یازدهم برای عمل به وعده‌های فرهنگی‌اش تشکر کرد.

این مترجم گفت: کتاب «گل» آلموند در شرایطی از دولت یازدهم مجوز نشر دریافت کرد که پیش از این، غیرمجاز اعلام شده بود و به همین دلیل به تماس‌های تلفنی من هم پاسخی داده نمی‌شد.

او افزود: در دولت جدید ظاهرا دوستان ارشاد کتاب‌های غیرمجاز را دوباره بررسی می‌کنند و به خیلی از آن‌ها مجوز نشر می‌دهند؛ این یعنی گشایش. البته کتاب با کمی جرح و تعدیل مواجه شد ولی در نهایت منتشر شد.

این مترجم ادبیات کودکان و نوجوانان تاکید کرد: «گل» مثل سایر آثار آلموند اثری است که در قالب رئالیسم جادویی نوشته شده است و به مساله خلقت می‌پردازد. کتاب اثری است نوجوانانه که به سرشت انسان‌ها می‌پردازد و در نگاه به تفاوت‌های فردی به شرایط اجتماعی آن‌ها تاکید می‌کند.

این اثر توسط بخش کودک و نوجوان انتشارات ققنوس راهی بازار شده است.

«پسری که تا ماه بالا رفت» از دیگر آثار ترجمه‌یی انتظاریان است که به قلم دیوید آلموند نوشته شده است. این رمان کودکانه قرار است توسط انتشارات محراب قلم راهی بازار شود.

همچنین «جسیکا کجاست؟» اثر لیز کنسر توسط نشر ایرانبان راهی بازار می‌شود. این کتاب داستانی عاطفی است که به ماجراهای گروهی از بچه‌ها با ویژگی‌های متفاوت می‌پردازد که در نهایت با هم متحد شده و به ماجراجویی می‌پردازند. پیش از این کتاب «یک سال بدون او» از همین نویسنده منتشر شده بود.

انتظاریان امیدوار است کتاب جدید نیز همچون کتاب نخست این نویسنده با استقبال خوبی روبه‌رو شود.

مجموعه «خانواده گراند» نوشته فیلیپ آردا از دیگر آثار ترجمه‌یی انتظاریان است. جلد اول این اثر را رامین رضازاده ترجمه کرده است و جلد دوم آن با عنوان «خانواده گرانت در دریا» به‌زودی منتشر می‌شود.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید A1 ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    4 0
    دولت افراد سطحی نگرومتحجر را ازصحنه فرهنگ باید دور کند