مهر نوشت:

مدیرعامل سابق تامین اجتماعی با تشریح آخرین وضعیت پرونده گزارش تحقیق و تفحص از این سازمان و کهریزک گفت: اگر در باره واگذاری و پرداخت های غیرقانونی در تامین اجتماعی سندی دارند ارائه کنند تا پاسخ دهم. در دوره من حتی یک شرکت هم به بابک زنجانی واگذار نشد.
سعید مرتضوی در حاشیه مجلس ختم والده آیت الله هاشمی شاهرودی در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پرونده اش، گفت: من را به دادسرا احضار کردند و در این باره توضیحات خود را ارائه کردم و منتظر تصمیم گیری بازپرس پرونده هستیم.

خبرنگاری پرسید پرونده شما در اختیار وزارت اطلاعات قرار گرفته است، در این باره چه توضیحی دارید که دادستان سابق تهران در این باره گفت: آقای ترک همدانی یکی از وکلا معتقد است که پرونده را حفاظت  اطلاعات قوه قضائیه نمی تواند رسیدگی کند. وی از جمله وکلایی است که اعتقاد دارد که حفاظت اطلاعات قوه قضائیه صلاحیت ورود و تحقیقات در هیچ پرونده قضایی را ندارد، از این جهت باید پرونده در اختیار مراجع دیگر قرار گیرد.

او ادامه داد: ما و قوه قضائیه معتقدیم بر اساس قانون اساسی رئیس قوه قضائیه حق دارد حفاظت  اطلاعات قوه قضائیه را تشکیل دهد و پرونده هایی که مورد نظر رئیس دستگاه قضا است برای تحقیقات به آنجا بفرستد. از یک دهه قبل حفاظت اطلاعات قوه قضائیه فعالیت می کند و پرونده ها به آنجا ارجاع و درباره آن گزارش می دهد. حفاظت اطلاعات قوه قضائیه به پرونده های مهمتر از این نیز رسیدگی کرده است.

مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی گفت: حفاظت اطلاعات قوه قضائیه پیش از این نیز گزارشهایی را داده که دادگاهها و دیوان عالی کشور این گزارشات را قبول کرده اند.

مرتضوی تاکید کرد: به دلیل اینکه می دانم در پرونده تامین اجتماعی کوچکترین خلافی رخ نداده است و یک مورد بحث و خلاف قانونی وجود ندارد حاضرم این پرونده به حفاظت اطلاعات قوه قضائیه و وزارت اطلاعات و هر مرجع دیگری که لازم است ارسال و درباره آن تحقیق شود. هر چه بیشتر تحقیقات صورت گیرد حقیقت بیشتر روشن می شود و ما از آن استقبال می کنیم.

خبرنگاری با اشاره به گزارش تحقیق و تفحص مجلس پرسید در این گزارش به تخلفات شما اشاره شده است چطور خود را بی گناه می دانید که مدیر عامل سابق سازمان تامین اجتماعی در پاسخ گفت: در این گزارش آمده است ما 137 شرکت به بابک زنجانی داده ایم، ما می گوییم اشکالی ندارد برای واگذاری حتی یک شرکت سند بیاورند. حدود یک سال است که این فرد در زندان است و حتی یک شرکت نیز از تامین اجتماعی به وی واگذار نشده است.

او ادامه داد: همچنین می گویند ما 10 رقم زمین را به مجموعه ای داده ایم که ما می گوییم دروغ است. اگر یک متر زمین هم در دوره من به فروش رفته سند بیاورید. همچنین می گویند 150 میلیون تومان به صدا و سیما داده ایم، صدا و سیما حساب و کتاب دارد و حساب تامین اجتماعی نیز مشخص است. اگر یک مورد پیدا کردند که پرداخت یا واگذاری غیرقانونی صورت گرفته سند و مدرک بیاورند تا پاسخ دهیم.

مرتضوی درباره آخرین وضعیت پرونده کهریزک نیز گفت: این پرونده در شعبه 9 دیوان عالی کشور در حال رسیدگی است و هنوز قضات تصمیم نگرفته اند. هر تصمیمی دیوان عالی کشور به عنوان عالی ترین مرجع قضایی بگیرد، ما اجرا می کنیم .

او درباره شکایت فاضل لاریجانی نیز گفت: این پرونده در دادسرا مفتوح است و من در جریان آن نیستم.

خبرنگاری پرسید آیا در دفتر ولنجک در جلسات با احمدی نژاد شرکت می کنید که مرتضوی در پاسخ گفت من به ملاقات احمدی نژاد می روم.

 


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    60 2
    خدا رحمت کنه همه اموات رو پدر خدا بیامرز من میگفت یه جو رو از ده تا ده ششدنگ بهتره
    • بی نام IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
      17 1
      ایشالله تو کهریزک همدیگر و ملاقات کنید
    • سینا از بینا IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
      1 5
      حالا این یعنی چی؟؟ حداقل یه نفر از اونایی که مثبت داده ترجمه اش کنه.
  • بی نام A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    61 2
    کاش میگفتید تو کدوم بیمارستان بستری هس تا منم میومدم
  • بی نام IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    35 3
    تو که راست می گی.
  • بی نام A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    22 2
    زیارت قبول.زیارتنامه هم بخون
  • بی نام IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    22 3
    انقدر پرونده رو در جریان بذارن تا کم کم خودش بسته میشه و............
  • بی نام A1 ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    5 1
    ... می کنی
  • بی نام IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    9 1
    اينقدر برو كه ملاقات دونت پاره شه
  • بی نام A1 ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    6 2
    طبیعیه مرتضوی به دیدن احمدی نژاد بره بهرحال این دار و دسته منحرف چند سالی با هم دستشون تو یک کاسه بوده است و درهرخلاف و اختلاسی نان بهم قرض میدادندو از قدرت سوءاستفاده تا بی نهایت کردند
  • امیر IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    4 28
    دکتر احمدی نژاد نماد پاکی و صداقت و از خود گذشتگی است ما حامیان دکتر احمدی نژاد حاضریم هرچه در توان داریم برای پیروزی این شخص در انتخابات های اینده به کار گیریم تا به همه ثابت کنیم که عشق فقط احمدی نژاد است و بس.
    • بی نام A1 ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
      13 0
      شما ... زیادی میکنید