برپا؛ داستان زندگی رها که بعد از شکست در زندگی اول، عاشق شده است

رمان «برپا» نثری شاعرانه دارد و نویسنده در هیچ کجای از داستانش سعی نداشته است تا با عصبیتی خاص تفکر خودش را به خورد مخاطبش بدهد.

به گزارش خبرآنلاین، رمان «برپا» دومین اثر منتشر شده مریم راهی از سوی انتشارات نیستان روانه بازار نشر شد. به اعتقاد ناشر «برپا» به دلمشغولی­‌ها و زندگی روزانه زنی به نام رها باز می­ گردد.

زن جوانی که در تجربه نخست زندگی زناشویی خود دچار بحران شده اما در گیر و دار شروع رابطه عاشقانه تازه­ ای است. اما چیزی که این نگاه به ظاهر کلیشه­ وار در روایت داستان را دچار عطف کرده و محتوای آن را با تغییر همراه می­ کند، نگاه موحدانه رها به عنوان راوی داستان به زندگی و تمامی رویدادهای آن است؛ نگاهی که می ­تواند سرآغاز تبلیغ سبکی تازه و نوین از زندگی دین­ مدارانه در چهارچوبی عفیف و توحیدی باشد که خلاء آن در زندگی شهری این روزهای ما در کلان­شهرهای کشورمان به شدت قابل احساس است.

رها نماینده یک زندگی ساده و در عین حال پرشور در جامعه هزار رنگ امروز ماست. نماینده­ ای که سعی دارد تا به بیینده خود بگوید در بدیهی­ ترین و ساده ­ترین رویدادهای زندگی پیرامونی­ مان نیز می­ توان نگاهی انسانی و دین­ مدارانه داشت و بر پایه همان نگاه، دید، حرف زد، استنتاج کرد و در نهایت به عمل رسید.

تصویری که نویسنده از زن در این رمان می­ سازد تصویری است منطقی، معقول و ساده و در عین حال سالم از یک زن ایرانی و مسلمان که در چهارچوب­ های زندگی شهری و آپارتمانی امروز زندگی می­ کند، تارک دنیا نیست، مهمانی می ­رود، دوستی می­ کند، عاشق می­ شود و در عین حال زندگی سالم و دین­ مدارانه دارد.

این رمان در 270 صفحه و با قیمت 15هزار تومان منتشر شده است.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    5 0
    ممنون باید آموزنده باشد