روزنامه ایران نوشت:


عضو کمیته تحقیق و تفحص از بدهی بابک زنجانی، جزئیات جدیدی از پرونده این میلیاردر معروف را افشا کرد. امیرعباس سلطانی به «نفتنا» گفت که زنجانی و تیم او به دنبال کودتای سیاسی و اقتصادی در ایران بوده‌اند. وی همچنین خبر داد:« در بررسی این پرونده به اسامی گردن کلفتی رسیده‌ایم و بزودی نام 15 نفر از همکاران زنجانی افشا خواهد شد.» سلطانی با تأکید براین که هدف اصلی رسیدن به حامیان بابک زنجانی است گفت: یک تیم این کار را انجام می‌دهد که ویترین‌شان بابک زنجانی است. او با تأکید بر اینکه «80 درصد اطلاعات را بروز نمی‌دهیم »گفت: همان‌هایی که فکر می‌کنید در این پرونده نقشی ندارند در خط مقدم هستند.
 وی ادامه داد: زنجانی در وزارتخانه‌های دولت قطعاً مورد حمایت قرار می‌گرفته و در هر پست دولتی همراه داشته است. 4 عضو کابینه دولت قبلی  زنجانی را تأیید کرده‌ بودند و با این تأییدها پول در اختیار او گذاشته می‌شد.  این نماینده مجلس ادامه داد: اخیراً نیز نزدیک‌ترین یار بابک زنجانی گزارشی 10 صفحه‌ای برای ما آماده کرده است. کسی که دست راست زنجانی بوده است. او در ارتباط با همکاری ترکیه در این خصوص نیز گفت: 30 الی 40 روز دیگر فاز جدیدی از اطلاعات در این پرونده رسانه‌ای خواهد شد.
سلطانی همچنین درباره سند جعلی واریز پول به حساب بانک مرکزی گفت: «بابک زنجانی سه میلیون دلار رشوه به قائم مقام بانک مرکزی تاجیکستان داده تا این سند را جعل کند و زنجانی هم با سند جعلی به مجلس آمده و مدعی بود که پول نفت را داده است.> به گفته وی وکلای زنجانی قصد تطمیع نمایندگان را داشته‌اند. از سوی دیگر  حمید حسینی عضو اتاق بازرگانی ایران که پیشتر اعلام کرده بود فردی خواهان پرداخت بدهی‌های بابک زنجانی شده است گفت: «وی رگ و ریشه ایرانی داشت و از اتباع عربستان بود و با خاندان سعودی ارتباط نزدیک داشت.»
  17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • adibravoo A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    26 0
    با توجه به تجربیات قبلی این بزودی هیچوقت فرا نمی رسد.
  • داود A1 ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    11 0
    بخور بخوره دیگه